קורס צוללן: "שום דבר לא משנה למעט הרצון שלך להצליח". קרדיט: דובר צה"ל

קורס צוללן: "שום דבר לא משנה למעט הרצון שלך להצליח"

"הקורס הוא תקופה מטורפת, שבה אתה לא רק מגלה את עצמך האמיתי וגם יוצר את עצמך מחדש" סמל ל' מספר בגילוי לב על הקורס צוללן המשמעותי שעבר וסיים בהצטיינות • "תן לי דיונה, תן לי נשק, זה השירות המשמעותי שלי"

קורס צוללן. איך אפשר בכלל להתחיל לכתוב על קורס צוללן? אני סמל ל׳ מכפר סבא, לאחר שנה וקצת מסיים קורס צוללן בהצטיינות. הרחבתי פיזיקה ומחשבים בתיכון, ולמען האמת לא אהבתי ללמוד או לעשות כל דבר אחר שדרש ממני יותר מדי השקעה וזמן. בכיתה י״ב החלטתי שאני רוצה להגיע ליחידה קרבית, הכי קרבית. תן לי דיונה, תן לי נשק, זה השירות המשמעותי שלי.

עוד בערוץ על מדים של פרוגי

לא דמיינתי שאגיע למקום בו אני נמצא עכשיו. יחד עם חבריי לקורס למדנו הרבה, חווינו ואתגרנו את גבול יכולותנו. כולנו. מי שאהב ללמוד ומי שלא אהב ללמוד. מי שהתאמן לפני הצבא ומי שהתגייס קצת פחות בכושר. כולם מגיעים לחממה אחת גדולה ושום דבר לא משנה למעט הרצון שלך להצליח. אתה מכיר את החברים הכי טובים שלך לחיים.

הכל התחיל ביום סיירות, קיבלתי מיון חובלים/צוללות ולאחר מספר מבחנים פסיכוטכניים הודיעו לי כי עברתי והמשכתי לגיבוש צוללן. בשלב הזה לרוב נכנסים לאינטרנט, מדברים עם חברים ומנסים לדלות כל מידע שאפשר לגלות. אך המאמץ לא נשא פרי. עלטת הסיווג הכבדה לא מאפשרת לחשוף עד כמה מבצעי ומשמעותי התפקיד.
אם אתה לא מכיר צוללן אישית, שייטת 7 מבחינתך יכולה להיות מאוד מסתורית ולמרות הכל ועד עכשיו זה היה השירות הכי מעניין שיכולתי לבקש.

"השירות הכי מעניין שיכולתי לבקש" © קרדיט: דובר צה"ל

ביום הגיוס הגעתי יחד עם עוד בערך 50 נערים לבסיס ההדרכה של זרוע הים, את חלקם זיהיתי קצת מהגיבוש או מהמיונים, ובלי לשים לב חלקם הפכו לאנשים הכי קרובים אליי בעולם כולו. לאחר טירונות בסיסית 03 התחלנו מסע מפרך וארוך בשם קורס צוללן המורכב משני שלבים, בסיסי וייעודי. לא אוכל לפרט הרבה, למען האמת לא אוכל לספר מספיק כדי להעביר עד כמה עוצמתי היה הקורס עבורי. זה משנה אותך, אף אחד לא נשאר אותו האדם שהיה כשהגיע לקורס.


הפכנו רגועים יותר וחדים יותר. אתה לומד להתמודד עם אתגרים שלא תיארת לעצמך שתפגוש בחיים, אתה פוגש אנשים מדהימים שילוו אותך לאורך כל הדרך, בין אם אלה הם המפקדים או בין אם אלה חבריך לקורס. אתה הופך טוב יותר, מצוין יותר, מקצועי יותר. הקורס הוא תקופה מטורפת, שבה אתה לא רק מגלה את עצמך האמיתי, אלא יוצר את עצמך מחדש. למעטים אשר יגיעו לקורס ויזכו לסיים אותו - מדובר בשירות משמעותי וייחודי, אשר לא ניתן למצוא בשום מקום אחר. אני גאה לסיים את הקורס הזה, ומלא בתחושת שליחות עם הצטרפותי לשורותיה של שייטת 7- שייטת הצוללות.

תגובות