תחשבו טוב: שירן מיוניסטרים רוצה להוביל שינוי חברתי. פרוגי

תחשבו טוב: שירן מיוניסטרים רוצה להוביל שינוי חברתי

בעקבות החרפת השפה ברשת וההרגשה שהיד קלה יותר על המקלדת, אתר "פרוגי" בשיתוף עם Meta בישראל בפעילות שמטרתה מודעות לנושא הבטיחות ברשת • עשרה יוצרי תוכן משתפים סיפורים אישיים על השימוש ברשת

בשיתוף עם Meta בישראל

הרשת כבר חלק בלתי נפרד מחיינו, שם אנחנו מתעדכנים ומעדכנים, משתפים על דברים אישיים לצד מקצועיים, שומרים על קשרים, יוצרים וצורכים תכנים. אבל לצד השיתוף האינסופי והגלילה המתמדת, היא גם כוללת בתוכה תופעות שליליות העשויות לפגוע, במיוחד באלה שלא מספיק מודעים ולא יודעים להתמודד ולהתנהל בצורה נכונה ברשת. הפתרון? כמו בחיים האמיתיים, גם ברשת אין פתרון אחד פשוט, אבל הכל מתחיל במודעות לתופעות השליליות ולכלים שיש לנו כדי להתמודד איתן ברשת. 

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי: 

בעקבות החרפת השפה ברשת, הבריונות וההרגשה, שהיום יותר מתמיד, היד קלה יותר על המקלדת, עשרה משפיענים ובעלי השפעה על בני הנוער החליטו לשתף בסיפורים אישיים שלהם על השימוש ברשת, הדרך בה יש להתמודד עם טוקבקים, על ניצול הרשת לעשייה טובה, צמיחה ופיתוח, כשהמסר החשוב מכל - לפני שאתם עושים כל פעולה ברשת, תנשמו עמוק ותחשבו טוב.

שירן מרדכייב (16), חניכת שנה ג' במרכז היזמות עמל יוניסטרים חדרה

שירן מרדכייב הצטרפה לפני שלוש שנים לעמותת יוניסטרים מתוך רצון ליזום ולקדם נושאים חברתיים בקהילה "בשנתיים האחרונות הקבוצה שלנו עובדת על אפליקציה שמטרתה לגשר על הפער הבין דורי בין הגיל השלישי לדור הצעיר ולהוות רשת חברתית, שתעודד גישור וחיבור, מתוך ההבנה שהרשת היא חלק בלתי נפרד מחיינו, ושעלינו להנגיש אותה גם לאנשים מבוגרים שחווים קשיים טכנולוגיים".

מרדכייב יודעת שהרשת היא חלק בלתי נפרד מחיינו "אנו מתעוררים לתוכה בבוקר ונרדמים איתה בלילה. אנחנו מבינים את החשיבות של הרשת בחיינו ומודעים להשפעה הגדולה שיש לה עלינו, לטובה ולרעה וכחלק מכך אני חושבת שחשוב מאוד, בייחוד בקרב בני הנוער, להיות מודעים גם לסכנות הטמונות ברשת ולא להגרר אליהן, לדווח ולסייע למי שצריך" 

"אנו מתעוררים לתוכה בבוקר ונרדמים איתה בלילה" © פרוגי

כשהיא מתבקשת לתת טיפ לבני נוער שרוצים להיות יזמים "אני מאמינה שאנשים בכלל ובני נוער בפרט, לא מודעים לכך שיש להם כוח לעשות דברים חיוביים עבור העולם, לעשות שינוי ואפילו ליצור מיזם פורץ דרך בעצמם כמו שאנחנו עושים. הרשת נותנת לנו אמצעים ויכולות חדשים, שלא היו קיימים פעם וכל אחד יכול לחשוב איך לנצל אותם כדי לעשות טוב בעולם. אם כל אדם יאמין בעצמו וברעיון שהוא רוצה לפתח, הוא גם יגשים. בסוף אם תחשבו טוב - תעשו טוב".

"אם כל אדם יאמין בעצמו וברעיון שהוא רוצה לפתח, הוא גם יגשים" © פרוגי

הנה כמה כלים אשר זמינים בקלות באינסטגרם ועוזרים לספק חוויה בטוחה וחיובית:

הסתרת מד הלייקים והצפיות: כל אחד יכול להסתיר את מד הלייקים והצפיות בפיד ובפוסטים. ניתן לעשות זאת באופן גורף לגבי כל הפוסטים דרך הגדרות החשבון, או באופן פרטני בגופו של כל פוסט.

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by Instagram’s @Creators (@creators)

 

 Hidden Words: ניתן להסתיר בקלות תגובות ובקשות להודעה פרטית המכילות שפה פוגענית באופן אוטומטי. כל אחד יכול גם ליצור רשימה אישית של מילים, ביטויים ואימוג׳ים- ולהסתיר באופן מיידי כל תגובה או בקשה להודעה פרטית המכילה אותם.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Instagram’s @Creators (@creators)

 סגירת פוסט לתגובות: בכל פוסט שתעלו באינסטגרם, ניתן לבטל את האפשרות לאנשים להגיב עליו בכל רגע נתון.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Instagram’s @Creators (@creators)

תגובות