שלחו לכם הודעה עם תמונת הפרופיל שלכם? לא להיכנס!.

שלחו לכם הודעה עם תמונת הפרופיל שלכם? לא להיכנס!

נשלחה אליכם הודעה עם תמונת הפרופיל שלכם? ההודעה הזאת נראית כמו "סרטון"? אל תחשבו על להיכנס! לא מבינים למה? תקראו דחוף את הכתבה

ווירוסים זה דבר מסוכן במיוחד. זה מסוגל לגרום למחשב שלכם לקרוס ובמקרים נעימים יותר, רק לפרסם פוסט לא רצוי בוול שלכם. אך לוירוס החדש הזה, יש המון תופעות לוואי וצריך לחשוש ממנו המון. קיבלתם הודעה ויש שם את תמונת הפרופיל שלכם? אל תכנסו!

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

ייתכן שאם אתם פעילים בפייסבוק, בטח כבר שמתם לב תופעה המוזרה שקוראת בשעות האחרונות. ישנו וירוס שמסתובב בחלל הפייסבוק, וכדי להינגע בו, הדבר היחידי שצריך לעשות הוא ללחוץ על קישור, שבהתחלה נראה די תמים, אבל לאחר מכן מגלים שמאחרוי הכל מסתתר וירוס משתלט על הפייסבוק.

טושטש תמונתו של השולח
טושטשה תמונתו של השולח

איך אנו יודעים כי אכן מדובר בירוס?

אם אתם מקבלים הודעה בפרטי מאחד מחבריכם, בה כתוב שהוא שלח לכם לינק ומתחת מצורפת תמונת הפרופיל שלכם בפייסבוק. אם פתאום אתם מתויגים בסטטוס של אחד מחבריכם שבו הוא "שיתף" סרטון פרטי (privet video), כנראה שאותו חבר גם לחץ על הקישור ובכך הגדיל את תפוצת וירוס.

במידה ותלחצו על הקישור ייקרו לכם אותם פעולות, כי כל מי שלחץ על הקישור שהתקבל, נקלע גם הוא לתופעה זו, וברגעים אלו אתם אלה ששולחים את ההודעות ומשתפים סטטוסים בפייסבוק. 

סימנים לכך שנחשפתם לוירוס

אם אתם לא יכולים לראות את חבריכם המחוברים לצאט (אולי לחלקכם זה יסתדר לאחר ריענון), אם אתם מגלים שפתאום הועלה סטטוס שבתוכו יש קישור לוידאו פרטי בהם מתוייגים חבירכם לפי סדר הא"ב. אם פתאום אתם מקבלים הודעות מחברים של שלכם על כך שהם שלא מבינים מה בדיוק קרה לכם ולמה אתם שולחים להם הודעה עם תמונת הפרופיל שלהם כביכול.

כפי שעד כה גילנו, הוירוס משתלט על הצ'אט בפייסבוק ועל ומנטרל אותו, לאחר מכן הפייסבוק יתנתק לכם מעצמו, כאשר תתחברו לא תצליחו למחוק את הדברים שהוירוס פרסם. לאור המקרה, אנו ממליצים לכם לא להיכנס לקישורים שלא נראים לכם מוכרים, ואפילו לא ללחוץ עליהם סתם.

ועוד תפנית מוזרה

כל הפוסטים שהתפרסמו כחלק מה"וירוס הזה", נעלמו כלא היו. אנחנו חושבים שמדובר בהתפשטות הוירוס עד כמה שאפשר ואז ברגע שזה תפס מספיק אנשים, זה יורד מתחת לאדמה לפגיעה עתידית אולי. אין ספק שהיה פה משהו ממש מוזר, כי זה קרה ליותר מדי אנשים ברחבי הארץ. אנחנו נמשיך לעקוב.

 
תגובות