זמן לספורט: אימונים לפני הגיוס. קרדיט: פוטוליה

זמן לספורט: אימונים לפני הגיוס

תלבשו בגדים נוחים, שימו נעלי ספורט ורוצו לאימון! בראיון מעניין במיוחד, אלמוג סרודי, 17, מספרת לנו על המסגרת שמכינה אותה לצבא, הן מבחינת כושר והן מבחינה נפשית. רוצים להגיע לצבא בכושר גבוה? תצטרכו להתאמן!

אלמוג סרודי בת ה-17 שבמקור הגיעה מישוב 'שני ליבנה', עברה לבאר שבע, שם התחילה לקחת חלק בתוכנית "אחריי!" המעודדת בני נוער לקחת חלק במעורבות חברתית. סרודי התחילה להתאמן בקבוצת הכושר הקרבי "אחריי ו'" במסגרתה מדי שבוע היא נפגשת עם חבריה לאימוני כושר שמכינים אותם לשירות הצבאי, הן מהבחינה הפיזית והן מהבחינה הנפשית. בראיון קליל היא מספרת לנו על החוויות, והאימונים האינטנסיבים.

עוד בערוץ על מדים של פרוגי

ספרי לנו קצת על 'כושר קרבי', מה זה אומר בעצם?

"אני רואה את זה כספורט לא רגיל, זה הרבה יותר משיעור ספורט בבית הספר. אנחנו מתמודדים עם אתגרים פיזיים כמו זחילות וסחיבת דברים. באימון עצמו אתה מרגיש אווירה שונה, אתה מרגיש מחובר לכולם, אתה לא יכול לעשות כושר קרבי לבד, זה ספורט דינמי שמתקיים רק בקבוצה".

איך הגעת לשם?

"אני נמצאת בתוכנית בשם "אחריי!" במסגרתה עברתי דירה בתחילת כיתה יא' מישוב קטן לעיר באר שבע - ככה שלא בדיוק הכרתי את האנשים. יום אחד חברה שלי שהיא גם בתוכנית הציעה לי לבוא איתה והתאהבתי!"

התגבשתם במהלך האימונים?

"מאוד, בהתחלה היה לי קצת קשה כי כולם הכירו אחד את השני. אבל באופן כללי, כולם מתאמנים ביחד מושיטים יד למי שצריך ולא משאירים מאחור אף אחד".

אתם עושים אימונים שמכינים לשירות הצבאי שלכם, את מכוונת לתפקיד קרבי?

"כרגע כן, לא פוסלת שום אופציות".

יש יחידה ספציפית שאת שואפת להתגייס אליה?

"אני שואפת להיות חובשת קרבית. כרגע אני מתנדבת במד"א ותמיד הייתי מחוברת לפעילויות כאלה".

© פרטי

תני לנו דוגמא לאימון אינטנסיבי שאת עושה?

"כל אימון אנחנו מתרגלים משהו שונה; זה מתחלק על פי סוגי אימונים; אימוני מדרגות, זחילות, אימוני כוח. בכל אימון משולבים כמה תרגילים אחרים, אין משהו ספציפי, זה מיקס של כל האימונים ביחד".

נשמע מאוד אינטנסיבי, רמת הכושר שלך עלתה מאז שהצטרפת?

"כן, לא הייתי בכושר בכלל בהתחלה, לפני שהגעתי לא הייתי רצה בכלל, לא הצלחתי לרוץ 100 מטר רצוף. בסוף השנה אחרי האימונים בסוף השנה הגעתי ל-5 (ק"מ). זה מטורף!"

האם אנשים הרימו גבה כששמעו שבת מתאמנת בכושר קרבי?

"ממש לא, בשום מקום לא. לא חשבתי על זה אפילו. באימונים יש מאזן בין בנים ובנות, אנחנו לא מיעוט. לא עלה לי לראש אף פעם, אף אחד לא הסתכל עליי מוזר בשום סיטואציה".

למה את ממליצה לקוראים שלנו להתנסות וללכת למפגשים כאלה?

"לדעתי זה מחשל אותך גם ביכולות שלך וגם בהתנהגות שלך, תמיד תומכים שם בכל אחד שזקוק לעזרה. כושר קרבי זה לא רק כושר פיזי אלא גם כושר מנטלי, ולדעתי אתה משקיע הרבה יותר מאמץ מנטלי מאשר פיזי. אתה מרגיש את הצורך להיות עם הקבוצה שלך, במידה וכולם רצים ואתה מתקשה להיצמד לקבוצה ונשאר מאחור אז כולם יחזרו רק בשבילך".

מעבר לכושר, אימצתם ערכים?

"בטח! אימצתי דרכי התנהגות, להיות בקבוצה, לא לוותר ובעיקר לעזור לאחר".

מסר אישי לסיום?

"אני רק יכולה להמליץ לכולם לנסות. בחיים לא הייתי בחוג ספורטיבי לפני כן, כל פעם שבאו לכיתה להרצות על כושר ישבתי בצד ואמרתי שזה לא מדבר אליי בכלל. היום אני בתוך הדבר הזה וכל כך שמחה שהלכתי, באמת התאהבתי בדבר הזה שנקרא כושר קרבי".

תגובות