וואטסאפ מכריזה על הגבלה חדשה כחלק מהמאבק בפייק ניוז. צילום: gettyimages

וואטסאפ מכריזה על הגבלה חדשה כחלק מהמאבק בפייק ניוז

זמנים אלו, יותר מבדרך כלל, מאפשרים את הפצתם של חדשות כזב (פייק ניוז) יותר בקלות. אותן "ידיעות" גורמות ללחץ רב וחרדה בקרב האוכלוסייה. כחלק מניסיון למגר את התופעה, וואטסאפ מכריזה על הגבלה חדשה

התקופה האחרונה, יותר מבדרך כלל, מהווה פתח להפצתן של פייק ניוז, הודעות מזויפות, ברשתות החברתיות. הן בדרך כלל מפורסמות בפייסבוק ומועברות בקבוצות שונות בוואטסאפ והופכות ויראליות בין רגע, גורמות לחרדה וללחץ רב בקרב האזרחים. כחלק מניסיונה למגר את התופעה, משיקה הבוקר (ג') וואטסאפ הגבלה חדשה. 

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

ההגבלה צפויה להגיע לכלל המשתמשים בשעות הקרובות ולמעשה מציגה את הדבר הבא: אם הגיעה אליכם הודעה שבדרך אליכם עברה עוד חמישה יעדים שונים, וואטסאפ תסמן אותה כויראלית ותוכלו להעבירה פעם אחת בלבד. הגבלה זו באה כחיזוק להגבלה שיצאה בשנה שעברה, שלפיה מותר להעביר הודעות כאלו עד חמש פעמים בלבד. 

© צילום מסך מיוטיוב

מאחר והעידן הנוכחי הפך את המשימה של איתור מסרים ותכנים כוזבים שמופצים ברשת האינטרנט לכמעט בלתי אפשרית, העובדה שענקית טכנולוגיה כמו וואטסאפ מנסה לשלוט על המגרש הביתי שלה, מראה לנו שלכל אחד ואחת מאיתנו יש אחריות אישית להפסיק לתת אמון בהודעות שמגיעות אלינו ממקורות לא מהימנים וקל וחומר להפסיק להפיצן. 

תגובות