"אבל עני חייל": מחאת החיילים שסוחפת את הרשת. דובר צה״ל

"אבל עני חייל": מחאת החיילים שסוחפת את הרשת

מחאת החיילים שתוך שעות ספורות הציפה את הפייסבוק, קוראת לחברי הכנסת להעלות את שכר החיילים. "שכר שלא מכבד בני אדם, למה אתם מח"כים?"

אם גם פיד הפייסבוק שלכם הוצף בתמונות של חיילים המחזיקים שלט עליו כתוב בגדול "אבל אני חייל", כנראה שהתוועדתם למחאת החיילים שתפסה תאוצה רבה תוך זמן קצר. המחאה, שהחלה בדף הפייסבוק: "חיילים מצייצים", קוראת לחברי הכנסת להעלות את שכר החיילים משום שהשכר הניתן להם כעת לא הוגן כלל, ולא מכבד בני אדם.

עוד בערוץ "על מדים" של פרוגי:

© פייסבוק

כזכור, לפני כשלושה חודשים הציע חבר הכנסת יעקב פרי להעלות את שכר החיילים בכ-700 שקלים. אותה הצעה נדחתה על ידי וועדת השרים, בזמן שאלו החליטו להעלות את שכר הח"כים בכ-1000 שקלים. חיילי צה"ל לא נשארו חייבים ופתחו במחאה ויראלית. "אותם חברי כנסת שמקבלים העלאה של 1,000 שקל בשכר בחודש הבא, החליטו לדחות את הצעת החוק לפיה שכרם של חיילי צה"ל יעלה ב-700 שקלים בשלוש פעימות", קראו החיילים. "יש לנו את הכוח לשנות". 

במסגרת המחאה, כל חייל מעלה תמונה עם כומתה על הראש, תג יחידה ודף בו כתובים שני דברים: "אבל עני חייל" בשורה העליונה ו"שכר שלא מכבד בני אדם, למה אתם מח"כים?" בשורה התחתונה. 

אחיי החיילים, אני קורא לכם להצטרף אלי ולפתוח מחאת רשת, מחאת השכר. הצטלמו בצורה הבאה: 1)כומתה על הראש 2)דף שמסתיר את...

‎Posted by ‎חיילים מצייצים‎ on‎ יום שלישי 10 נובמבר 2015

"לאלו שבאמת מגיע לא נשאר כלום"

"במקום לתת למי שבאמת מגיע, לאותם החיילים שמסכנים את חייהם למענינו ומקנים לנו תחושה של ביטחון הם לוקחים את הכספים האלה מעלים לעצמם את המשכורות, נותנים לאותם היושבים שרק מהווים נטל ולאלושבאמת מגיע לא נשאר כלום", נכתב באחת ממאות התגובות לאותם פוסטים.

© פייסבוק

אחד החיילים כתב: "נראה אתכם עם 700 שקל בחודש משלמים שכר דירה, ארנונה, ועד בית, חשבונות חשמל מים גז וטלפון, אוכל, בגדים, סבון, שמפו, דאודורנט, קרם נגד שפשפת, נייר טואלט, מוצרי הגיינה נוספים, הוצאות בלתי צפויות, ועוד לא דיברתי על קצת מותרות. חיילים הם בני אדם בוגרים ועצמאיים ולא צריכים להיות תלויים כלכלית בהורים או תרומות או טובות של מישהו אחר, הם צריכים לקבל שכר נורמלי כדי להתקיים בכבוד". 

חלק מחברי הכנסת מאוכזבים מאותה החלטה, אחד מהם הוא יאיר לפיד, יו"ר "יש עתיד" - מפלגתו של יעקב פרי שאמר בתגובה: "היום הייתה ההזדמנות לעשות את הדבר הראוי ביותר – ליישם את המסקנות של הוועדה ולקבוע שחברי הכנסת יוציאו מידם את העלאת השכר. אנחנו נמשיך להילחם כי זה בלתי נסבל וזה שערורייתי, שאנשים פה לא גומרים את החודש וחברי הכנסת מעלים לעצמם את השכר". חבר מפלגתו יעקב פרי הוא זה שהעלה את ההצעה להעלות את שכר החיילים".
 
תגובות