טור לקראת גיוס: להתחיל מנקודת האפס. צילום: דובר צה"ל

טור לקראת גיוס: להתחיל מנקודת האפס

הימים שלפני הגיוס לצבא מלאים במתח והתרגשות. בטור מיוחד, מספרת צליל אברבנל על הימים של לפני הגיוס, החששות והכוונות לעתיד. שיהיה שהצלחה!

איזו התרגשות באוויר! במיוחד בזמן שאני כותבת את הכתבה הזאת, כמה ימים לפני שאני הולכת להולכת להתגייס ולהפוך רכוש צה"ל. אני בטוחה שהשלב החדש בחיים שנקרא צה"ל, יהיה מסע שאפשר ללמוד ולהפיק ממנו הרבה דברים לחיי היום יום שלנו שלא היו נמצאים בחיינו לפני כן.

עוד במדור "על מדים" של פרוגי:

ללכת לעזוב את כל מה שאתה מכיר: משפחה, חברים, אנשים מקסימים שהכרתי במהלך השנה אחרונה, ולהתחיל משהו חדש, מקום חדש, שבו אתה מתחיל מנקודת אפס. יש לי המון ציפיות וחששות לאן יגייסו אותי ומה הולך להיות במהלך השנתיים, במיוחד עכשיו כשהגיוס קרוב מתמיד. אני בטוחה שביום הגיוס, כשאתן חיבוק פרידה למשפחתי וחברי אני אתחיל לבכות מהתרגשות. אבל הידיעה שאני אעשה משהו משמעותי ושמשפחתי וחברי יהיו גאים בי, מעלה בי גאווה, כך שלמרות החששות אני עם חיוך גדול.

כשהלכתי לברר עם האנשים קרובים אליי מה זה הגוף שנקרא צה"ל, היו כמובן אנשים שאמרו שאני צריכה להיזהר ולשמור על עצמי, והיו אנשים שאמרו שזאת תהיה חוויה מחשלת עבורי, כמו כל שלב אחר בחיים. אבל הכי חשוב - אמרו לי לקחת את זה ברוח קרב אופטימית ולהשתדל כמה שיותר לתרום מעצמך. כי אחרי הכל, צה"ל זה הארגון היחידי ששומר עלינו ומקנה לנו ביטחון.

למצולמים אין קשר לנאמר
למצולמים אין קשר לנאמר © דובר צה"ל

עד לימים האחרונים לא עיכלתי בכלל שאני מתגייסת, הייתי בטוחה שמדובר במישהי אחרת בכלל. וכשפתאום אני מתחילה לארגן תיק ולשים את החפצים לאט לאט, אני מתחילה לעכל פתאום את משמעות שפעם צה"ל נראה לי רחוק מתמיד ועכשיו הגיע תורי לעשות את תפקידי הכי טוב והכי משמעותי שאני יכולה.

כמובן, המשפחה כבר התחילה עם כל מיני בדיחות עוקצניות בנושא, הביאו לי הרבה טיפים איך להעביר את שירות בקלות, החלטתי לארגן את הדברים לקראת הגיוס, פתאום לשמוע את כולם מברכים אותי שיהיה לי "גיוס קל ושפשוף נעים". אז עכשיו זה נקלט שאני קרובה מתמיד להתגייס.

תמונה מהגדנ"ע © צליל אברהם

כמובן שיש לא מעט לחצים וצפיות מה הולך לבוא לי בצבא, עם אילו אנשים אני אתקל בשירות, ואילו מפקדים, אבל כמו שאני תמיד אומרת לכל מקום שאני אלך אליו אני מתכוונת לתת את המקסימום שלי.

תגיות
תגובות