גולני שלו: מיכאל גולני ממשיך את דרכו של אביו בחטיבה. צילום: באדיבות דובר צהל

גולני שלו: מיכאל גולני ממשיך את דרכו של אביו בחטיבה

אביו של מיכאל גולני היה לוחם בחטיבת גולני ואם חשבתם שהתבלבלנו, אז לא. שם המשפחה שונה על ידי האב לגולני על שם החטיבה האהובה על בני המשפחה. ישבנו לשיחה עם גולני הצעיר על החטיבה, המורשת המשפחתית, מסע הכומתה הקשה ועל העתיד

אביו של מיכאל גולני היה לוחם בחטיבה ואף באותו הגדוד שמיכאל משרת בו כיום. לאחר שהאב נפצע בפעילות מבצעית הוא קיבל ממפקד החטיבה אות הצטיינות חטיבתי ולאחר מכן החליט לשנות את שם המשפחה ל"גולני" על שם החטיבה בה שירת ובה כיום משרת בנו, ממשיך דרכו.

עוד במדור על המדים:

מיכאל גולני, בן ה- 19, משרת בחטיבת גולני בגדוד 12 ובסוף השבוע סיים את הכשרתו כלוחם בחטיבה. ישבנו איתו לשיחה על החטיבה, מורשת קרב ומשפחה, על אביו ועל העתיד.

איך הגעת לשרת בגולני?
רציתי מאז ומתמיד לשרת בחטיבה, גם אבא שלי וגם סבא שלי שירתו כלוחמים. זה משהו שהיה בי מאז שהייתי ילד. למעשה חוץ מהרצון האישי שלי לשרת בחטיבה, המשפחה שלי מאוד השפיעה על בחירתי לשרת בגולני.

גולני
גולני © דובר צהל

למה היה חשוב לך להמשיך את המורשת?
היה לי חשוב להמשיך את המורשת כי אני רואה חשיבות גדולה מאוד בלהיות לוחם בצבא. אני מאמין שלא צריך לוותר על ההזדמנות הזו למרות כל הקשיים שנלווים לכך.

איך מתמודדים עם הלחץ המשפחתי להתגייס לתפקיד או ליחידה מסוימת?

למרות הדעות של המשפחה והשפעתם, בסוף המדינה לא יכולה להתקיים בלי לוחמים ואני מאמין שזו זכות להיות לוחם, ושמי שיכול צריך לתרום ולהגן על המדינה שלנו.

תוכל להסביר לנו מה זה מסע כומתה?
זה מסע המסכם את כל תהליך ההכשרה שלנו כלוחמים בחטיבה שאורך כשבעה חודשים. שלושה וחצי חודשי טירונות ועוד שלושה וחצי חודשי אימון מתקדם. שיא ההכשרה הוא מסע הכומתה, בו הלכנו כ-45 קילומטרים, כאשר אנו סוחבים 40 אחוז ממשקל גופנו על הגב. היה מסע מאוד קשה ומפרך. כיף להסתכל עליו במבט לאחור ולראות את הדרך שעשינו.

איזה מסר יש לך לאלה שחווים לחץ להתגייס לתפקיד או ליחידה מסוימת?

בהתחלה תמיד יש לחץ וקשיים, אבל תשארו חזקים ותתגברו, בסוף הכל עובר. אם העיניים שלכם יהיו מכוונות על המטרה, שום דבר לא יוכל לעצור אתכם.

איך הגיבו המשפחה והחברים כששמעו שאתה רוצה להתגייס לגולני?
המשפחה תומכת בי בכל נושא ותמיד נמצאת שם לצידי בכל מצב ובכל קושי שעולה וזה מה שבאמת חשוב. לא הייתי יכול לעבור את התקופה הזו בלי התמיכה של המשפחה, זה מאוד עזר לי.

אתה חושב על העתיד? אתה תנחיל לילדייך את מורשת גולני?
לילדים שלי אתן את החופש לעשות את מה שהם ירצו ויאהבו, אך אני אנחיל להם את המסורת והערכים להתנדב למען המדינה ולהתגייס לתפקיד משמעותי בצבא.

 

תגיות
תגובות