אפל: "נפסיק עם האזנותיה של סירי". צילום מסך מיוטיוב

אפל: "נפסיק עם האזנותיה של סירי"

שבוע אחד בלבד לאחר שנמצא כי העוזרת הקולית של אפל, "סירי", מאזינה למשתמשיה גם כאשר לא נעשה בה שימוש, אפל מגיבה ומחליטה על השהיית מדיניות זו

בשבוע שעבר פרסמנו כי בתחקיר של עיתון "גרדיאן" נמצא כי העוזרת הקולית מבית אפל, "סירי", מאזינה למשתמשיה, גם כאשר לא נעשה בה שימוש. נמצא כי ההקלטות מועברות ישירות לידיהם של עובדי החברה "לצורכי בקרה ושיפור השירות". בעקבות פרשה זו, החל דיון ציבורי סוער ברשת בקריאה להפסיק את השימוש בעוזרת הקולית וכי אין לשים אמונתינו עוד בידיה של אפל. בתגובה לסערה זו, אפל החליטה להתערב ולהגיב. 

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

מאז ומתמיד חרתה אפל על דגלה כי פרטיות משתמשיה ואבטחתם מהווה חלק אינהרנטי ממדיניות החברה, דבר העמד לביקורת לנוכח אירועי השבוע. לפני מספר ימים, יצאה אפל בהצהרה כי תפסיק עם מדיניות ההאזנה לעת עתה. מאפל נמסר כי "אנו מחוייבים לספק חווית שימוש מירבית ובו זמנית הגנה על פרטיות משתמשינו. בזמן שאנו בודקים את הממצאים, נשהה בינתיים את מדיניות ההאזנה של סירי". כמו כן, הוסיפה אפל כי בעתיד, כאשר נוהל זה יחזור, יוכלו המשתמשים לבחור האם ברצונם לקחת חלק בתהליכי השיפור של סירי, דבר אשר יחייב אותם להעניק הרשאה לתוכנה להאזין גם כאשר לא נמצאת בשימוש.

© צילום: fotolia

אין ספק כי חוגגים אנו כעת את ניצחונו של האזרח הפשוט על תאגיד הטכנולוגיה. מוכיחים אנו שוב כי בכוחו ובתפקידו של הציבור להיות אקטיבי, לשנות ולהשפיע, גם כאשר המאבק הוא מול אחד מן התאגידים הפופולאריים והרווחים ביותר בעולם. חשוב לזכור כי אין לדעת האם מדובר במהלך שיווקי מצד אפל ליצור תודעת קהל חיובית לקראת השקת מכשיריה החדשים בסדרת האייפון 11 לקראת חודש הבא או שמא היא מבינה כי קווים אדומים נחצו וכי אין לערער על אמון ופרטיות הציבור. 

תגובות