MWC 2017: סיכום כל החידושים המעניינים בטכנולוגיה. יחצ

MWC 2017: סיכום כל החידושים המעניינים בטכנולוגיה

כנס ה- MWC 2017 שהתרחש בברצלונה הביא לנו כמה חידושים מעניינים בתחום הסלולר בעולם. אז מה צפוי לראות בשוק בשנה הקרובה?

כמו בכל שנה, החל משנת 2006, תערוכת ה- MWC מתרחשת בברצלונה. זו תערוכה שבה חברות מכל רחבי העולם מגיעים על מנת להציג את המוצרים החדשים שלהם לקראת השנה הקרובה. חברות גדולות כמו LG, סמסונג, אינטל, סוני ואפילו נוקיה, הציגו מוצרים משודרגים ואפילו מחודשים.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

LG

החברה הדרום קוריאנית, LG, הציגה ביום שני האחרון את הסמארטפון החדש מביתה, הלוא הוא ה- LG G6. המכשיר החדש מגיע בגודל מסך של 5.7 אינצ', ובכל זאת למרות גודל המסך הגדול, הוא עדיין מתאים לשימוש ביד אחת. ה-LG G6 מפיק חוויית צפייה עשירה, קולנועית ואותנטית יותר, במיוחד בעת הזרמת תכנים מאמזון ונטפליקס, אשר שתיהן מפתחות כיום יותר תוכניות עבור יחס מידות של 18:9.

ה- LG G6 מגיע עם מצלמה אחורית באיכות של 13 מגה פיקסל ומצויד בעדשה כפולה המאפשרת לבחור דרך הגדרות המצלמה את רוחב הצילום, כלומר, לדוגמא, יהיה אפשר לבחור כמה אנשים יכנסו בתמונה אחת לפי גודל התמונה ולא להשתמש בתמונה פנורמית. בנוסף, המכשיר מגיע עם מצלמה קדמית באיכות של 5 אינצ' וגם היא מגיעה עם שדה ראייה גדול המאפשרת לשלוט בזווית הצילום בדיוק כמו המצלמה האחורית. ובנוסף לזה, תוכלו ליצור קבצי GIF באמצעות שילוב של מספר תמונות.

© יחצ

כמו מספר סמארטפונים אחרים גם ה- G6 מגיע עם תקן IP68 שעמיד בפני אבק ומים בגובה מטר וחצי ועד לזמן של חצי שעה. כמו כן, כמה חודשים לאחר שגוגל השיקה את העוזרת האישית, Google Assistant, הסמארטפון החדש של  LG הוא השני שמובנה במכשיר לאחר מכשיר הפיקסל של גוגל.

"ה- LG G6 מעניק למשתמשים חוויות חזותיות וידניות חדשות באמצעות שילוב של מסך רחב יותר ונוחות של שימוש ביד אחת," אמר ג'ונו צ'ו, נשיא אל-ג'י "LG תמשיך להוביל את החדשנות בתחום הסמארטפונים תוך התמקדות בנוחות ובאמינות על מנת להעניק לצרכנים עוד יותר ממה שהם מצפים לו".

ה- G6 מגיע בצבעים שחור, לבן וכסוף ויושק בישראל בזמן הקרוב לראשונה לפני שאר מדינות העולם.

סמסונג

חברת סמסונג הציגה גם היא ביום שני האחרון את מוצריה החדשים, הראשונים מבניהם הם הטאבלטים החדשים, ה- Galaxy Tab S3 וה- Galaxy Book. שניהם תומכים בטכנולוגיית ה- HDR המאפשרים צפייה בתכני וידיאו באיכות גבוהה. בנוסף הם תומכים ב-Samsung Flow המאפשר העברת מסמכים ממכשיר אחד למכשיר שני ומאפשר כניסה למכשיר באמצעות זיהוי ביומטרי. כמו כן, שניהם מגיעים עם ה- S Pen, עט המאפשר כתיבה ושרבוט פתקים ושימוש בכלי ציור במכשיר.

2 הטאבלטים מגיעים עם מצלמה אחורית של 13 מגה פיקסל וקדמית באיכות של 5 מגה פיקסל, ושניהם תומכים במקלדות pogo ללא צורך בטעינת המקלדת. ה- Galaxy Tab S3 מגיע עם מסך בגודל 9.7 אינצ' ומאפשר צפייה בסרטונים באיכות 4K ועם רמקולי Quad-stereo על מנת לאפשר חווית צפייה והאזנה מעולה ובנוסף מגיע עם מערכת ההפעלה Android 7.0. ה-Galaxy Book מגיע בשני גדלים, 10.6 אינצ' ו- 12 אינצ' ושניהם מגיעים עם מקלדת המאפשרת את מבנה ה-2 ב-1 ומגיעים עם מערכת ההפעלה Windows 10.

galaxy tabs 3
galaxy tabs 3 © צילום מסך מיוטיוב

"סמסונג מחויבת להרחבת גבולות חוויית השימוש בהתקנים ניידים ומחשוב עם המוצרים הטובים מסוגים הממלאים את הצרכים והדרישות המגוונים של משתמשים ניידים," אמר די.ג'יי. קו, נשיא חטיבת התקשורת הניידת בסמסונג אלקטרוניקס, "קו הטאבלטים החדש שלנו מושתת על טכנולוגיה מעולה המספקת לצרכנים את החוויה הפרודוקטיבית והרב-תכליתית, בין אם מדובר במשתמשים בבית, בעבודה או בתנועה".

בנוסף לשלושת הטאבלטים, סמסונג הציגה את קסדת המציאות הווירטואלית שלה, ה- Samaung Gear VR with Controller. המוצר מגיע עם משטח מגע המאפשר בחירת אפליקציות ולבצע פעולות שונות במשחקים. הוא בנוסף מגיע עם עדשה של 42 מ"מ ושדה ראייה של 101 מעלות ומאפשר כניסת USB Type-C ו- USB micro. ה-Gear VR מתאים למכשירי Galaxy S7/Edge/Note 7 ו- Galaxy S6 Edge/S6.

gear VR
gear VR © יחצ

"סמסונג מתמקדת בקביעת רף חדש לחוויות מציאות וירטואלית והופכת אותן לנגישות יותר, עם הקפדה על האיכות הגבוהה ביותר," אמר יונגהי לי, סגן נשיא בכיר לתקשורת ניידת בסמסונג אלקטרוניקס, "ה- Gear VR עם הבקר מרחיב את משפחת מוצרי המציאות הווירטואלית שלנו ומסייע לצרכנים להרגיש עוד יותר מעורבים בתוכן המציאות הווירטואלי, בין אם במשחקים או בסרטונים".

אינטל

אינטל הציגה ביום שלישי את היישום החדשני שלה מבית WiGig המאפשר לנתק קסדות VR מהכבלים המחברים אותן למחשב.

הכבלים המחברים את הקסדות למחשבים פוגע בחווית המשתמש לנוע ומחייב אותו להישאר במרחק מסוים במחשב. בעזרת שילוב טכנולוגיית WiGig בהתקני מציאות מדומה מתווה אינטל את הדרך לחידושים ופיתוחים עתידיים בתחום זה, שיאפשרו משקפיים/קסדה קלילים ואלחוטיים תוך שמירה על עוצמת עיבוד גבוהה, קצבי העברת נתונים מהירה שיעניקו חוויית VR עשירה וחלקה.

יניב גרטי, מנכ"ל אינטל ישראל: "טכנולוגיית WiGig היא פרי פיתוח של מהנדסים מקבוצת ה- connectivity של אינטל ישראל. כיום מערכות ה- VR מחוברות למחשב בכבל די עבה שהכרחי להעברת תמונת ה-VR שנוצרת במחשב לקסדה - ומידע חוזר מהקסדה למחשב. אך הכבל מפריע לחוויית ה- VR ומגביל את המשתמש וכעת אנו 'חותכים' אותו ומאפשרים לייצר קשר אלחוטי בין הקסדה למחשב במינימום השהייה (Latency) ובאיכות זהה לחיבור קווי".

© יחצ

נוקיה

נוקיה 3310, המכשיר שהושק לפני 17 שנה, חוזר ובגדול. חברת נוקיה השיקה את המכשיר החדש ישן ביום שלישי האחרון בגרסה מחודשת ללא מסך המגע שהדור האחרון מכיר, אלא עם מקשים ועם המשחק המפורסם של מכשירי נוקיה, הסנייק, בצורה מחודשת.

המכשיר מגיע עם מצלמה אחורית באיכות של 2 מגה פיקסל וללא מצלמה קדמית, תואם לרשת גרסה 2 ועם מסך בגודל 2.4 אינצ'. מערכת ההפעלה של המכשיר, S30, קלה לשימוש והוא מאפשר עד 22 שעות שיחה. המכשיר מגיע בצבעים אדום, שחור, צהוב וכסוף ויעלה 49 יורו.

© צילום מסך מיוטיוב
תגובות