מנפצים: הסטיגמות על חיילים שהגיע הזמן לנפץ. קרדיט: דובר צה"ל

מנפצים: הסטיגמות על חיילים שהגיע הזמן לנפץ

צה"ל הוא נושא שכיח בחברה הישראלית, ולכן יש הרבה סטיגמות על חייליו במהלך השנים.. לשם כך הבאנו לכם את ארבעת הסטיגמות הנפוצות על חיילים שמזמן צריך לשבור אותן!

71 שנים צה''ל קיים, הצבא שלנו עבר הרבה... מלחמות, אבדות, התחדשות, קדמה והרשימה עוד ארוכה. אך עם השנים חיילי צבאנו צברו סטיגמות שונות מאמירות שליליות על תפקידים מסוימים ועד התנהגות עם הציבור הרחב שלא תמיד עברה חלק. לכן היום באנו לנפץ באופן חד משמעי חלק מהסטיגמות הנאמרות על חיילינו ביום יום. אז האם קרבי באמת יותר חשוב מג'וב? ומה אומרים על התנהלות החיילים בתחבורה הציבורית?

עוד בערוץ על מדים של פרוגי

דוחפים ועושים מהומות

ידוע לנו כי תחבורה ציבורית היא דבר העומד לראשות כל אחד, בתחילת השבוע ניכרת התופעה הנפוצה של עומסים כבדים באוטובוסים וברכבות מכל מיני סיבות, טוענים כי חיילים מתנהגים לא כשורה כאשר יש עומס כבד על התחבורה הציבורית ופועלים בדחיפות ועושים מהומה לא קטנה. ללא ספק מדובר בטענה שגויה, חיילנו מתנהגים בכבוד למרחב הציבורי כאשר הם נוסעים ביומיום או בתחילת השבוע לבסיס ובסופו חוזרים ממנו. מתנהגים בשיקול דעת ופועלים בהגינות לאוכלוסייה למרות המטען הכבד על הגב והרצון לחזור הביתה או להגיע לבסיס כמה שיותר מהר.

"פועלים בהגינות לאוכלוסייה" © צילום: Fotolia

מכבדים את גיל הזהב גם על המדים

אם הזכרנו כבר תחבורה ציבורית, צבא ואוכלוסיה, צצה עוד הערה לא קטנה על התנהלות החיילים מול הציבור. מדובר הפעם בהערה על כך שחיילים אינם קמים לתת מקום לבני הגיל השלישי במגוון כלי התחבורה הציבורית ומשאירים אותם לעמוד. כמובן שמדובר באמירה שאינה נכונה, חיילים יקומו ברוב המקרים כאשר אין לאנשים מבוגרים מקום בתחבורה הציבורית ויפנו להם בשמחה את מקומם.

קרבי חשוב יותר מג'וב

זו אמירה שמאז ומתמיד קיימת, אך האם היא רלוונטית לכל אחד? האם שירות קרבי הוא יותר משמעותי משירות של תפקידי ג'וב? התשובה היא שכל אחד בוחר כיצד לקחת את השירות הצבאי שלו. שירות בתפקידי ג'וב יכול להיראות בעייני הציבור כלא משמעותי, אך מי שמשרת בו בוחר כיצד לקחת אותו ורק הוא מחליט איך יעביר אותו. זה יכול לגמרי להיראות משמעותי בעייני המשרתים בו כי למעשה הכל עיניין של גישה ורצון. בסופו של דבר תלוי גם בחייל עצמו, ובואו לא נשכח שלא כולם מתאימים לשירות קרבי ולהיפך- לג'וב.

"כל אחד בוחר כיצד לקחת את השירות הצבאי שלו" © צילום: Fotolia

החברה הישראלית בכל מקום ובכל יחידה

בחברה שלנו יש הטוענים כי השיבוץ בצה''ל הוא על פי עדה ומיקום של החיילים, לדוגמא: במודיעין יהיו טיפוסים אשכנזים מאזור המרכז  ובמג''ב יהיו מזרחים מהפריפריה ועוד דוגמאות רבות ודומות. השאלה אם כל הכללה הזו היא נכונה לגבי התפקידים בצה''ל? התשובה היא שזה לא נכון בכלל, כאשר תגיעו לשירות הצבאי תפגשו ממגוון קשת האוכלוסייה הישראלית בין אם תהיו בסיירת מובחרת או בכל יחידה אחרת, תעבירו את השירות הצבאי שלכם עם סוגים רבים של אנשים, לא משנה מאיפה באו ומה זהותם העדתית. אז זכרו מוצא ומיקום גיאוגרפי לא אמור לקבוע את עתידכם הצבאי.

תגובות