עתודה אקדמית בצבא כמו שלא חשבתם עליה!. צילום: Fotolia

עתודה אקדמית בצבא כמו שלא חשבתם עליה!

יש הרבה סוגים שונים של מסלולים בצבא, בין המוכרים ביותר הוא מסלול העתודה. אם נמצאתם מתאימים ודאי קיבלתם זימון, וההתלבטות היא רבה. האם להמשיך ללמוד ולרכוש מקצוע לחיים? או אולי לקחת פסק זמן ממרתון הלמידה ולצאת למסלולים שלא נפגוש באזרחות? כל היתרונות וכל החסרונות לפניכם:

בצה"ל ישנם מסלולים רבים כגון – להיות טייסים, חיילים קרביים, במודיעין ועוד, אך אחד מהם וחשוב לא פחות הוא הקצונה האקדמית. המסלול מקדם אתכם בחייכם האישיים בהרבה מובנים שאחד מהם הינו סיום השירות הצבאי עם תואר. אך האם זה באמת שווה את זה?

עוד בערוץ על מדים של פרוגי

קודם כל, מה זה המסלול בכלל?
מסלול הקצונה האקדמית הוא מסלול בו אתם למעשה דוחים את השירות הצבאי שלכם לטובת לימודים באוניברסיטה בתחום שאתם בוחרים. כשמסיימים את התואר מתחילים את השירות הצבאי הסדיר בתוספת מספר שנים בקבע. בבחירת המסלול זה, בו לומדים בזמן הצבא יש יתרונות רבים!

© צילום: Fotolia

אחד היתרונות הבולטים במסלול זה היא הסיבה כי זהו המשך ישיר של התיכון. במקום לעשות הפוגה מהלימודים (ובזמן הזה לשכוח את כל החומר שלמדתם עד אז) אתם יכולים להמשיך ולהעמיק בלימודיכם ע"י השגת תואר בנושא שאתם מעוניינים להרחיב. אתם למעשה ממשיכים את רצף הלימודים מה שתורם לכם בזכירת החומר יותר טוב ואין צורך להתרגל מחדש לכל תהליך הלמידה ולמידת החומר עצמו – כמו סטודנטים רגילים.

זאת ועוד, ע"י בחירה במסלול זה, לאחר שאתם מסיימים את החלק הלימודי - השגת התואר - אתם מתחילים מנקודת זינוק גבוהה יותר מאשר חיילים "רגילים": משתלבים בתפקידים בכירים יותר, עוסקים בנושא שלמדתם כקצינים, כך למעשה אתם גם רוכשים את הניסיון בניהול והתמקצעות פיזית בנושא התואר שלמדתם וגם עוסקים בתחום שאתם בוחרים ואוהבים.

מנגד, יש הטוענים כי קצונה אקדמית זהו מסלול שבו החסרונות גוברים על היתרונות עקב העובדה שאתם מתגייסים לא עם השנתון שלכם ולא חווים את אותם החוויות כמו חברים שלכם שבגילכם. בנוסף אין הפסקה מהלימודים אלה ישר בסיומם אתם מתחילים את הלימודים האקדמיים שלכם. בנוסף, מי שבוחר ללכת למסלול זה יודע מראש כי יש לחתום שנים נוספות במסגרת הצבאית על מנת להתעסק בצבא באותו המקצוע שלמדתם, ואולי בסיום השירות גם לעסוק ולהתמקצע בנושא זה.

© gettyimages

מעלה נוספת היא העובדה כי זהו שירות משמעותי, אתם תשרתו בתפקיד משמעותי לאחר שתגמרו עם לימודיכם ותתרמו רבות לצבא של מדינתכם. צד נוסף שאתם צריכים לקחת בחשבון, הוא המשכורת – במהלך הלימודים מקבלים מענקים ובזמן השירות הצבאי המשכורת גבוהה יותר משל חיילים "רגילים".

דבר חשוב שצריך לשים דגש, מסלול זה לא מתאים לכל אחד, לכן לאור כל הסיבות הללו אנו ממליצים לכם לחשוב עם עצמכם האם למידה באוניברסיטה זהו דבר שאתם שואפים לעשות והאם ציונכם מתאימים והאם אתם בכלל רוצים ללכת למסלול הזה. אם הגעתם למסקנה שהמסלול מתאים לכם – לכו על זה ונסו להתקבל!

תגובות