המדריך למלש"ב: כך תשמרו על היגיינה בצבא. fotolia

המדריך למלש"ב: כך תשמרו על היגיינה בצבא

להיות חייל זה לא דבר קל, ובטח שלא ללבוש את אותו האאוטפיט, (טוטאל לוק By צה"ל) מדי יום למשך כמה שנים טובות. מבולבלים? הכתבה שתעשה לכם סדר!

לא מעט סיפורים ותלונות נשמעים על ההיגיינה בצה"ל, החל משפשפות ועד לפצעים בפנים ופטריות ונפיחויות ברגליים. פשוט ישמו את הטיפים הללו ותהיו מסודרים!

עוד בערוץ על מדים של פרוגי

טפלו ברגליים שלכם

הרגליים, בייחוד בטירונות ובשירות הקרבי, הולכות לעבוד לא מעט. חשוב מאוד לטפל בהן: לאוורר אותן בלילה, לנקות אותן במקלחת ולתת להן להירגע. ולא לשכוח: לעולם אל תיכנסו למקלחות יחפים. מסתובבות שם פטריות בכמויות.

 

© fotlia

 

גם הנעליים שלכם דורשות יחס

ה'בית' של הרגליים שלכם צריך שקדישו לו תשומת לב מדי פעם. איך? יש כאלו שממליצים לפזר בנעליים טלק אחת ליום, אך גם שימוש בו אחת לכמה ימים יכול לסייע. אם אתם רוצים להשקיע השתמשו בתרסיס לנעליים, שמחטא אותן היטב וגם מונע ריחות רעים.

שפשפת? הכינו תרופה למכה

שפשפת היא כנראה התופעה המפחידה ביותר בצבא – אולי אפילו יותר מרס"ר המטבח העצבני. אז אולי אי אפשר למנוע אותה (כל חייל כמעט יפגוש אותה בשלב כלשהו במהלך השירות), אבל בהחלט אפשר להתכונן אליה: הצטיידו מבעוד מועד בקרם נגד שפשפת. אתם עוד תודו לנו על זה.

© fotolia

קנו מגבת שמתייבשת מהר

לא כיף לסחוב בד רטוב לכל מקום, כזה שאם תכניסו לתיק יהפוך לפצצת סירחון נוראית, ולכן המגבת הזאת היא צ'ופר גדול לכל מתגייס: בסביבה שבה אין כמעט מתלי בגדים נורמליים (נשבעים, בדקנו), ובמציאות שבה לפעמים צריך לארוז הכול בתוך שתי דקות, כדאי שתהיה לכם מגבת שמתייבשת מהר – מוצר שקיים היום בכל חנות לחיילים.

נייר טואלט

תמיד כדאי שיהיה עליכם נייר טואלט, במצבים לא נעימים (ולא נרחיב) הוא יהיה כמו חבל הצלה בלב ים.

מרכיבים משקפיים? אל תסתפקו בזוג אחד

לא צריך להתאמץ כדי לחשוב על מאה סיטואציות שונות שבהן משקפי הראייה שלכם עלולים להישבר במהלך השירות. אם אתם חייבים משקפיים כדי לראות משהו – דאגו שיהיה לכם זוג נוסף בתיק. הוא יציל אתכם מבעיה לא פשוטה. בנוסף, הטיפול בעדשות ראייה צריך להיעשות בצורה ההיגיינית ביותר ובצבא לא תמיד קיימת האופציה. לכן חשוב שתמיד יהיה עליכם זוג משקפיים בתיק לעת צרה.

© פוטוליה

הטיפים מאת צחי שטיין, רוקח ממונה בחברת כצט ויועץ למותג אקילן

 
תגובות