מחו"ה אלון: מה תפקידן של משקיות הת"ש בחגים?. קרדיט: באדיבות דובר צה"ל

מחו"ה אלון: מה תפקידן של משקיות הת"ש בחגים?

"לקראת החגים, אנחנו מוודאים שלכל חייל יש היכן לחגוג את החג" • איך מצליחים למצוא בית חם לכל אותם חיילים בודדים? וגם מה כל כך מיוחד במחו"ה אלון? קצינת הת"ש הילה ברוכים בראיון מיוחד. וגם הפתעה קטנה מאותם החיילים!

 לקחנו לשיחה קצרה את הילה ברוכים, 20, כפר סבא, שמשרתת כקצינת ת"ש במחו"ה אלון כבר 9 חודשים, בשביל לענות על כל השאלות שרציתם לדעת על הבסיס ועל התפקיד המרתק והמאתגר.

ספרי לנו קצת על הבסיס, על האנשים והאווירה שבמחו"ה אלון

"מחו"ה אלון זו יחידה מאוד מיוחדת, החל מהמיקום הגאוגרפי, הבסיס נמצא על הר יפיפה וצופה אל הכנרת, ועד דרג הפיקוד והאוכלוסיות השונות שמגיעות אליו- עולים חדשים מכל מדינות העולם, ולצד זה בדואים, דרוזים ונוצרים שעוברים קורס עברית. האמירות שמאפיינות לרוב את הבסיס הן שמדובר בבסיס חם ועוטף, בית, יש בו קסם מיוחד".

ברוכים במחו
הילה ברוכים במחו"ה אלון © קרדיט: באדיבות דובר צה"ל

עוד בערוץ על מדים של פרוגי:

לאחרונה, בבסיס נקלטו כ 450 עולים חדשים, מתוכם כ 280 חיילים בודדים, זו היחידה בעלת מספר החיילים הבודדים הגדול בצה"ל ולכן, לקראת החג, העומס והלחץ שמופעל על משרד הת"ש גדל, כי יש לדאוג לכל חייל שיחגוג את החג בצורה המכובדת ביותר. ספרי לנו כיצד דואגים לכל חייל וחייל.

"לקראת החג יש עומס ולחץ במשרד התש, אנחנו מוודאים שלכל חייל יש היכן לחגוג את החג, לוקחים מכל אחד פרטים מדויקים של המקום, טלפונים של מכרים שלו וכדומה, כמו כן בודקים שאין בעיה באוכל לקראת החג, למי שאין היכן לחגוג אנחנו מציעים שתי אפשרויות, האחת, אירוח אצל משפחות מארחות בעלות אופי כבקשת החייל- דתיים/חילוניים, דוברי שפה זרה ואיזה שפה, אם מעוניין בארוחה בשרית/צמחונית או טבעונית, אם החייל צריך טרמפ או רוצה להישאר לישון אצל המשפחה, אנחנו שולחים את הפרטים למוקד בודדים של צהל והם מקשרים בין החיילים למשפחות, האופציה השנייה היא לחגוג את החג בבית החייל עם אנשי הצוות ועוד חיילים רבים שחוגגים שם".

 

אילו קשיים עומדים בפנייך בתפקיד, ואיך את מצליחה להתמודד איתם?

"הקשיים שעומדים לפני הם האינטנסיביות והעומס, יש 3 מחזורי עולים בשנה, ובזמן שאלו לא רצים רץ קורס עברית לבני העדה הבדואית כך שאין כל כך זמן לנשום, הבקשות נערמות מידי יום. בנוסף בחגים- מבוקר עד ערב החג כל משקית ת"ש עושה סבב טלפונים לווידוא הגעתם של כלל החיילים למקום חפצם, ובודקת שהכל בסדר.היום למדתי לאהוב את האינטנסיביות הזו, למדתי להגדיר לי כללי עבודה לגבי שעות שינה ואוכל כך שאני דואגת לעצמי ונהנת מהתפקיד".

האם זכור לך רגע שריגש אותך במיוחד?

"לקראת החג כל פלוגה עשתה הרמת כוסית, חיילים בירכו אחד את השני, והאחת את השנייה, את המפקדים והמשקיות והרימו כוס לחיים, כמו כן חולקו להם מתנות והם היו מאוד שמחים ומרוצים. כל כך הרבה חיילים בודדים הגיעו לאחר מכן להודות לסגל הת"ש ולמפקים וזה היה מאוד מרגש".

 
תגובות