כך תעברו את יום הגיוס בשלום. צילום: דובר צה"ל

כך תעברו את יום הגיוס בשלום

מתגייסים בקרוב? לחוצים? אין לכם סיבה! נועם גדליהו (20), מ"כ בלשכת גיוס, ריכז עבורכם מספר טיפים שיעזרו לכם להיות רגועים, ולעבור את היום המרגש בדרך הקלילה ביותר!

יום הגיוס הוא אחד הימים המשמעותים ביותר בחיינו, אנו מגיעים למקום חדש ובלתי מוכר, עם המון אנשים ותחנות שיש לעבור. אין ספק שזה קצת מלחיץ ומרתיע, ולכן על מנת שתעברו את היום הזה בקלילות, ותזכרו את החוויה הזו כנעימה ומרגשת, קבלו לקט קצר של טיפים הישר מלשכת הגיוס.
 
התגייסתי בדצמבר 2016 ועשיתי טירונות כלל צה״לית, שבסיומה קיבלתי צו המפנה אותי לקצין מיון. בפגישה התעקשתי לקבל תפקיד פיקודי כי במהלך תקופתי בתיכון הייתי מדריך בתנועת נוער והבנתי שזה כל רצוני לעסוק בו בזמן הצבא.
קיבלתי את השיבוץ כמ״כ (מפקד כיתה) מתגייסים והתחלתי את תפקידי. בהתחלה הייתי מ״כ רגיל אשר לקח אחריות על החיילים בשרשרת החיול ודאגה לפרט. לאחר יותר מחצי שנה הוציאו אותי ועוד כחמישה מפקדים לקורס מד״ט (מדריך לטירון) וכשחזרתי שובצתי כסמל בקליטת החיילים - תפקיד האחראי על הארגון והדאגה גם למפקדים לאורך יום הגיוס.
 
b5122339fe471
 © צילום: דו"צ
כיום אני מועמד להיות מפקד מחלקת המ״כים עם כמעט 30 מפקדים בשירות סדיר. בעיני התפקיד עצמו מאוד משמעותי, האחריות שיש לנו כלפי מתגייסים, הדאגה ותשומת הלב שצריך להקדיש לכל מתגייס מאוד מאתגרת. בנוסף המתגייסים רואים בנו מפקדים ליום אחד ומבחינת כל המפקדים האתגר לפיקוד והשליטה עליהם קשה יותר לאור העובדה שהם עדיין לא מבינים כיצד בדיוק יש להתנהג בצבא.
 
לאחר תקופה בשירות שלי אני יכול לתת למתגייסים טיפים ליום הגיוס שיכולים מאוד לעזור:
1. בואו בלי פירסינגים ועגילים - גם ככה בטירונות לא נותנים ללכת איתם אז חבל שהם יעלמו. 
 
2. תבואו בבגדים נוחים - יום הגיוס הוא יום ארוך ולכן כדאי ואף רצוי שתגיעו עם בגדים שיאפשרו לכם לנוע בקלות ובנוחות.
 
3. הביאו מסמכים חשובים - פנקס חיסונים במידה ועשיתם חיסונים במהלך השנה החולפת, בעיות רפואיות ודברים שהצבא לא מכיר וצריך להכיר.
 
4. אכלו לפני שאתם יוצאים מהבית - לפחות את ארוחת הבוקר המשפחתית האחרונה כמלש״בים.
 
5. בואו בתיאום ציפיות עם עצמכם - עם הכנה עצמית. זה הולך להיות יום של שינוי משמעותי, מעבר בין מלש״ביות לבין צה״ל.

 

 
תגובות