פייסבוק מסכמת שנה: 10 הנושאים הכי חמים לאורך השנה. צילום: צילום מסך מהאתר

פייסבוק מסכמת שנה: 10 הנושאים הכי חמים לאורך השנה

סוף השנה כבר כאן, ואנחנו עומדים לפתוח שנה חדשה. במהלך השנה דיברנו וחפרנו על המון נושאים חשובים ומעניינים ופייסבוק, באתר מיוחד, מסכמת שנה. מוכנים לקרוא?

אנחנו כמעט אומרים להתראות ל-2014, אך רגע אחד לפני שבאמת עושים זאת, צריך לסכם את השנה שהרגע חלפה לה. מוכנים לכל הנושאים הכי מעניינים שדיברתם עליהם כל השנה? צפו!

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

באתר חדש, אפשר לראות את כל הדברים הכי טובים והכי חמים שרצו לכל אורך שנת 2014. בעמוד הראשי יתאפשר לכם לצפון בסרטון פתיחה שמציג את כל הנושאים בקצרה, צפו בסרטון:

ועכשיו קצת בהרחבה:

המונדיאל (גביע העולם)

הנושא הכי מדובר השנה הוא לא פחות מאשר המונדיאל. המונדיאל, או גביע העולם, הוא אירוע שהכי חיבר בין גולשי פייסבוק. במהלך המונדיאל, פרסמו המשתמשים פוסטים של תחושות ותגובות על הטורניר, ובין היתר, גם השחקנים פרסמו תמונות וסרטונים על המתרחש מאחורי הקלעים. הנה דוגמאות לפוסטים:

וגם:

כאשר גרמניה זכתה בתואר "אלופת העולם", זה היה נושא השיחה של כל בוקר ובכלל כל יום, בכל העולם. אין שום ספק כי המונדיאל לקח מאיתנו המון שעות של שיחות ודעות.

התפרצות האבולה

מאז מרץ האחרון, אבולה התפשטה להמון מקומות ולקחה את חייהם של המון בני אדם. אחת המחלמות הכי קשות שהתגלו במדינה, ולצערנו, עצירתה קשה מאוד. במהלך השנה, התפרסמו בפייסבוק המון סרטונים של המון גורמים כמו אובמה וארגונים שונים. צפו:

וגם:

ביחד, אפשר לעצור את האבולה - כך אומר עמוד רשמי של פייסבוק. אפשר לעבור לעמוד הזה ולקרוא בנושא. נקווה שבשנה הקרובה לא נצטרך לשמוע על מחלה חדשה וקשה לא פחות.

הבחירות בברזיל

למרות שזה לא קשור ממש אלינו או משהו שממש אמור להפריע לנו, הבחירות בברזיל - נושא ממש מדובר בפייסבוק בשנה האחרונה. אין הרבה מה לומר, חוץ מזה שלא היה אף מועמד שקיבל את ה-50% הדרושים, אך בסופו של דבר, דילמה רוסף זכתה בקולות נגד נבס, והנה ההכרזה (לא בעברית, כן?):

רובין וויליאמס

את רובין וויליאמס לא צריך להציג. באוגוסט האחרון, רובין שם קץ לחיו בכך שתלה את עצמו באמצעות חגורה בדירתו בהיותו בן 63. הסיבות? הוא אובחן כחולה פרקינסון, סבל מדיכאון ואף אושפז במוסד גמילה להתמכרות לאלכוהול. הוא השאיר אחריו אישה ושלושה ילדים.

וגם:

רובין ווילאימס היה קומיקאי שגרם להמון אנשים לצחוק ולחשוב. ההתאבדות שלו הייתה קשה להמון אנשים, ועדיין אנשים חושבים עליו. ב-12 באוגוסט, יום לאחר התאבדותו, בפרופיל הפייסבוק שלו העלו תמונה בשביל להודות לכל האנשים הנחמדים.

אתגר דלי הקרח

אוקיי! אחד הנושאים שהכי כיף לדבר עליהם. זוכרים את כל הסרטונים שבהם רואים את כולם מפילים על עצמם דלי מלא קרח ומרגישים איך זה לחלות ב-ALS. כולנו הרגשנו מחוייבים לעניין, ואף הידרנו ואיתגרנו את החברים הכי טובים שלנו (אולי כמה פעמים). צפו בסרטונים המפורסמים:

וגם:

הראנו לכם גם מפורסמים שעושים את האתגר, את כתבי פרוגי שלנו וכוכבי ספורט, אך עדיין לא אמרנו לכם את הנתונים. מעל 17 מיליון גולשים פרסמו את הסרטונים שלהם והאגודה המובילה ביותר למלחמה במחלה, אספה תרומות של מעל 100 מיליון דולר! צפו בסרטון שהם העלו:

העימות בעזה

את הסיפור הזה לא צריך לספר פה. כולנו זוכרים איך חופש, לא כל כך היה לנו, אך עדיין זה אחד מהנושאים הכי מדוברים בפייסבוק. מדעות לצד הזה, דעות לצד השני ואף לדעות במרכז, הפייסבוק, למשך חודשיים ויותר, הייתה רק בעיקר בנושא הזה. צפו בפוסטים שעלו בנושא:

וגם:

במהלך המלחמה הזאת, הספקנו לעדכן אתכם בנושאים הכי חשובים כמו אפליקציות וסרטונים שקשורים לנושא, מה יקרה עם החופש ואף לענייני ההפסקת הירי. גם פה עלינו לקוות שלא נגיע למצב שכזה שוב. 

המטוס המלזי

כל העולם שם להיעלמות של שני מטוסים כשאחד המטוסים נעלם יחד עם 239 נוסעים. ביולי, נמצא אחד מהם, שהתרסק באוקראינה. בפייסבוק הנושא תפס המון תאוצה וכולם דיברו על כך. קראו פוסטים שעלו לפייסבוק בנושא: 

וגם:

וגם:

הסופרבול

בפברואר, ניצחה סיאטל את דנבר, 34-8 ולקחה את הסופרבול. השחקן מלקוהלם סמית היה השחקן ההגנה שזכה לכל כך הערכה מאז 2003, בכך שבזכותו לקחו את הסופרבול. הפייסבוק געשה מכל הסיפור הזה, מציעים לכם לראות את הפוסטים בנושא:

וגם:

מייקל בראון - המקרה בפרגוסון

כולנו זוכרים מהתקופה האחרונה את הירי בנער הלא חמוש על ידי שוטר. כולנו זוכרים את המחאות ואת כמות ההתפרעויות שהיו. השופט החליט שהשוטר לא יקבל עונש מאסר, אך בכל זאת השוטר החליט להתפטר מעבודתו בטענה ש"הוא לא רוצה שהוא יהיה סיבה להתפרעויות שמתקיימות".

וגם:

חשוב לציין כי לאחרונה נחנק אדם בעל צבע עור כהה כי היה חשוד במכירת סמים, והשוטר, שוב, יצא מזה מבלי שום מאסר בכלא. המחאות חזרו למקומם במהרה כאילו שום דבר לא נעלם.

אולימפיאדת החורף בסוצ'י

האולימפיאדה מספר 22 יצאה לדרך ברוסיה. לא תאמינו, אבל זה היה אחד הנושאים הכי מדוברים שהיו בפייסבוק. הדברים שהכי דיברו עליהם היו סנוברד, הוקי קרח והחלקה על הקרח, והמשתתפים השונים. בואו לראות את הפוסטים שעלו בנושא:

וגם:

וגם:

 
תגובות