מדריכת ערבית: מעניקה לאחרים מתנה לשירות ולחיים. באדיבות דוברות מתפ"ש

מדריכת ערבית: מעניקה לאחרים מתנה לשירות ולחיים

רב"ט תומר זילברשטיין בת ה-20, אהבה את השפה הערבית עוד מלימודיה בבית הספר והבינה שחשוב לה להתגייס למתפ"ש, כדי להמשיך לעסוק בשפה. היום, היא מעבירה את המתנה הזו למתגייסים החדשים כחלק מהכשרת הדור הבא ביחידה ושואפת להמשיך במשימה החשובה

חיילי היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים המגיעים מכלל הקצוות של החברה הישראלית ומשרתים במגוון רחב של תפקידים בזירה הפלסטינית, ידעו במהלך השנה האחרונה מגוון אתגרים ורגעים מורכבים. אך אלו רק חיזקו בהם את המוטיבציה, את תחושת הגאווה ואת השליחות שכל אחת ואחד מהם רואה בשירותו הצבאי. על העשייה הענפה שהובילו קציני, חיילי ועובדי היחידה, מנצח ברגישות ובתבונה מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון העומד בראשה - לצד מפקדי היחידה במטה בקריה, במנהל האזרחי ובמנהלת התיאום והקישור לעזה. לרגל שנת תשפ״א, חיילי מתפ"ש, מסכמים בסדרת טורים מיוחדת לפרוגי את השנה החולפת בתפקידיהם המשמעותיים. • טור אישי ראשון של רב"ט תומר זילברשטיין, מדריכת ערבית בבית הספר לתיאום וקישור.

עוד בערוץ על מדים של פרוגי:

אם הייתם שואלים אותי לפני שנה וחצי באיזה תפקיד ארצה לשרת בצבא? כנראה שהתשובה שהייתה נשמעת באוויר הייתה לא אחרת מלוחמה, כך לפחות היה התכנון – להתגייס יחד עם חבריי מהמכינה הקדם צבאית 'חביבה רייק' דרך "פרויקט חריש" הממקד גרעיני נוער ממכינות וממסגרות דומות לתפקידים בהם מוטיבציית השירות לרוב נמוכה. ואז, באחד הימים אמא שלי סיפרה לי ששמעה על היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים העוסקת בליבת הסוגיה הישראלית-פלסטינית, ואמרה שהיא חושבת שזה המקום הנכון עבורי בתור מי שהרחיבה בתיכון ערבית ומחוברת מאוד לשפה. מיד התיישבתי לקרוא על היחידה ועל התפקידים השונים בה והבנתי שחשוב לי להיות חלק ממנה. התגייסתי לפני קצת יותר משנה, באוגוסט 2019, ונהניתי מכל תהליך ההכשרה שעברתי בבית הספר לתיאום וקישור בצריפין, אותו סיימתי כמצטיינת הקורס לאחר חודשיים וחצי של הכשרה בצריפין (טירונות בת כחודש ולאחר מכן קורס שנמשך חודש וחצי). למרות שלא הגעתי עם ניסיון בהדרכה, אותרתי לתפקיד מדריכת ערבית בבית הספר והשקעתי בהליך המיונים, אשר עברתי בהצלחה ובסופו שובצתי בתפקיד.

© באדיבות דוברות מתפ"ש

לאורך השנה האחרונה, צברתי ניסיון והדרכתי מגוון קורסים, כאשר בסופם התקדמתי והפכתי למדריכה ראשית. למעשה, מדריכי הערבית ביחידה מלמדים מאות חניכים מדי שנה את השפה הערבית, הן מהיחידה והן מחוצה  לה – לאחר שאנו מעמיקים בשפה ולומדים אותה על כל גווניה. מעבר לכך, אנו עוסקים בפיתוח קורסים חדשים, מיישמים סימולציות בשפה הערבית ורואים חשיבות רבה בחניכה אישית. בבית הספר לתיאום וקישור עוברים דרכנו קשת רחבה של דרגות ותפקידים, החל מטירונים ביחידה ועד ללימודי ערבית ברמה מתקדמת במסגרת קורס הקצינים וכן לימודי קצינים בכירים.

לא פעם שואלים אותי מה זה עבורי להיות מדריכת ערבית. לפני הכל, אני אומרת תמיד שאני מאושרת על הזכות ללמד חניכים מהיחידה ומחוצה לה את השפה. להיות מדריכת ערבית זה להתעורר בכל בוקר מחדש עם התחושה שאני מעבירה לאחרים את המתנה הזו, מתנה לשירות ולהמשך החיים. להיות מדריכת ערבית זה להקנות לחיילי ולאזרחי המדינה את השפה שכל כך חשוב לדעת לדבר במדינה שלנו - משימה חשובה שיש לבצע על הצד הטוב ביותר, ואני גאה לעסוק בלימודה ובהעברתה הלאה. ובעיקר, להיות מדריכת ערבית זה להוביל את החיילים שלי לתהליך הנכון והטוב ביותר, ובכך לאפשר להם להגיע לשטח כשהם יודעים לדבר ערבית. זהו כלי חשוב ביותר שהופך את עשיית היחידה למקצועית הרבה יותר. 

"מאושרת על הזכות ללמד חניכים את השפה", זילברשטיין בהדרכה טרם תקופת הקורונה © באדיבות דוברות מתפ"ש

אני סוגרת את השנה החולפת עם אינספור חוויות ושיעורים לחיים שלקחתי מכל חייל וחיילת שלימדתי, על אף שבהתחלה חששתי שהדרכה פחות מתאימה לי. בכל קורס מחדש, אני רואה צדדים חדשים ונחשפת לפנים היפות של היחידה ושל החברה הישראלית – וההשקעה משתלמת. לקראת השנה החדשה, אני מאחלת לכולנו שנה של עבודה קשה והגשמה עצמית, שנצליח להשיג את הדברים שאנחנו רוצים, אפילו אם לעיתים זה נראה בלתי אפשרי – זה אפשרי. בנימה אישית - מקווה להמשיך להתפתח ואף להדריך קורס קצינים של היחידה, אשר מתעמק בצורה רחבה אף יותר בשפה הערבית. 

לאלו מכם שעתידים להתגייס בקרוב לצה"ל בכלל ולמתפ"ש בפרט, אני ממליצה לכם להגיע עם רצון לפעול ולתרום למדינה ולסביבה שלכם, תמיד לחתור ללמוד דברים חדשים ולעשות מעבר למצופה מכם. קחו על עצמכם כמה שיותר אחריות שניתן ובכך תתרמו לעצמכם ולאחרים כאחד. ובעיקר, זכרו ללכת אחר הלב שלכם ולעשות את מה שאתם מאמינים בו.

תגובות