אפס סובלנות: איגוד האינטרנט הישראלי נגד בריונות ברשת. יחצ

אפס סובלנות: איגוד האינטרנט הישראלי נגד בריונות ברשת

תמונה ובה 4 כללים בסיסיים להתנהגות נאותה ברשת מופצת ברשתות החברתיות בשביל שתהיה אווירה נעימה יותר ברשת וברשתות החברתיות. אז מי עומד מאחורי התמונה?

תופעת ההתבטאות הלא ראוייה ברשת וברשתות החברתיות ידועה ומוכרת לכולם. כבר ראינו מכמה גורמים מספר דרכים שאמורות להתמודד עם תופעה זו. הפעם, איגוד האינטרנט הישראלי בשיתוף ח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון (מפלגת כולנו), יו"ר הועדה לזכויות הילד בכנסת, הפיצו לכל חברי הכנסת תמונה עם 4 כללים ברורים ובסיסיים לשימוש מכובד וראוי ברשתות החברתיות.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

התמונה המופצת
התמונה המופצת © יחצ

בתמונה ניתן לראות את ארבעת הכללים הבאים: יש לשמור על שיח מכבד, גם כשאין הסכמה, לשמור על פרטיות המשתמשים, לא לפרסם תכנים שאינם ראויים או פוגעניים, ולא לנהל עימותים פרטיים באופן פומבי. בנוסף, ניתנת הרשות המוסרית למנהל קבוצת הווטסאפ, או עמוד הפייסבוק להוציא מהקבוצה את מי שלא יעמוד בכללים.

ח"כ שאשא ביטון: "תופעת האלימות ברשת הופכת מסוכנת וחמורה יותר ויותר, ועל כן החלטתי להוביל מהלך שתכליתו חינוך לשיח מכבד. מדובר במחווני התנהגות בפייסבוק ובקבוצות הוואטסאפ, אשר יהוו אמנה לשימוש נכון ומכבד יותר ברשתות החברתיות. אני קוראת לכולם להשתמש במחוונים האלה ולהפיץ אותם ואת הבשורה לשינוי חברתי לאפס סובלנות לבריונות ברשת."

נאוה גלעד, נשיאת איגוד האינטרנט הישראלי: "באופן טבעי, העיסוק בשימוש נבון, מכבד ובטוח במרחב הדיגיטלי, מתמקד בדרך כלל בהשפעה שיש לו על ילדינו. הפעם החלטנו לדון דווקא בגולש הבוגר ותפקידו כמודל לחיקוי, בבחינת 'נאה דורש נאה מקיים'. אני מזמינה את כלל הציבור להצטרף אלינו לקחת אחריות ולהבהיר איך אני רוצה שיתנהגו בקבוצות הוואטסאפ שלי או בפייסבוק".

תגובות