המחאה הצליחה? פתיחת שנת הלימודים בסימן "צוק איתן". צילום: אלון אלבכרי

המחאה הצליחה? פתיחת שנת הלימודים בסימן "צוק איתן"

שנת הלימודים תיפתח ממש עוד מעט, ומשרד החינוך מכריז כי פתיחת השנה תהיה בכל הארץ ובעיקר באזורים עד 40 ק"מ מהרצועה, תהא בסימן אחר ושונה על רקע אירועי הקיץ ומבצע "צוק איתן". האם הלחץ של עצומת התלמידים השפיע?

ממש עוד מעט עומדת להיפתח ולהתחיל שנת הלימודים התשע"ה, וכשני מליון תלמידים עומדים להיכנס לבתי הספר והגנים. בנוסף, למעלה ממאה ועשרה אלף שמיניסטים עומדים להתחיל את שנת הלימודים האחרונה שלהם בבית הספר. במהלך מבצע צוק איתן, פתחה נסטיה פורטמן עצומה להארכת החופש הגדול. בשיחה עם פרוגי אמרה: "החלטה שלי לפתוח את העצומה הגיעה מקבוצה משותפת של הרבה חברות בווצסאפ. התלוננו על כך שהחופש הגדול הולך ונהרס ואז הבנתי שהוא לא רק הולך ונהרס אלא גם הולך ומתקצר".

גל יוסף, שנבחרה לפני כשבוע בפעם השנייה ליו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית התייחסה אז לנושא ואמרה: "ש זמנים שאנחנו מתבקשים להיות בוגרים ולנשוך את השפתיים ולהתאפק, ולחשוב איך אפשר לעשות טוב ופחות להתלונן. זה מבאס כי רוצים חופש, אילת, לצאת ולבלות. אבל צריך להיות בוגרים ולחכות שהימים האלו יעברו. אבל אם כבר לדבר, אז בטח לא עכשיו". אולם נראה שבמשרד החינוך שמעו את התלונות, והחליטו להקדיש את פתיחת שנת הלימודים לאירועי הקיץ האחרונים ולמבצע "צוק איתן". 

עוד במדור החדשות של פרוגי: 

במשרד החינוך מציינים, כי על רקע האירועים הביטחוניים ושיבושה של חופשת הקיץ, הוחלט, כי פתיחת שנת הלימודים תהא בסימן אחר ושונה; השבועיים הראשונים בכל רחבי הארץ ובפרט ביישובי הדרום יוקדשו לחזרה לשגרת למידה, באמצעות שילובן של פעילויות הפגה, מתן מענים רגשיים וחיזוק החוסן האישי.  

שר החינוך הרב שי פירון אמר בישיבת ועדת החינוך של הכנסת כי "במהלך מבצע 'צוק איתן' נחשפנו לביטויי גזענות והסתה שהדעת אינה סובלת. אנו נקדיש את שבוע הלימודים הראשון ובהמשך את כל שנת הלימודים, כדי לטפל בנגע הגזענות ולדבר עם התלמידים על ההיבטים של סובלנות, קבלת האחר ומיגור הגזענות בחברה". רק לאחרונה נחשפנו לביטוי גזענות כזה שזוג מעורב של יהודייה וערבי ביקשו להינשא זה לזו. לזאת מתווסף הנושא הרב שנתי "האחר הוא אני", אשר ממשיך עם מערכת החינוך גם השנה. 

שי פירון © מוטי קמחי

הימים הראשונים של החזרה ללימודים יכללו בבתי הספר: מפגשי שיח של המורה עם התלמידים, לרבות מפגש בוקר ומפגש סיום. המפגשים יעסקו בחוויות אישיות מהחופשה (מה היה קשה לי, מה עזר לי), פתיחת אלבום – תמונות מימי המבצע, עיסוק במעורבות חברתית - שיתוף בציפיות ובחלומות. שיתוף היועצות בשיח בכיתות, קבלת תלמידים חדשים למוסד (ילדי הגנים, תלמידי כיתות א' ותלמידי כיתות ז'), פעילות שכבתית או בית ספרית חווייתית לציון פתיחת שנת הלימודים, פעילות כיתתית – יצירת תקנון כיתתי בשיתוף הלומדים, פעילות של וועדות כיתה – חברי הוועדות יגבשו תכנית כיתתית שנתית.

ביישובי עוטף עזה (עד 7 ק"מ) הפעילות תהיה בהיבט האישי, המשפחתי, הפרידה מההורים ומהבית והתייחסות להעדר תחושת החוסן של הבית. 

במוסדות חינוך עד 40 ק"מ מהרצועה, בית הספר ינהל את השבועיים הראשונים במתכונת של הפגה, אשר תתמקד בקשב ובאיתור של צרכים רגשיים, חזרה רכה לשגרה, ימי השלמה לקיץ וריענון. 

תגובות