חובה לכולם? האם גם בנות דתיות צריכות להתגייס לצה"ל. קרדיט: דובר צה"ל

חובה לכולם? האם גם בנות דתיות צריכות להתגייס לצה"ל

על פי החוק במדינת ישראל, כל אזרח המגיע לגיל 18 מחויב בגיוס לצבא, למעט מספר מקרים מיוחדים, שאחד מהם הוא בנות דתיות שלא מחויבות להתגייס, אך האם הפטור של בנות דתיות מצה"ל עדיין רלוונטי כיום? טור דעה של כתבתנו- שיראל נר

גיוס לצבא הוא חלק חשוב ועיקרי בחייהם של רבים מאזרחי מדינת ישראל, אך לא כולם מחויבים בו, בנות המשתייכות לקהילה הדתית לאומית למשל, לא מחויבות בגיוס לצבא הסיבה לכך היא בעיקר מפני החשש שהמסגרת הצבאית יכולה להקשות ואף לסתור את המסגרת הדתית בה הן גדלו אך האם סיבות אלו עדיין רלוונטיות כיום? לפי דעתי התשובה היא לא, בשנים האחרונות גברה המודעות לגבי הקשיים אליהם נקלעות הבנות בצה"ל והוצעו פתרונות לכך, המודעות להטרדות מיניות והמלחמה בהם גברה וכן גם הוקמו מסגרות מיוחדות לבנות דתיות  (כמו "גרעיני אלומה" למשל בו משרתות כמה חיילות דתיות יחד באותו בסיס ובאותו תפקיד) ואף הוקמה מכינה קדם צבאית לבנות דתיות.

עוד בערוץ על מדים של פרוגי


יתר על כן גיוס לצבא הוא חלק חשוב ומהותי מחייו של כל אזרח במדינת ישראל וויתור עליו תהיה אבדה משמעותית, הצבא מעצב ומבגר חלקים באישיותו של האדם ומהווה לו מאין הכנה לחייו הבוגרים, ואף הבנות הדתיות לא יוצאות מכלל זה. בתור נערה דתיה בת 16 ובתור אזרחית במדינת ישראל, אני חושבת שאין שום סיבה שאני או בנות אחרות כמוני לא יתגייסו לצבא כמו כל אדם אחר.

© קרדיט: דובר צה"ל


ובכלל אם חשבתם שכל הדברים הללו אינם רלוונטיים מכיוון שבנות דתיות כלל לא ירצו להתגייס לצה"ל דעו שהנתונים אומרים שמספר הבנות הדתיות המתגייסות זינק ביותר מ-100 אחוז בחמש השנים האחרונות מה שאומר שהבנות הדתיות בהחלט רוצות להתגייס לצבא.

בנוסף יש בנות דתיות שלא מוצאות את עצמן בשירות הלאומי (שירות למדינה במקום צבא) ושלא מרגישות שהם עושות עם עצמן משהו חשוב, ואף מרגישות שבצבא הן יכולות לתרום יותר  ולהשתמש בכישוריהן לטובת המדינה. על כן אני לא רואה סיבה שבנות אלו לא ישרתו בצבא וימצו שם את כישוריהן. אפשר לומר כי הצבא עצמו צריך את הבנות האלה אשר בעלות כישורים שונים אותם שהכרחיים צה"ל.

לסיכום אני בהחלט חושבת שגם בנות דתיות צריכות להתגייס לצבא, זוהי זכותן וחובתן, וזהו חלק ממסלול חשוב ומהותי בחייו של כמעט כל אזרח במדינת ישראל ואל להן לפספס אותו.

 
תגובות