תחשבו טוב: עומר שחר מבקש שידברו אליו בגובה העיניים. פרוגי

תחשבו טוב: עומר שחר מבקש שידברו אליו בגובה העיניים

בעקבות החרפת השפה ברשת וההרגשה שהיד קלה יותר על המקלדת, אתר "פרוגי" יחד עם Meta בישראל בפעילות שמטרתה מודעות לנושא הבטיחות ברשת • עשרה יוצרי תוכן משתפים סיפורים אישיים על השימוש ברשת

בשיתוף עם Meta בישראל

הרשת כבר חלק בלתי נפרד מחיינו, שם אנחנו מתעדכנים ומעדכנים, משתפים על דברים אישיים לצד מקצועיים, שומרים על קשרים, יוצרים וצורכים תכנים. אבל לצד השיתוף האינסופי והגלילה המתמדת, היא גם כוללת בתוכה תופעות שליליות העשויות לפגוע, במיוחד באלה שלא מספיק מודעים ולא יודעים להתמודד ולהתנהל בצורה נכונה ברשת. הפתרון? כמו בחיים האמיתיים, גם ברשת אין פתרון אחד פשוט, אבל הכל מתחיל במודעות לתופעות השליליות ולכלים שיש לנו כדי להתמודד איתן ברשת. 

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי: 

בעקבות החרפת השפה ברשת, הבריונות וההרגשה, שהיום יותר מתמיד, היד קלה יותר על המקלדת, עשרה משפיענים ובעלי השפעה על בני הנוער החליטו לשתף בסיפורים אישיים שלהם על השימוש ברשת, הדרך בה יש להתמודד עם טוקבקים, על ניצול הרשת לעשייה טובה, צמיחה ופיתוח, כשהמסר החשוב מכל - לפני שאתם עושים כל פעולה ברשת, תנשמו עמוק ותחשבו טוב.

עומר שחר (17), יושב ראש מועצת התלמידים הארצית

עומר שחר מודה שהרשתות החברתיות הן חלק בלתי נפרד מחייו "אני משתף עם העוקבים שלי גם את החיים האישיים שלי, וגם את העבודה שלי כיושב ראש מועצת התלמידים הארצית. מצד אחד אני מעלה סטורי עם חברים במסיבה, ומצד שני מעלה סטורי מהכנסת שמתעד את העשייה שלי למען הנוער. מבחינתי זה מה שמייחד אותי: אני לא עושה את ההפרדה הזו, ואני מציג את עצמי כמו שאני."

כיושב ראש המועצה, חשוב לשחר שיפסיקו להתנהג לבני הנוער ככאלה שלא מבינים עניין "אני רוצה יתנהגו אליי ולבני הנוער שאני מייצג בגובה העיניים. הדור שלנו הרבה יותר חכם, הרבה יותר חוקר והרבה יותר מבין ממה שאתם חושבים".

© פרוגי

מבחינתו הרשת מאפשרת לכל הבני הנוער הזדמנות שווה "הרשת היא מקום של יצירה, של קידום, של פיתוח ופריצת גבולות. הנוער של היום לא מחכה להזדמנויות - הוא יוצר אותן בעצמו. הנוער יודע שהרשת היום היא חלק משמעותי בחיים של כולנו".

לדעת שחר אחד הפתרונות להתמודדת של בני נוער עם קשיים ברשת עשוי להיות באמצעות הכנסת נושא הרשתות החברתיות גם לתוך מערכת החינוך מגיל צעיר "על המערכת החינוך לוודא שכל מי שפעיל ברשת יודע להשתמש בה בצורה נכונה, להבדיל בין תוכן ממומן לאותנטי, להתמודד מול טוקבקים, בריונות ושפה פוגענית; לזהות סכנות ולנצל את הרשת לעשייה חיובית. רק ככה נוכל לשמור על התנהלות נכונה. צריך להסביר לבני הנוער שלפני שהם כותבים, קוראים ומשתמשים ברשת – תחשבו טוב".

© פרוגי

 הנה כמה כלים אשר זמינים בקלות באינסטגרם ועוזרים לספק חוויה בטוחה וחיובית:

 Limits: ניתן להסתיר תגובות והודעות לא-רצויות לפרקי זמן מוגבלים (בין יום לחודש). כלי זה מאפשר להסתיר באופן אוטומטי תגובות והודעות פרטיות מאנשים שאינם עוקבים אחריך, או שהחלו לעקוב רק לאחרונה.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Instagram’s @Creators (@creators)

 Hidden Words: ניתן להסתיר בקלות תגובות ובקשות להודעה פרטית המכילות שפה פוגענית באופן אוטומטי. כל אחד יכול גם ליצור רשימה אישית של מילים, ביטויים ואימוג׳ים- ולהסתיר באופן מיידי כל תגובה או בקשה להודעה פרטית המכילה אותם.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Instagram’s @Creators (@creators)

 סגירת פוסט לתגובות: בכל פוסט שתעלו באינסטגרם, ניתן לבטל את האפשרות לאנשים להגיב עליו בכל רגע נתון.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Instagram’s @Creators (@creators)

תגובות