העוצמה שבאינטרנט: הרשת מתגייסת למען אוסטרליה. צילום: Fotolia

העוצמה שבאינטרנט: הרשת מתגייסת למען אוסטרליה

כפי שראינו בשריפה באמזונס, הרשת לא נשארת אדישה ומוכיחה את היבטיה החיוביים מחדש כמקדמת אינטרסים חברתיים גם בשעה שאוסטרליה עולה בלהבות

ראינו זאת בשריפה באמזונס, ואנו רואים זאת עכשיו, הפנים היפים של הרשת. בשבועות האחרונים אנו עומדים בפני אסון אקולוגי חסר תקדים - אוסטרליה עולה בלהבות. עשרות אלפי עצים נשרפים, עשן מציף את אוויר המדינות ומיליוני בעלי חיים נהרגים - הכל כתוצאה משריפות הענק שפוקדות אותה. על מנת להביע את תמיכתה, מתגייסת הרשת בקמפיינים להעלאת מודעות.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

בזמן האחרון ניתן לראות בשלל תמונות הלם שמציפות את הרשת - תכנים ועדויות ישירות מ״שדה הקרב״, בעלי חיים פצועים ויערות נשרפים, כל אלו נועדו לשם מטרה אחת - שנדע שגם אם כי אנחנו רחוקים גיאוגרפית ממקום האירוע, אין זה אומר כי עלינו לשבת בחיבוק ידיים ו״לתת לטבע לעשות את שלו״. מאות עמודי תמיכה והעלאת מודעות נפתחו בכל רחבי הפייסבוק והאינסטגרם במטרה להפוך ויראליים ולהגיע לציבור רחב ככל האפשר.

זו אינה הפעם הראשונה שהרשת מהווה מקום להעלאת תודעה ציבורית והנעת אקטיביזם ציבורי, ראינו זאת גם בשריפה באמזונס באוגוסט האחרון ואנו רואים זאת כאן עכשיו. עם כל כמה שקל להפנות אצבע מאשימה לחסרונות של העידן הדיגיטלי וההתפתחות הטכנולוגית, ניתן לראות כי להן צדדים נוספים. בזכותן, לא רק שאנו יכולים לדעת על המתרחש בכל מקום בעולם, אנו יכולים להתאגד חברתית - אנשים מכל רחבי העולם מביעים את תמיכתם. פערים אידאולוגיים ומחלוקות ערכיות, כל אלו נשארים בצד למען מה שהיה כאן לפנינו ויישאר הרבה אחרינו - כדור הארץ.

 
 
 
תגובות