מבצע או זיוף? תכנון הפריצה ההמוני לאזור 51 בארה"ב. צילום מסך מיוטיוב

מבצע או זיוף? תכנון הפריצה ההמוני לאזור 51 בארה"ב

בליל יום ו' נפתח אירוע בפייסבוק הקורא לציבור הרחב להתאגד ולפלוש לאיזור המסווג ביותר בארצות הברית, איזור 51, שחושדים שנמצאים בו חייזרים. המאורע גרר תגובות רבות, הן מצד הציבור והן מצד חיל האוויר האמריקני

אזור 51 הינו הבסיס הצבאי האמריקאי החשאי והשמור ביותר בארה"ב, הממוקם בחלקה הדרומי של מדינת נבדה. למרות שנאמר בעבר כי אזור זה עוסק בפיתוח כלי טייס צבאיים סודיים, במרוצת השנים פותחו תיאוריות קונספירציות רבות הקושרות את המקום ואת ממשלת ארצות הברית בפעילות עם חוצנים ועב"מים. מאז ומתמיד השאלה "מה מסתתר מאחורי אזור 51?" היוותה מוקד מחקר עיקרי עבור מדענים וחוקרים רבים, אולם לשאלה זו עוד לא נמצא פיתרון ותשובתה נותרה כתעלומה. 

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

אזור 51, דרום נבדה
אזור 51, דרום נבדה © צילום מסך מיוטיוב

בליל יום ו', הוקם אירוע (event) בפייסבוק הקורא לקהל הרחב להתאגד ולפרוץ ביחד לאזור 51 בתאריך ה-20 לספטמבר בשעות הבוקר המוקדמות. המטרה - לחשוף אחת ולתמיד את המתרחש שם. המשפט שהתלווה לאירוע זה היה "הם לא יוכלו לעצור את כולנו". אפשר להבין את ההקשר של משפט זה מכיוון שבעבר נעשו תכניות ומבצעים לחדור לתוך אזור 51 אלא שכולם סוכלו בדרכים מסתוריות וגורל האנשים נותר כתעלומה. האירוע סחף אחריו מאות ממים תקשורתיים העוסקים בדרכים הטובות ביותר לבצע את המלאכה אלא שהתברר כי פרשייה זו היא לא יותר ממתיחה. ניתן לראות באירוע זה כמעין סאטירה על הסודיות והחשאיות של הממשלה בנוגע לאזור זה.

תיאוריה על המתרחש באזור 51
חייזרים? © צילום מסך מיוטיוב

נכון לאתמול (א') לאירוע זה אישרו הגעה למעלה מ-800 אלף משתמשים ומעל ל-700 אלף הביעו התעניינות. בראיון לוושינגטון פוסט, הכריזה דוברת חיל האוויר האמריקני כי אנשי מפתח בחיל היו מודעים לפרשה זו. כאשר נשאלה כיצד היו מתמודדים אם אכן אירוע זה היה יוצא לפועל ענתה כי היא איננה יכולה לפרט במדויק אבל כן אמרה כי "אזור 51 הוא בסיס אימונים של חיל האוויר האמריקני וכי כל פעולה לחדירתו תסוכל".

אין ביכולתנו לשפוט את צעדו של חיל האוויר האמריקני להתייחס במלוא הרצינות לאירוע זה ולהתעלם מהיותו כלא יותר מבדיחה. עם התפתחות העידן הטכנולוגי קשה להבחין בין אותנטיות לזיוף וכי בכל הנוגע לביטחון המדינה, יש להפעיל את מלוא האמצעים למען הסרת הספק. אין לשכוח כי האירוע יכל היה להתברר כמהימן באותה מידה שהתגלה כזיוף.

תגובות