הקשב הלוחמת: היתרונות בתפקידי לוחמה לבנות. קרדיט: דובר צה"ל

הקשב הלוחמת: היתרונות בתפקידי לוחמה לבנות

מתלבטות איזה שירות אתן רוצות? חשבתן כבר על קרבי? כי אם לא זה בדיוק הזמן לקבל זריקת מוטיבציה! הסיבות הנכונות למה שירות קרבי הוא הדבר שאת חייבת לעשות בצבא!

תפקידים לנשים בגזרה הקרבית בצה''ל תמיד עוררו עניין רב, חלק אומרים כי נשים לא יכולות לעשות מה שגברים יכולים לעשות בשירות קרבי וחלק אומרים כי פה זו הנקודה שהגיע הזמן לשוויון בין המינים. אנחנו בפרוגי מעודדים את המוטיבציה לשירות קרבי בקרב נשים ולכן ריכזו את כל היתרונות למה כן להיות אישה בקרבי.

עוד בערוץ על מדים של פרוגי

אם תשאלו אותנו, אנחנו לגמריי בעד שילוב נשים בתפקידי לוחמה בצה''ל. אין ספק שזה מוסיף כוח אדם נוסף למערך הקרבי בצה''ל. עניין זה, מעודד שירות משותף לבנים ולבנות באותם תפקידים שפעם היו על טהרת המין הגברי. מגדיל את כוח האדם בתפקידי לוחמה ומעורר בקרב הבנות מוטיבציה לשירות קרבי ומשמעותי. ''שובר'' את הסטיגמה שאישה צריכה להיות במקומות שאינם מסוכנים לה, אך נשים יודעות להתמודד לא פחות מגברים במצבים קשים ולשרת בהתאם לתנאי השירות הקרבי. נשים עושות הישגים משמעותיים בשירות קרבי ומעוררות השראה לא פחות מלוחמים גברים. לדוגמה: אליס מילר שנלחמה על קורס טייס ולבסוף נהפכה לטייסת הראשונה בצה''ל. נשים יכולות לעשות שירות קרבי משמעותי בזכות היכולות והמוטיבציה שלהן, לתרום בזכות נחישותן הרבה לשירות מאתגר וחשוב!

3b461272210dd
3b461272210dd © דובר צהל

''נשים לקרב'' 

מי מאיתנו לא מכירה את המשפט השוביניסטי ''נשים למטבח''? משפט מימי קדם שכבר עבר זמנו, כיום נשים בצה''ל ''שוברות'' את הסטיגמה שאישה היא ממש לא רק למטבח, היא יכולה להפגין יכולות לחימה ופיקוד בשדה הקרב לא פחות מלוחמים גברים, אז קדימה בנות בואו נוכיח אחרת! נראה יכולות ביטוי בפיקוד, לחימה, התמודדות בשטח ובמצבים קשים. נשים רבות מקבלות חיזוק שהן יכולות לעשות דברים שגם גברים עושים אותם בשירות קרבי.

''כוח נשי''

לפני כשלוש שנים פרסמו סקר כי מראה שיש ירידה בגיוס הגברים בצה''ל ולקרבי בפרט, אך לעומת זאת גיוס הנשים קפץ בעשרות אחוזים ועקף את אחוז הגיוס של הגברים. מאז נפתחו לנשים עשרות תפקידים של תומכות לחימה/לוחמה, כדי להגדיל את כוח האדם במערך הקרבי בצה''ל ולתת שיוון מגדרי בין המינים.

לא כל תפקידי תמיכת הלוחמה והלחימה הם אותו דבר, כולם תפקידים שונים ומגוונים ממדריכת שריון ועד לוחמת בקרק''ל, ממדריכת תותחנים ועד טייסת. אז אם אתן מעוניינות בשירות קרבי, אך בקונספט מסוים אתן מוזמנות לקרוא באתר ''מתגייסים'' על מגוון תפקידי הלוחמה ותומכי הלחימה שיש לצה''ל להציע.

 

תגובות