הגיע הזמן: הטבעונות מגיעה גם לצה"ל. צילום: דובר צה"ל

הגיע הזמן: הטבעונות מגיעה גם לצה"ל

הטבעונות, הנושא שנמצא מתחת לאף שלנו בכל מקום - בעיתונים, ברשת, בטלוויזיה ובדיונים היום יומיים, מגיע גם לצבא. מה מגיע מעכשיו לחייל טבעוני?

הטבעונות נמצאית בכל מקום, ומעכשיו גם בצה"ל: בעקבות הגידול באוכלוסיית הטבעוניים בארץ, גדל גם מספר החיילים הטבעונים. יחד הם התאגדו ושלחו בעשרים באוקטובר, מכתב קבילה משותף לצה"ל הכולל דרישות טבעוניות לגבי חיילי חובה, חיילים סדירים וחיילי קבע.

עוד במדור "על מדים" של פרוגי: 

בקבוצה "דרישה להוספת מנות טבעוניות לתפריטי חדרי האוכל בבסיסים" בפייסבוק, שחברים בה כאלף חיילים, תיכננו האנשים מה לכתוב במכתבים ושלחו אותם יחדיו. מהר מאוד גם הגיעו התוצאות: הכומתות הצהליות שעשויות צמר ונעלי העור הצבאיות יוחלפו למען החיילים הטבעוניים לנעליים וכומתה מבד שונה. בעקבות כך, כבר התחילו בהגברת ייצור הנעליים והכומתות לטבעוניים.

© דובר צה"ל
© דובר צה"ל

כעת, כל מלש"ב שיגיע ללשכת הגיוס ויודיע על כך שהוא טבעוני מבעוד מועד- ידאגו שהוא יקבל את הביגוד הטבעוני ללא שום בעיה. אם בעבר אנשים היו צריכים לעבור תהליך ארוך כדי לקבל כומתה לא מצמר, עכשיו זה יהיה פשוט הרבה יותר.

הטבעוניים מקבלים דמי כלכלה כתוספת לשכר החודשי שלהם: בבסיס סגור כ-550 ש"ח בחודש ובבסיס פתוח כ350 ש"ח בחודש, שבהם הם יכולים לקנות לעצמם אוכל, אך החיילים טוענים כי דמי הכלכלה לא מספיקים להם. כעת, צה"ל פותחים גם את דלתות חדרי האוכל לטבעוניים, שמנות חדר האוכל יותאמו גם בשבילם.

© דובר צה"ל

לאחר שיצאה ההודעה על ההיתרים שצה"ל הולכת לאפשר, החיילים שמחים שמבוקשתם התבקשה, אך בכל זאת נשארים עם רגליים על הקרקע, בתקווה שהתוצאות אכן ייושמו בשטח ולא יישארו רק בגדר דיבורים.

 
תגובות