Just Singit: אפליקציה חדשה ללימוד אנגלית באמצעות מוזיקה. ADOBESTOCK

Just Singit: אפליקציה חדשה ללימוד אנגלית באמצעות מוזיקה

ללמוד אנגלית? אפשר גם אחרת : אפליקציה חדשה תסייע לתלמידים לשפר את רמת האנגלית דרך פלייליסטים ושירים שהם אוהבים • מעכשיו בתי ספר יכולים לבחור להשתמש בה כחלק מתוכנית הלימודים ואנחנו לגמרי ממליצים

אפליקציית Singit ללימוד אנגלית באמצעות שירים תשנה את הרגלי הלימוד של תלמידי ישראל. הפלטפורמה החדשנית לשינוי הסביבה הלימודית הסטנדרטית ללמידה אינטראקטיבית ומעניינת שמה דגש על תלמידים בעלי לקויות למידה וממש לאחרונה גם אושרה על ידי משרד החינוך והינה חלק מספקי התוכן של המשרד, דבר שיאפשר למנהלי מוסדות החינוך והמורים לשלב אותה בתוכנית הלימודים השנתית.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי: 

האפליקציה בנויה משני חלקים עיקריים: צד התלמיד וצד המורה. עבור התלמיד ישנן שתי דרכים להשתמש באפליקציה: בחירת שיר ולחיצה על כל מילה שהוא אינו מזהה או רוצה לחקור. בעזרת טכנולוגיית AI ו Machine Learning המערכת לומדת את צרכיו של כל תלמיד ומציעה לו שירים נוספים עם המילים אותן לא זיהה. לאחר שמיעת השיר התלמיד מקבל מבחן אוטומטי הבוחן אותו על המילים שהוא לחץ עליהן על מנת לוודא שיפור.

נוי משולם, כתבת מגזין ב"פרוגי" התנסתה באפליקציה "לפני שנכנסים לשיר מסויים, ישנה אפשרות כיפית למלא מילים חסרות בשיר בין בתי השיר באמצעות שאלון אמריקאי. ועוד, לאחר מילה שבדקתם במהלך השיר יופיע חידון קצר שיראה את הבנתכם במילה שאינכם הבנתם, מדובר בתוספת נהדרת לממשק שמלמד אנגלית. מה עוד שהאפליקציה מחולקת לקטגוריות שונות, החל מהפופולאריים ביותר, המילים לא מובנות בשירים ספציפיים, סוגי מוזיקה עם דמויות מצוירות (פופ, רוק, פאנק, קאנטרי, רגאיי) ושירים שנשמעו לאחרונה".

ממשק מורה-תלמיד

גם למורה יש את האופציה להשתמש באפליקציה כממשק מחבר עם תלמידיו. דרך המערכת הוא יכול לשלוח להם מטלות מיוחדות הסובבות את השירים באפליקציה כגון: מבחני דקדוק, "אנסין", ״מלא את החסר״ ו -״עצור במילה״. הפלטפורמה מספקת לו גישה לנתונים ותובנות נחוצות על כל תלמיד בכל כיתה תוך יצירת פעילויות ושיעורים הניתנים להתאמה אישית לכל תלמיד והשימוש באפליקציה יכול להיעשות מכל מכשיר אלקטרוני שנמצא ברשות התלמידים והמורה.

גם שיראל נר, כתבת מגזין ב"פרוגי" התנסתה באפליקציה "האפליקציה נוחה, מובנת ונגישה מאוד למשתמש. קל להתמיד באפליקציה, היא אכן מלמדת אנגלית מצוין כי הרבה יותר קל לזכור פירוש של מילה כשאתה זוכר גם את ההקשר של השיר. בסוף השיר האפליקציה לפעמים מציעה למאזין שירים נוספים עם אותן המילים. לא בטוח שהשיר יקלע לטעם של המאזין, אבל כן יגרום לו לזכור את המילה בצורה יותר טובה". 

מיכאל פלד יזם צעיר ומבטיח בן 21, בוגר יחידת אופק בחיל האוויר, הגיע לעיסוק בלימוד השפה דרך חוויה אישית שלו בתור ילד עם קשיי למידה. אביו לימד את עצמו את השפה האנגלית בשנות השבעים באמצעות שירים ומיכאל ראה בך רעיון לאפליקציה.

"השפה האנגלית הולכת ותופסת מקום מרכזי בשוק העבודה המתפתח, החיבור של התלמיד היום עם כישורי השפה יהווה עבורו קרש קפיצה לעתיד טוב יותר. אנו מאמינים כי בזכות החלוציות של החברה לאמץ שיטות למידה חדשניות במוסדות החינוך, Singit תגדל ותהפוך לנורמה בעולם לימוד האנגלית בבתי ספר ברחבי העולם. זיהינו אינטראקציה גבוהה מחוץ לשעות הלימודים עם האפליקציה בעיקר אצל ילדים עם קשיי למידה, אנו נרגשים כשאנחנו רואים את ההתקדמות שלהם בלימוד השפה. דווקא בימים כאלה של למידה מרחוק ובידודים, היתרון של singit בא לידי ביטוי בצורה הנרחבת ביותר. אנחנו מאמינים ומקווים שהעשייה שלנו תעורר השראה באחרים להשקיע וליצור פרויקטים טכנולוגיים המתמקדים בסביבת בית הספר החדשה.

"דווקא בימים כאלה של למידה מרחוק, היתרון של singit בא לידי ביטוי בצורה הנרחבת ביותר" © יובל אליאס

שיראל מסכמת "הייתי ממליצה בחום להשתמש באפליקציה לתלמידי בית ספר שרוצים להשתפר באנגלית או לכאלו שרוצים פשוט להבין יותר את המשמעות מאחורי השירים שהם שומעים". נוי מצטרפת לדבריה "אני ממליצה לכל אדם שרוצה לדעת אנגלית בדרך כיפית וקלילה. בסופו של דבר, מדובר באפליקציה עם רעיון נהדר ואם יש לכם כמה דקות פנויות ביום, ממליצה לכם לנצל את הזמן בשמיעת מוזיקה עם ערך מוסף".

תגובות