תחשבו טוב: גל זהבי לוקח אחריות. פרוגי

תחשבו טוב: גל זהבי לוקח אחריות

בעקבות החרפת השפה ברשת וההרגשה שהיד קלה יותר על המקלדת, אתר "פרוגי" יחד עם Meta ישראל בפעילות שמטרתה מודעות לנושא הבטיחות ברשת • עשרה יוצרי תוכן משתפים סיפורים אישיים על השימוש ברשת

בשיתוף עם Meta בישראל

הרשת כבר חלק בלתי נפרד מחיינו, שם אנחנו מתעדכנים ומעדכנים, משתפים על דברים אישיים לצד מקצועיים, שומרים על קשרים, יוצרים וצורכים תכנים. אבל לצד השיתוף האינסופי והגלילה המתמדת, היא גם כוללת בתוכה תופעות שליליות העשויות לפגוע, במיוחד באלה שלא מספיק מודעים ולא יודעים להתמודד ולהתנהל בצורה נכונה ברשת. הפתרון? כמו בחיים האמיתיים, גם ברשת אין פתרון אחד פשוט, אבל הכל מתחיל במודעות לתופעות השליליות ולכלים שיש לנו כדי להתמודד איתן ברשת. 

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי: 

בעקבות החרפת השפה ברשת, הבריונות וההרגשה, שהיום יותר מתמיד, היד קלה יותר על המקלדת, עשרה משפיענים ובעלי השפעה על בני הנוער החליטו לשתף בסיפורים אישיים שלהם על השימוש ברשת, הדרך בה יש להתמודד עם טוקבקים, על ניצול הרשת לעשייה טובה, צמיחה ופיתוח, כשהמסר החשוב מכל - לפני שאתם עושים כל פעולה ברשת, תנשמו עמוק ותחשבו טוב.

גל זהבי (27), כוכב רשת ופודיז

כבר חמש שנים שגל זהבי יוצר תוכן ברשת ומבחינתו זה מספיק זמן כדי לסגל לעצמו הרגלים שמלווים אותו מקצועית לאורך כל הדרך "הראשון הוא שתמיד להבין שיש לי אחריות גדולה מאוד בכל דבר שאני מעלה. זה אומר שאני צריך להיות שלם עם התוכן שאני מעלה וזה אומר שאני לא פוגע בשום בנאדם בדרך".

מבחינת זהבי, חשוב לו שהתוכן שהוא מייצר יכבד אותו ואת הסביבה שלו "לי ברמה האישית ממש חשוב לייצר תוכן שהוא קומי והוא קליל והוא בוגר והוא מתאים לי ולאורח חיים שלי ולא כזה שבסופו של דבר כשאני אפגוש אתכם ברחוב, אני אקבל איזה תגובה של "יאללה גם כן, אתה לא מצליח ולא מעניין".

"חשוב לי להבהיר שכל בנאדם שנמצא ברשת, ברגע שהוא לוחץ על כפתור הפרסום, בין אם זה תגובה וגם אם זה תוכן שהוא יצר, הדבר הזה הופך לנחלת הכלל, הוא של כולם מאותו רגע הוא כבר לא שלך ושל הטלפון שלך, הוא של כולם ואנשים יכולים לעשות עם זה שימוש לרעה ולכן, בגלל זה חשוב מאד להיות הרבה יותר מושכלים כשלוחצים נגיד על כפתור הפרסום. אם אתם לא שלמים עם מה שאתם מעלים, בין אם תגובה ובין אם זה סרטון או תמונה שיצרתם".

כשהוא מתבקש לתת טיפ ליוצרי תוכן מתחילים, הוא אומר "הלייקים הם לא מדד לשום דבר שאתם עושים" ומוסיף "קחו את עצמכם, תאספו את כל מה שאתם יודעים לעשות, תנסו לתרגם את זה לתוכן ואם התוכן הזה יכול להביא צפיות ולייקים, בום טירוף עליתם על השיטה, תעופו עם זה. אם הוא לא עושה את זה, קחו צעד אחורה, תנסו לתקן אותו ולעשות תוכן הרבה יותר בוגר, הרבה יותר חכם והרבה פחות שלילי".

הנה כמה כלים אשר זמינים בקלות באינסטגרם ועוזרים לספק חוויה בטוחה וחיובית:

הסתרת מד הלייקים והצפיות: כל אחד יכול להסתיר את מד הלייקים והצפיות בפיד ובפוסטים. ניתן לעשות זאת באופן גורף לגבי כל הפוסטים דרך הגדרות החשבון, או באופן פרטני בגופו של כל פוסט.

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by Instagram’s @Creators (@creators)

 

 Hidden Words: ניתן להסתיר בקלות תגובות ובקשות להודעה פרטית המכילות שפה פוגענית באופן אוטומטי. כל אחד יכול גם ליצור רשימה אישית של מילים, ביטויים ואימוג׳ים- ולהסתיר באופן מיידי כל תגובה או בקשה להודעה פרטית המכילה אותם.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Instagram’s @Creators (@creators)

 סגירת פוסט לתגובות: בכל פוסט שתעלו באינסטגרם, ניתן לבטל את האפשרות לאנשים להגיב עליו בכל רגע נתון.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Instagram’s @Creators (@creators)

תגובות