נגמרה הפסקת האש: חודש הירי לדרום. צילום: גיל יוחנן

נגמרה הפסקת האש: חודש הירי לדרום

בתום 72 שעות של הפסקת אש ושיחות בין ישראל לחמאס בקהיר, חודש הירי לדרום. יותר מ-35 רקטות נורו תוך שעות, מאז נגמרה הפסקת האש. אזרח וחייל נפגעו מרסיסים, רקטה פגעה בבית בשדרות

בימים האחרונים הפסיקו כבר מהדורות החדשות הקדחניות, העדכונים השוטפים, והייתה הרגשה שניתן לחזור לשגרה ולבילויים של החופש הגדול. אך הפסקת האש בת 72 השעות נגמרה הבוקר (ו') בשעה 8:00 ומאז החל ירי מסיבי לעבר יישובי עוטף עזה: אשקלון, שדרות, מועצה אזורית אשכול ועוד. חייל ואזרח נפגעו מרסיסים. בנוסף, רקטה פגעה בבית ריק בשדרות ולא היו נפגעים. 
 
שי בורדה מאשקלון אמר לפרוגי: ״את המלחמה הפסדנו, הערבים שיחקנו איתנו איך שבא להם. ביקשו הפסקת אש- עשו פיגוע, ביקשו עוד אחת וגם את זה הפרו. המצב שלנו אבוד, מלחמה שניה וכניסה רגלית שניה לא תיהיה. לא צריך לשתוק אבל לחשוב על כל הפסקת אש שניתנת לערבים במחשבה שרוב הסיכויים היא תופר, וכשהיא תופר איך צריך להתמודד עם זה. צריך להיות בכוננות ולא לקבל את זה בהפתעה״.
 
עוד במדור החדשות של פרוגי: 
שקד הרוש משדרות סיפרה: "אני מאוכזבת שנגמרה הפסקת האש. בימים האחרונים קצת התחלו את החופש, יצאתי לבלות ולהיפגש עם חברות. עכשיו אנחנו שוב ליד מקלטים. בינתיים מדינת ישראל צריכה לנסות להחזיר לנו את השקט בכל דרך שאפשר - מדינית או צבאית". 
 
עם החזרה לשגרה התקיימה השבוע הבגרות במתמטיקה, וכלל הנבחנים בכל הארץ קיבלו תוספת זמן של 25% לבחינה. בנוגע למועד המיוחד לחיילים, גורם במשרד החינוך הודיע כי טרם נקבע תאריך למועד הבחינה. תלמידים המתגוררים בטווח של 0/40 ק"מ מרצועת עזה, שלא יוכלו לגשת לבחינה ביום ה', ייבחנו יחד עם התלמידים אשר התגייסו לצבא. הודעה מסודרת תתפרסם בהמשך.
כזכור, יש מי שלא נשארה חייבת למצב ופתחה עצומה להארכת החופש הגדול, בעקבות הפגיעה בפנאי ובחופש של בני הנוער. בראיון ראשון לפרוגי, נסטיה פרסמן בת ה-16 מבאר שבע, אחת מיוזמות העצומה סיפרה לפרוגי ש"ההחלטה שלי לפתוח את העצומה הגיעה מקבוצה משותפת של הרבה חברות בווטסאפ. התלוננו על כך שהחופש הגדול הולך ונהרס ואז הבנתי שהוא לא רק הולך ונהרס אלא גם הולך ומתקצר".

על העצומה הזאת סיפרה לנו גל יוסף, יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, כי "לדעתי זה משהו שלא-לא צריך לדבר עליו. עכשיו אי אפשר לדבר עליו, כי אנחנו בעיצומו של המבצע ואנחנו לא יודעים באמת מתי זה ייגמר, ויש זמנים שאנחנו מתבקשים להיות בוגרים ולנשוך את השפתיים ולהתאפק, ולחשוב איך אפשר לעשות טוב ופחות להתלונן".

תגובות