צה"ל קורא לכם? אל תשכחו לשמור גם על העור!. ADOBESTOCK

צה"ל קורא לכם? אל תשכחו לשמור גם על העור!

שנייה לפני שעולים על מדים, כדאי להקדיש תשומת לב לשגרת טיפוח נכונה שתתאים לכם בתקופת השירות הצבאי, במיוחד למי שסובל או יש לו נטייה לאקנה ופצעונים • כל הטיפים!

עונת הגיוסים לצהל בעיצומה. נערים ונערות רבים מתכוננים ליום הגיוס ולתקופת השירות הצבאי שמאופיינת בשינוי משמעותי בשגרת החיים, בין אם מתגייסים לשירות קרבי או שירות קרוב לבית. אחד הנושאים החשובים שכדאי לשים אליהם לב הוא נושא טיפוח העור.

תקופת השירות הצבאי משמעותית ככל שתהיה, מלווה הרבה פעמים במתחים ולחצים. אנחנו עוברים שינוי בשגרת החיים, יש פחות זמן להשקיע בשגרת הטיפוח שלנו בבוקר, בערב ובכל שעה אחרת. הרבה פעמים התזונה לא מאוזנת, ההיגיינה ירודה והלחץ גדול. כל אלה יכולים לעודד ולגרום להתפרצות אקנה אצל נערים ונערות.

אז איך אפשר למזער נזקים ולשמור על עור הפנים בריא יותר?

עוד במדור "על המדים" של פרוגי:

© adobestock (אילוסטרציה)

הנה כמה טיפים לטיפול בעור לקראת גיוס לצה"ל:

לא לגעת בפנים: הימנעו ככל האפשר מלגעת בפנים. זאת כדי למנוע התפשטות חיידקים ממקום למקום.

אל תוותרו על ניקיון העור: הקפידו על שימוש מינימלי של סבון פנים שמתאים למצב העור שלכם, לפחות פעמיים ביום.

הקפידו על סטריליות: עדיף לייבש את הפנים עם נייר חד פעמי. אם אין אפשרות, הקפידו לנקות את העור במגבות נקיות והחליפו אותן בתדירות גבוהה כדי למנוע התפשטות חיידקים. בנוסף, אם יש אפשרות, החליפו ציפה לכרית באופן יום יומי.

© ADOBESTOCK

שמרו על לחות העור: בסביבה חמה ויבשה, חשוב לשמור על עור לח. קרם לחות שמתאים לעור אקנתי לפחות פעם ביום יכול לתת מענה מספק לצורך זה.

תכשירים יעודיים לאקנה: השתמשו בתכשירים ממוקדים למיגור פצעונים עם ראש. תכשיר כמו HELP ME מבית מעבדות רבקה זיידה יכול להיות אפקטיבי במיוחד לטיפול בפצעונים עם ראש.

שמרו על רוגע ושלווה: אל תשכחו לנשום עמוק וללמוד להרגיע את עצמכם. הסטרס עצמו יכול לעודד התפרצויות אקנה בעור ולהגביר את רמת ייצור השומן בו. 

© ADOBESTOCK

אל תוותרו על טיפול בבית: כשאתם חוזרים הביתה, פנו לטיפול מקצועי כדי לספק לעור את הטיפול הנדרש.

 הגנו על העור מפני השמש: גם בשירות צבאי וגם מחוצה לו, מקדם הגנה זה חובה, במיוחד לסובלים מפצעונים או פצעים במהלך השירות 

תזונה נכונה ומותאמת: היזהרו מצריכה מוגברת של מוצרי חלב, סוכר או מאכלים שומניים. אם אתם סובלים מהתפרצות אקנה, הימנעו מצריכה מוגברת של מוצרים אלה.

כל הטיפים הללו יכולים לעזור לך לשמור על עור נקי ובריא במהלך טירונות או במהלך שירות סדיר בצה"ל.

רבקה זיידה, מייסדת ומנכלית המרכז לטיפול באקנה בשיטת רבקה זיידה, מומחית לשיקום עור אקנתי

תגובות