מתגייסים: כל הזכויות שמגיעות לכם!. ADOBESTOCK

מתגייסים: כל הזכויות שמגיעות לכם!

מחזור אוגוסט הגדול התחיל והזדמנות מצויינת לרענן את הזכויות המגיעות לחיילים • עו"ד עדן זינו, מומחית לדיני צבא וזכויות חיילים כאן כדי לענות על כל השאלות!

זכויות כלליות

פטור מתשלום על נסיעה בתחבורה ציבורית- חיילים וחיילות בסדיר או בקבע זכאים לנסוע ללא תשלום בכל אמצעי התחבורה הציבורית (אוטובוסים, רכבות, כרמלית ורכבלית). הפטור ניתן באמצעות אפליקציית "זוזו", אותה יש לתקף בכל נסיעה.

עוד במדור "על מדים" של פרוגי:

© ADOBESTOCK

בריאות וטיפולים

משקפי ראייה חינם- חייל בשירות חובה אשר בפרופיל שלו קיים סעיף ליקוי ראייה יפנה למרפאת היחידה ושם יקבל טופס מאח או רופא. עם הטופס ניתן לרכוש זוג משקפיים ברשת אופטיקה הלפרין. חייל אשר בפרופיל שלו אין סעיף ליקוי ראייה, יפנה לרופא היחידה אשר ישלח אותו לאופטימטריסט צבאי או רופא עיניים, שם יעבור בדיקת ראייה ותוצאותיה ישלחו לרופא היחידה. החייל יחזור לרופא היחידה ובמידה והבדיקות יעידו על צורך במשקפיים, הוא יקבל את הטופס לרכישת זוג משקפיים.

הטבות כלכליות

הנחה בחשבון חשמל לחיילים המשרתים הרחק מביתם- חיילים שמשרתים רחוק מהבית ומקבלים השתתפות בשכר דירה זכאים להנחה של 50% בחשבון החשמל עבור 400 קוט"ש הראשונים בכל חודש (800 קוט"ש בחשבון דו חודשי) בתעריף ביתי, בבית שמשמש למגורי הזכאים. הזכאים צריכים לוודא שהם רשומים כלקוח בחוזה עם חברת החשמל.

פטור מתשלום ארנונה- הפטור מארנונה תקף לחיילים בשירות חובה ועד 4 חודשים מיום השחרור. הפטור תקף תחת מספר תנאים: בכדי לקבל הנחה של 100% בתשלום ארנונה על החייל להיות רשום כשוכר או בעל הדירה. הפטור מתשלום ארנונה ניתן עבור 70 מ"ר משטח הדירה (במקרה בו הדירה יותר גדולה יש תנאים אחרים).

© ADOBESTOCK

משפט ופלילים

סיוע משפטי חינם לחיילי צה"ל- משרד המשפטים מעניק לחיילי צה"ל ייעוץ משפטי בנושאים אזרחיים שיכולים להיות רלוונטים לחייהם, מנושאי דיור ותעסוקה, דרך תביעות נזיקין ועד לזכויות חיילים משוחררים. ניתן לבקש את הסיוע באופן עצמאי או דרך מש"קית הת"ש. הסיוע המשפטי מוענק ללא תשלום בהתאם לתנאי הזכאות

מחיקת רישום פלילי - חיילים עם רישום פלילי בגין עבירות שבוצעו לפני השירות הצבאי, רשאים בתנאים מסוימים להגיש בקשה לקיצור תקופת ההתיישנות או המחיקה של הרישום הפלילי. ככלל, יש להגיש את הבקשה בין 6 חודשים ועד 3 חודשים לפני מועד השחרור מצה"ל. על החייל לפנות למערך הת"ש (תנאי השירות) ביחידה ולפעול בהתאם להנחיות קצינת הת"ש.

לוחמים

סל זכויות והטבות נרחב ללוחמים בזמן השירות, הכולל הנחה בכניסה לאתרים שונים; נסיעה חינם בלבוש אזרחי בתחבורה הציבורית; הגדלת שיעור הטבות הניתנות עם השחרור, כגון הפיקדון האישי ומענק השחרור; הטבות ייחודיות במגוון בתי-עסק ברחבי הארץ.

© ADOBESTOCK

חיילים טבעונים וצמחונים

כומתה ונעליים-  בבקו"ם כל חייל שמוכר כטבעוני מקבל כומתת פליז ירוקה ונעליים לא מעור.

מזון- חיילים צמחונים וטבעונים זכאים לקבל מזון צמחי בחדרי האוכל הצבאיים. יש להצהיר על טבעונות מטעמי אידאולוגיה או מסיבות בריאותיות ביום הגיוס בבקו"ם או בכל יחידה שמוצבים בה. מי שעוברים לטבעונות במהלך השירות, יודיעו על כך למפקדם.

 אוכלוסיות נוספות

מזון מותאם לחיילים אלרגיים: כל חייל או מתגייס שסובל מאלרגיה- צליאק, רגישות לביצים, שומשום, בוטנים וכו'- זכאי למזון מותאם.

תגובות