בלי סודות: "חברים שלי מגלחים את איבר המין שלהם". Fotolia

בלי סודות: "חברים שלי מגלחים את איבר המין שלהם"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

בן 15 שואל: "מה לעשות בשביל לאבד את הבתולין?"

תשובת היועצת: "שלום לך! יחסי מין הם דבר נהדר כאשר אתה מוכן לכך פיזית ורגשית. כדאי שתשאל את עצמך: 'האם אני רוצה לקיים יחסי מין? האם אני מוכן לכך? האם יש מישהי/מישהו שיש לי קשר רגשי איתו או איתה ושגם מעוניין או מעוניינת בקיום יחסי מין איתך?' חשוב שהפעם הראשונה תהיה עם מישהי או מישהו שאתה מרגיש אליו או אליה קרבה ושיש ביניכם תקשורת טובה ושתהיה הסכמה חופשית - הסכמה שנובעת מרצון הדדי וניתנת באופן מפורש. זהו מצב שבו לא מופעל לחץ, מצב שבו אפשר להסכים אבל אפשר גם לסרב, בלי לחשוש שיקרה לך משהו רע. חשוב מאוד שלא תפעל מתוך לחץ חברתי. אם אתה שומע חברים שלך שאומרים ש'עשו את זה' זה לא אומר שהם באמת קיימו יחסי מין וגם מה שמתאים לחבר ההוא לא חייב להתאים לך. חשוב שתבדוק את עצמך מול הדברים שכתבתי לך ותראה האם אתה מוכן באמת לאבד את הבתולין. אם לא, אל תרגיש שמשהו אצלך לא תקין. זה בסדר גמור. לכל אחד יש את הקצב שלו ובאמת חשוב שלא להיות מושפעים מהסביבה ומלחץ חברתי. כל טוב!"

© צילום: fotolia

בן 14 שואל: "יש לי כמה חברים שמגלחים את האיבר מין שלהם, פעם אחת עשיתי את זה גם וזה שרף. זה בסדר?"

תשובת היועצת: היי, אני שמחה שפנית אלינו. איבר המין הוא אזור מאוד רגיש ועדין. הרבה פעמים כשמורידים שיערות מהאזור בצורה לא זהירה, אנחנו יכולים לגרות את העור באזור ולאחר מכן נרגיש צריבה – זה מאוד נפוץ ולא מעיד על שום דבר לא תקין, אבל כן כדאי לנסות להיות זהירים יותר בפעמים הבאות. שים לב בנוסף, שלאחר הסרת השיערות, כשהן צומחות מחדש זה עשוי להיות דוקר ולהוסיף לתחושה הלא נעימה. ישנן מספר דרכים להסרת שיער הערווה, אך ההמלצה שלנו היא להשתמש במספריים עדינות (כמו מספריים לגזירת ציפורניים) ורק לקצר קצת את השיער ולא להוריד אותו בצמוד לעור. גילוח והורדת השיער בצמוד לעור יוצרת לעיתים שיערות כלואות בתוך העור ופצעים מוגלתיים ולכן דילול באמצעות מספריים הוא הטוב ביותר. אם אתה בוחר בכל זאת להסיר את השיער באמצעות סכין גילוח, תשתדל לעשות את זה במקלחת – כשהאזור רטוב ומסובן, ולא על העור היבש כדי לא לייצר פצעים, ובעדינות. הייעוד של שיערות הערווה הוא לשמור על איבר המין. אני יודעת שיש נערים שמורידים שיער, אבל חשוב שתדע שזו בחירה אופנתית בלבד – מבחינה רפואית או מינית, אין שום צורך להוריד את שיער הערווה, ולעיתים (כמו שאתה מתאר) גם מתחילות לצוץ בעיות רפואיות בעקבות הסרת השיער".

© צילום: Fotolia

בת 16 שואלת: "יש לי חבר כבר קרוב לשנתיים והתחלנו לקיים יחסי מין לפני חצי שנה פחות או יותר. הוא הראשון שלי ובהתחלה נורא כאב לי וחשבתי שזה כאב שיעבור לאט לאט; אבל אני לא רואה שהוא עובר... אני כן מרגישה בטוחה ומוכנה אבל לא משנה מה אני עושה תמיד כואב לי (גם להכניס טמפון). מה אני יכולה לעשות? יש מצב שזו בעיה?"

תשובת היועצת: שלום יקירה, אני שמחה מאוד שפנית אלינו. כאבים בחדירה בזמן קיום יחסי מין יותר נפוצים ממה שנהוג לחשוב ובהחלט יש איך לטפל. כאבים בחדירה יכולים לנבוע מחדירה שמתבצעת בזמן שאין מספיק סיכוך, לכן אני ממליצה לנסות להשתמש בחומר סיכה ולראות אם יש שיפור. לפעמים כאבים בחדירה נובעים בכלל מהתכווצות בלתי רצונית של שרירי הנרתיק (וגיניסמוס או וסטיבוליטיס), יש רופאים שמתמחים בתחום ויוכלו להפנות אתך לטיפול מתאים. בכל מקרה, כאבים בחדירה הם סימן לכך שהגוף לא מעוניין במגע מיני מהסוג הזה וזו הזמנה לגלות סוגים אחרים של עונג וסוגים אחרים של מגעים מיניים (מין אוראלי, יחסי מין על יבש, ליטוף, עינוג עצמי, מין ידני, נשיקה וכדומה). אין סיבה לסבול מכאבים, מין הוא דבר מענג ויפה ולכן מלבד הטיפול בכאבים אני ממליצה לך להימנע כרגע מהכאב ולנסות לחוות מיניות באופנים אחרים. אנחנו כאן בשבילך גם בטלפון וגם בסניפים, כל הפרטים ליצירת קשר באתר שלנו. כל טוב".

  1.  "דלת פתוחה" הוא מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. ניתן לקבל ייעוץ נוסף באתר/ https://www.opendoor.org.il/.
תגובות