בלי סודות: "ניתן להידבק במחלות מין דרך מין אוראלי?". fotolia

בלי סודות: "ניתן להידבק במחלות מין דרך מין אוראלי?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

בת 18 שואלת: "שלום, אני במערכת יחסים של כמעט שנה, ובחודשים האחרונים אני מרגישה ירידה בחשק המיני שלי - עד למצב בו חבר שלי ואני לא חולקים יותר חוויות מיניות. אני לא כל כך יודעת מה לעשות לגבי זה".

תשובת היועצת: "שלום לך. אני שמחה שפנית אלינו, מאוד לא פשוט לשתף במצבים כאלו, מה שמראה על האחריות הגדולה שאת מגלה במערכת היחסים שלך עם בן הזוג ושלך עם עצמך. חשוב לדעת שעוצמת החשק המיני משתנה לאורך החיים ולאורך מערכת היחסים. זה דבר טבעי ונורמלי. מאוד נפוץ שבמערכת יחסים ארוכה מידת החשק המיני תשתנה, יש תקופות שבהם הוא גבוה יותר ויש שנמוך וזה בסדר גמור. כמו שכעת את חווה ירידה בחשק המיני, סביר שבהמשך תחווי עלייה שלו באופן טבעי לגמרי. מעבר לכך, זה לא אומר דבר על טיב הקשר. חשק מיני יכול להיות מושפע מכל מיני גורמים פיזיים וסביבתיים - למשל, גלולות למניעת הריון או אמצעי מניעה הורמונאליים אחרים יכולים להשפיע, כמו גם כל מיני מצבים רפואיים. לכן כדאי לפנות לרופא המשפחה או לרופאת נשים, לשתף בקושי ולערוך בדיקות רפואיות כדי לשלול את הסיבות הפיזיולוגיות. החשק המיני יכול להיות מושפע גם ממתח, עייפות וכל מיני מצבים אחרים שמתרחשים בחיים. מה גם שככל שתהיי עסוקה יותר באשמה ובלחץ שהמצב הזה מייצר, הגוף שלך לא יצליח להתפנות לחוות שוב את תחושת החשק. את מוזמנת להתקשר לאחד הקווים שלנו ולשוחח עם יועצת. במענה טלפוני אפשר יהיה לחשוב איתך יחד ולדייק את המענה".

© adobestock (אילוסטרציה)

בת 15 שואלת: "האם במין אוראלי נדבקים במחלות מין?"

תשובת היועצת: "שלום, כל הכבוד על הרצון לדעת ועל כך שפנית למקום שראית בו מקור מידע אמין ומוסמך. כל מגע מיני (אנאלי, אוראלי, ואגינלי) המערב נוזלי גוף ומגע עם עור חשוף עלול לגרום להדבקות במחלות מין. כמובן, במידה ואחד הפרטנרים נושא של החיידק או הווירוס. על כן חשוב להקפיד על אמצעי מניעה חוצצים (שיוצרים חציצה בין אברי הגוף) כמו קונדום. בעת ביצוע מין אורלי בגבר ניתן להשתמש בקונדום. בביצוע מין אוראלי לאישה ניתן להשתמש באמצעי חציצה "חוצץ דנטלי", שנראה כיריעת לאטקס שמניחים על אזור הפות. שניהם ניתנים לרכישה במרבית סניפי הפארם. מכיוון שלא תמיד יש תסמינים נראים לעין, ולכן יש חשיבות רבה לבדיקה רפואית. ניתן לגשת לרופא המשפחה או רופאת נשים ולבקש מהם הפנייה לבדיקה. במידה ורוצים לבדוק בצורה אנונימית ניתן להגיע למרפאת לוינסקי בתל אביב, בתחנה מרכזית קומה 5 - בדיקות חינם. וכן הוועד למלחמה באיידס ברחוב הנציב 18 תל אביב. לסיכום, את מכירה את הגוף שלך הכי טוב, לכן חשוב, אם יש משהו שמרגיש לך לא נכון, שינוי שחל בהפרשות או בהרגשה או לחילופין תחושה לא נעימה, חשוב מאוד ללכת לרופא ולבדוק".

© Fotolia

בת 17 שואלת: "שלום, אני חושבת שהגירוי המיני שלי מול גברים מתבטא באופן שונה מהגירוי שלי מול נשים. האם זה אומר שאני נמשכת גם לנשים אבל באופן ומידה שונה?"

תשובת היועצת: "שלום לך, נפלא שאת חוקרת ושואלת שאלות בנוגע למיניות ולנשיות שלך. התיאור שתיארת בנוגע להבדל בין המשיכה לגברים לעומת נשים הוא טבעי ונורמלי. בהחלט יכול להיות מצב של משיכה גם לגברים וגם לנשים בעוצמה משתנה. המשיכה היא סקאלה וכל אחד מאיתנו נמשך לדברים אחרים ובעוצמות אחרות והכל בסדר. המשיכה יכולה להשתנות ולהתהוות בתקופות שונות ובגילאים שונים. הדרך הטובה ביותר להבין את המשיכה שלך לבני המין השונים היא לחקור בעצמך ולגלות מה נעים, מה מושך ואיך התחושה שלך בכל חוויה".

  1.  "דלת פתוחה" הוא מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. ניתן לקבל ייעוץ נוסף באתר/ https://www.opendoor.org.il/.  
תגובות