הדילמה של כל מלש"ב: בסיס סגור או פתוח? . צילום: Fotolia

הדילמה של כל מלש"ב: בסיס סגור או פתוח?

אם יש משהו שהוא קריטי בשירות הצבאי, זה סוג הבסיס בו תהיו. ואין ספק שזאת דילמה לכל מלש"ב ומלש"בית, כי זה מאפיין מאוד גדול שהולך לעצב לנו את השנתיים - שלוש הקרובות. מתלבטים? הכנו עבורכם יתרונות עבור כל אופצייה! לכם רק נותר לקרוא ולהחליט!

בצבא יש מגוון תפקידים שונים שלכל אחד יתרונות וחסרונות רגע לפני שאתם הולכים למיונים או מחליטים מראש איזה מסלול אתם רוצים תשאלו את עצמכם קודם מה אתם מעדיפים בסיס פתוח או סגור? בשביל לעזור, אספנו בשבילכם את היתרונות שיש בכל אחד מהם. 

עוד בערוץ על מדים של פרוגי

בסיס פתוח

רק סיימתם בית ספר אבל השגרה שלכם תהיה כמעט אותו הדבר, בבסיס פתוח אתם הולכים לצבא כמו ללימודים או כמו ליום עבודה וייתכן שאפילו תחזרו בשעה מוקדמת כך שכל היום יהיה לפניכם. בנוסף, רוב הבסיסים הפתוחים הם קרובים לבית, ככה שאתם במרחק נסיעה קצרה מהמקום בו תשרתו. אין ספק שלשרת בבסיס פתוח נותן לכם אופציות גם להתקדם בעוד בחינות. חיילים שמשרתים בבסיס פתוח יכולים להוציא רשיון תוך כדי, לגשת למבחן הפסיכומטרי, לשפר את הציונים אם צריך ולרכוש ידע נוסף על ידי השתתפות בקורסים שונים. אם זה לא מספיק אתם יכולים אפילו לעבוד בעבודה בזמן הפנוי שאחרי הצבא. אחד היתרונות היותר בולטים הוא שאתם חוזרים בסוף כל יום לבית ולחדר שלכם ויכולים להמשיך לעשות דברים שאתם אוהבים. בבסיס פתוח יותר קל להיפגש עם חברים במהלך השבוע ולהנות גם מהחברים שמשרתים בבסיס סגור בסופשים. אם אתם אנשים של בית ואוהבים את החדר שלכם ואת הסביבה הקרובה לביתכם אין ספק שהבסיס הפתוח הוא המתאים לכם!

קצונה
© דובר צהל

בסיס סגור

מהצד השני, אין ספק שגם שירות בבסיס סגור הוא בעל הרבה יתרונות. ראשית, בשהות רבה מחוץ לבית אנחנו מחזקים את כוח ההתמודדות שלנו. ובנוסף אנו רוכשים יכולות שונות, מתבגרים ומתפתחים. בבסיס סגור יש סדר יום מוקפד ומסוים שמלא בעשייה מבוקר ועד ערב, שבניגוד לבסיס פתוח אשר מסתיים בשעה מסוימת. בסיס סגור מציב לא מעט מכשולים, אך מתחשלים עם הזמן. השהות בבסיס סגור מלמדת להתמודד עם בעיות, משנה את צורת התייחסות לדברים בצבא כמו שטח, שינה מחוץ לבית, תורנויות, אין פינוקים מיותרים, אבל עם זאת האופי שלכם ישתנה ותצאו בוגרים יותר לאזרחות. למרות שסוגרים לא מעט שבתות בבסיס סגור אפשר להסתכל על זה גם כאחלה הזדמנות להכיר אנשים וכך להגדיל את מעגל החברים שלכם, לבלות עם האנשים שמשרתים ביחד איתך, ולצבור חוויות- כי מתי כבר ייצא לכם לבלות שבת שלמה עם חברים שלכם? לעשות קידוש ביחד, ולנוח? בסופו של דבר השירות בבסיס סגור מראה לנו את הצבא האמיתי בפועל ובשטח ומספק חוויה יוצאת דופן שלא נוכל לחוות באזרחות.  

תגובות