הפעם הראשונה: ליל הסדר הראשון שלי כחיילת בודדה. צילום: צלמים בקליק

הפעם הראשונה: ליל הסדר הראשון שלי כחיילת בודדה

עבור רוב האנשים בחיים בארץ, ליל הסדר ומסורותיו זה דבר מוכר. אך, עבור חיילים בודדים, ליל הסדר הוא מנהג זר. ולריה אולייניק, חיילת בודדה מאוקראינה, משתפת את חוויות ליל הסדר הראשון שלה

חג הפסח, שמצויין היום (יום ו') ומנהגיו, הם דבר המוכר כמעט לכולם, החל מקריאת ההגדה ועד האוכל המסורתי. אך, עבור חיילים בודדים שעלו ארצה לבדם, לא תמיד ממשפחות שמקיימות את ליל הסדר, מנהגים אלו זרים. כך זה עבור ולריה אולייניק, חיילת בודדת שעלתה לארץ לבדה מאוקראינה, ותשתתף בפעם הראשונה בליל הסדר של 'יחד למען החייל'.

עוד בערוץ על מדים של פרוגי:

ולריה אולייניק, חיילת בודדה שעלתה לבדה לארץ מאוקראינה, תשתתף היום (יום ו'), יחד עם עוד 400 חיילים בודדים בליל הסדר המרכזי בצה"ל של 'יחד למען החייל' (הגוף המאוחד של קרן לב"י והאגודה למען החייל), בשיתוף עם אגף כוח אדם בצה"ל וחיל החינוך. אולייניק משתפת אותנו בחוויותיה לקראת ליל הסדר הראשון שלה כחיילת בודדה.

ולריה
ולריה אולייניק © צילום עצמי

שנה שעברה, חודשיים לפני ערב ליל הסדר, הגעתי בפעם הראשונה לישראל כבוגרת, לאחר שעזבתי עם משפחתי את המדינה בילדותי. הייתי חדשה בארץ, הכרתי רק את האנשים שלמדו איתי באולפן. המרצה, הסבירה לנו על חג הפסח והמנהגים שלו, אך לצערי לא חגגתי אותו, כי לא היה לי עם מי וגם לא ידעתי איך צריך לחגוג את החג. מספר חודשים לאחר מכן, התגייסתי לצה"ל, וכעבור כמה שבועות, חגגתי את ראש השנה עם המשפחה המאמצת שלי בקיבוץ ולמעשה היה זה החג הראשון שערכתי בישראל.

אני מתחילה בקרוב תהליכי גיור, ולכן החגים והמסורת מאד חשובים לי. אינני יודעת רבות עדיין על המסורת והחג, אך לפי מה שהבנתי, מדובר בחג החשוב ביותר בשנה. אני מעוניינת לדעת וללמוד על ההגדה, רוצה לדעת מדוע אוכלים את המאכלים הללו בסעודה, ובכלל, להכיר בצורה טובה את המנהגים.

© צלמים בקליק

מלבד זאת, אני מתרגשת מאוד כי בפסח הקרוב, אהיה בין מאות חיילים בודדים, ואני סבורה שבדרך זו, יהיה לי קל יותר ללמוד, להבין ולהכיר את החג. כמו כן, אני שמחה מאד שיש לי את ההזדמנות להכיר חברים חדשים, שמשרתים בצבא כמוני. אני חושבת שבדרך זו, יהיה לי קל יותר להיטמע בחברה הישראלית.

בליל הסדר יסבו לשולחן אחד 400 חיילות וחיילים בודדים מכ-35 מדינות ברחבי העולם. האירוע יערך בכפר הנופש של 'יחד למען החייל' בגבעת אולגה ובתרומת ארגון CZCA קנדה. ראש אגף כוח אדם, האלוף מוטי אלמוז, יושב ראש 'יחד למען החייל' (קרן לב"י והאגודה למען החייל), האלוף (במילואים) יורם יאיר- ייה, ונשיא ארגון CZCA בקנדה, מר וילף, יגיעו לאירוע טרם כניסת החג לברך את החיילים.

© צלמים בקליק

כמיטב המסורת בחג, באולם יוצפנו חמישה אפיקומנים נושאי פרסים: מחשב נייד, טאבלט, תווי קניה בסך 1000 שקלים ושוברים זוגיים לסרטים. יחד עם החיילים הבודדים יסבו קצין חינוך ראשי, תת אלוף צביקה פאיראיזן, מנכ"ל 'יחד למען החייל', תת אלוף (במילואים) אילן טל ומפקדים בכירים נוספים.

החיילים שישתתפו באירוע ייהנו מקבלת פנים מיוחדת, שי אישי מיוחד, הפנינג וחדרים מאובזרים בכל טוב. החיילים הבודדים יבלו את כל החג בכפר הנופש, השוכן על שפת הים. מלבד אירוח מלא במיקום פסטורלי, במהלך השהות הם צפויים ליהנות מפעילויות שונות בתחומי החינוך, הספורט והפנאי.

 

הכתבה נכתבה בשיתוף עם "יחד למען החייל"



תגובות