לסגור חג: "זכיתי להיות עם המשפחה השניה שלי". קרדיט: דובר צה"ל

לסגור חג: "זכיתי להיות עם המשפחה השניה שלי"

סמל בר טוביאנא, טען טנק בפלוגת ומפיר, גדוד הבוקעים (52) בחטיבה 401, מספר לנו על הרגשות המעורבים בסגירת חג • "לחגוג חג בבסיס, זה גם לחגוג עם המשפחה, פשוט משפחה קצת אחרת."

מה זה בשבילי לחגוג חג בצבא? אני יושב לי במוצב וחושב על השאלה הזו, חושב על איך ליל הסדר יכל היה להיות בבית עם המשפחה שלי, ועכשיו כשאני משרת בצה"ל אז ליל הסדר יהיה במוצב בגבול סוריה. 
 
עוד בערוץ על מדים של פרוגי
אבל אני מבין שזכיתי להיות עם המשפחה השניה שלי - המחלקה, הצוות שלי. להעביר איתם את ליל הסדר ביחד בקצה השני של הארץ. אני מבין כמה חשוב להיות במוצב גם בחג, כמה חשוב להגן על התושבים בסביבה, כמה חשוב להגן על עם ישראל ועל המדינה שלנו.
© קרדיט: דובר צה"ל
 
תמיד כששואלים אותי אם אני עושה חג בבסיס או חוגג עם המשפחה אני מחייך - לחגוג חג בבסיס, זה גם לחגוג עם המשפחה, פשוט משפחה קצת אחרת. לסגור חג בבסיס בשבילי זה מצד אחד להיות רחוק מהבית, אך מצד שני להרגיש את הכבוד והמחויבות הזו לשמור על המדינה ועל התושבים שחיים סביבנו , זה לדעת שאם אני לא אהיה פה אז אף אחד לא יהיה פה. יש בצבא רגעים שהופכים את החגים האלו לכל כך מיוחדים ושונים, רגע כזה אני זוכר משמחת התורה, שבה שרנו ורקדנו עם ספרי התורה, כל הפלוגה הצטרפה אלינו ורקדנו כולם ביחד, זה הרגיש עוצמתי.
 
שאני רואה את הארוחה החגיגית, מלאת כל טוב ואוכל טעים, אני מרגיש שאכפת מאיתנו, שכולם רוצים שהחג שלנו יהיה שמח. כן אני סוגר חג, אז מה? כבר מעכשיו אני מסתכל על הזמן הזה ואומר לעצמי, איזה כיף שניתנה לי ההזדמנות לחגוג את החגים האלה, עם האנשים האלו שהפכו להיות משפחה בשבילי ועם תחושת השליחות של הגנה על המדינה. חג שמח לכולם!
 
תגובות