חוקר מצטיין: "זוכה לעשייה מרתקת בנושא הכלכלה הפלסטינאית". באדיבות דוברות מתפ"ש

חוקר מצטיין: "זוכה לעשייה מרתקת בנושא הכלכלה הפלסטינאית"

סמל תומר ביטרמן עוסק במחקר כלכלי הנוגע לזירה הפלסטינית ביהודה ושומרון וברצועת עזה, תוך גיבוש תמונת מצב רחבה ונבחר לרגל ראש השנה למצטיין מתאם פעולות הממשלה בשטחים לאחר שנה מאתגרת במיוחד. מה מיוחד בתפקידו ומה הטיפ שלו למתגייסים החדשים? • טור אישי במסגרת סדרת הכתבות על מתפ"ש

חודש לפני הגיוס לצה"ל, קיבלתי הודעה ממיטב: "מלש"ב יקר, שובצת כמש"ק תיאום וקישור" - כמלש"ב לא הבנתי מה עומד מאחורי צירוף המילים ולאן אני עתיד להתגייס. באוגוסט 2018, הגיע מועד הגיוס שלי וכבר מצאתי את עצמי בבה"ד 16 בצריפין - בטירונות רובאי 02 שארכה כחודש ולאחר מכן המשכנו לקורס בן חודש וחצי, בו נחשפתי לעומק לראשונה לליבת הסוגיה הישראלית-הפלסטינית וזכיתי ללמוד את יסודות השפה הערבית המדוברת. היום, אני סוגר מעט יותר משנתיים בצה"ל ובמבט לאחור, אני שמח שהתגייסתי ליחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים. בכל יום מחדש אני מבין עד כמה העשייה שלנו משמעותית ותורמת רבות ליחידה ולביטחון המדינה כאחד - בהיותה מקור הידע העיקרי לזירה הפלסטינית בשתי זירות נפיצות, רצועת עזה ויהודה ושומרון

עוד בערוץ על מדים של פרוגי:

"כל תמונת מצב שאני מגבש מסייעת להכרת המציאות הכלכלית בקרב הזירה הפלסטינית" 

במסגרת שירותי הצבאי, אני משמש כמש"ק מחקר כלכלי במטה היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים מזה קרוב לשנתיים ובמסגרת זו, אמון על תחום המחקר הכלכלי במגוון נושאים הנוגעים לזירה הפלסטינית ביהודה ושומרון וברצועת עזה. מדובר בתחום רחב, בו אני זוכה להיחשף למידע מרתק ולגבש תמונת מצב כלכלית רחבה על האזורים השונים – בידיעה שכל תמונת מצב שאני מגבש באמצעות ניתוח חומרים והכנת מחקרי עומק, מסייעת לדרגים השונים במערכת הביטחון להכיר את המציאות הכלכלית בקרב הפלסטינים באופן המיטבי.

© באדיבות דוברות מתפ"ש

בין מחקר כלכלי להצטיינות אישית

זה לא סוד שהשנה החולפת הייתה מאתגרת במיוחד עבור כל אחד ואחת מאיתנו, בצל ההתמודדות עם משבר הקורונה העולמי. למרות המצב הנוכחי, אשר אילץ אותנו להתאים את עצמנו ולשנות הרגלים - המשכתי בעבודת הצוות החשובה, בשיתוף המפקדים שלי ויחד הצלחנו להפיק את המיטב מכל אתגר שניצב מולנו. בשנה זו, התבשרתי על הבחירה בי כמצטיין מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, לרגל ראש השנה וזהו בהחלט הישג משמעותי שאני גאה בו. בהזדמנות זו, אני מודה למפקדים שלי על האמון, על האחריות ועל הסמכות שהפקידו בידיי, והובילו אותי למעמד הזה. בשנה החדשה אני מקווה להמשיך ולהגיע מדי בוקר לבסיס עם מוטיבציה לתרום ולבצע את תפקידי במחלקה האזרחית במתפ"ש על הצד הטוב ביותר. 

לסיום, אני מאחל לכולכם בריאות ואושר בשנה הקרובה, וכמובן – מי ייתן ונצליח להתגבר על נגיף הקורונה במהירות המירבית. למתגייסים החדשים אני מייעץ לעשות כל שביכולתכם על מנת לבצע כל משימה על הצד הטוב ביותר. הסיפוק שתחוו יהיה גדול ויתרום באופן ניכר להתפתחות האישית שלכם בצבא ובכלל.

 

 

 

 

 

 

 

 

תגובות