פלג לביא בראיון: "אני לא באמת משוגעת כמו שאני ברשת". צילום פרטי

פלג לביא בראיון: "אני לא באמת משוגעת כמו שאני ברשת"

עם מעל ל-130 אלף עוקבים, קמפיינים ופודקאסט שבועי על עולם הבידור, פלג לביא היא אחת מכוכבות הטיקטוק האהובות והמוכרות בישראל. בריאיון לפרוגי, מספרת לנו הכוכבת על ההתחלה ברשת אי שם בתחילת הקורונה, ההצלחה הגדולה ("זה לא שאתה מעלה סרטון והופך לנועה קירל") והאם היא לא מפחדת להסתכסך בתעשייה?

עם הומור גדול וציניות קורעת מצחוק, בשנתיים האחרונות פלג לביא הפכה לאחת מכוכבות הטיקטוק האהובות ברשת, לאחר שצברה מעל ל-130 אלף עוקבים ומיליוני צפיות והיד לגמרי עוד נטויה, היא קוטפת קמפיינים, שיתופי פעולה וכמובן נמנית בין מנחי הפודקאסט השבועי שלנו בפרוגי. בריאיון בכורה מיוחד, פלג מספרת לנו על ההצלחה הגדולה ברשת, השאיפות הגדולות בתעשייה ועונה על השאלה שהכי רציתם לדעת עליה. אחרי שנקרענו מצחוק מהסרטונים שלה זה הזמן להכיר אותה באמת.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

איך התחלת בטיקטוק?

"אני חושבת שזה היה די במקרה, בדיוק הקורונה החלה ותמיד הייתי מעלה דברים מצחיקים בסטורי... אני קצת משוגעת אז הייתי מעלה כל מיני דברים. זה היה כשבדיוק החל הסגר הראשון והעליתי סרטון שאני צועקת על כולם שאם הם לא ישארו בבתים ואני לא אחגוג את יום ההולדת שלי ביולי כמו שצריך - אני אגמור את כולם. ממש צעקתי למצלמה. העליתי את זה, ואז פתאום היו מלא צפיות. אמרתי 'אוקיי, אנשים מסתבר אוהבים שאני צועקת' אז המשכתי לצעוק עד שזה פשוט התפוצץ. אנשים ממש עצרו אותי ברחוב ואמרו לי 'יא, זאת את שצועקת בטיקטוק'. מאז קצת שיניתי פאזה ואני כבר לא צועקת, אבל ככה התחלתי".

ציפית שתגיעי לכזו הצלחה?

"האמת שכן, אני חושבת שלשם כיוונתי מראש. מאז שאני בתיכון קוראים לי 'אושייה', בצחוק. תמיד כיוונתי לשם. זה מאוד משמח".

תספרי לנו על הפעם הראשונה שהבנת שאת מצליחה

"ישבתי עם חברות בבית קפה, וניגשו אליי שתי בנות וביקשו תמונה. הן היו קטנות וגם מאוד התלהבו, אבל בשנייה שהן הלכו איבדתי את זה והתלהבתי הרבה יותר מהן. היו לי אז עשרת אלפים עוקבים, לא יותר מדי, וזה היה מבחינתי התגשמות כל החלומות".

את ידועה בתור מי שעושה סרטונים מקוריים, מצחיקים וציניים מאוד. איך את לוקחת את הרעיונות?

"או מתגובות שכותבים לי, אני מאוד אוהבת לענות על תגובות! או מסיטואציות ביומיום, או שאני לוקחת טרנדים ומכניסה אותי לדבר... סיטואציות שלי. דברים שהצופים שלי יוכלו להתחבר אליהם". 

לפעמים את עושה שירים מצחיקים מאותן התגובות הרעות שלעיתים את מקבלת. את לוקחת את הכל בהומור או שיש גם דברים שאת לוקחת איתך?

"כשזה אנשים שאני לא מכירה אני תמיד לוקחת את זה בהומור. אני חושבת שאם אני אתרגש מכל הודעה רעה שאני מקבלת מבן אדם שלא מכיר אותי בכלל - זה יגמור על הנפש שלי ואני לא אצא מזה בחיים. כשזה בן אדם שלא מכיר אותי אין לי שום סיבה לקחת את זה באופן אישי, כי כפי שאמרתי הם לא מכירים אותי ולא יודעים מי הבן אדם, אז אני לא לוקחת איתי בשום צורה". 

© צילום פרטי

את מתכוונת לפתח את ההצלחה לקריירת משחק? 

"כן, זה החלום. תמיד רציתי להיות שחקנית, מאז שאני קטנה. אני חושבת שאפשר 'לנצל' במרכאות את הכוח שלי ברשת לזה וזה ממש הכיוון שלי, החלום והמטרה הסופית".

אגב, מה דעתך על כוכבי הרשת שנכנסים לתחום?

"אני חושבת שזה מדהים. עושים סערה כל כך גדולה סביב זה, אבל אני אומרת למה לא לפרגן לאנשים שעובדים כל כך קשה? גם להצליח ברשת זה לא קל, זה לא שאתה פשוט מעלה סרטון ואתה נהיה נועה קירל. זה לא עובד ככה. אז בעיניי זה מדהים, ובמקום לקטר תקומו ותעבדו בשביל זה. גם זה שמישהו מעלה סרטונים לרשת לא אומר שאין לו כישרון בתור שחקן או בתור רקדן. אני בכלל רקדנית ואני לא חושבת שהדברים סותרים זה את זה. מאוד חבל לי שעושים מזה רעש ובאלגן".

מזה חצי שנה שאת מגישה אצלנו בפרוגי את הפודקאסט "גלקסי טוק מדברים על כוכבים" שזה פודקאסט בידורי ורכילותי העוסק בעולם הבידור. מלחיץ אותך לפעמים לדבר על קולגות ואולי להיכנס לפינות?

"כן, גם זה היה הדבר הראשון שאמרתי למשה (אבוטבול - י.ת) כשהתחלנו, 'בוא נהיה עדינים' כי אני לא רוצה לפגוע חס וחלילה במישהו. את האמת שכבר ממש בהתחלה הייתה איזו תקרית עם אחד האנשים שדיברנו עליו בפודקאסט, לא אגיד עם מי. אני פשוט חושבת שכל עוד אומרים את הדברים בצורה שהיא יפה, ביקורתית ונעימה ולא קוטלים בן אדם עד הסוף - אז הכל טוב. כל ביקורת יכולה להישמע כל עוד עושים את זה מספיק בטקט. כמובן ששום דבר אף פעם לא נועד במטרה לפגוע. גם כל אדם שנכנס לתחום הזה צריך לדעת לקבל ביקורת, אז גם את זה אני לוקחת בחשבון".

איך ההרגשה שיש לך תוכנית משלך?

"זה מדהים, זה חלום. קודם כל זה לא רק שלי, זה שלי ושל משה שהוא אחד החברים הכי טובים שלי, גם מחוץ לתחום אגב, לא רק בתעשייה אלא בכלל בחיים. אני חושבת שהדינמיקה ביננו היא מדהימה והכימיה מאוד חזקה וזה כיף. אני מאוד אוהבת ששומעים אותי, ואני אוהבת להביע דעה. אני חושבת שזו 'העבודה' הכי כיפית שיכלה להיות לי, אני שמה את זה בכוונה במרכאות כי אני לא מרגישה שזו עבודה מרוב שכיף לי".

© צילום פרטי

אחת ולתמיד איך זה שאת לא מצליחה לזהות את הסלבס שעולים על הקו מידי שבוע?

"קודם כל, תמיד לפני הפינה הזו אני נכנסת ללחץ אטומי ולא פרופורציונאלי לדבר, אז הלחץ מקשה. גם הקולות לא באמת נשמעים כמו שהם דרך הטלפון, וגם יש מיליוני אנשים שיכולים להיות, זה לא שיש לי מאגר שמות שאני יכולה לבחור ממנו, זה יכול להיות כל כך הרבה אנשים. זה גם הלחץ, גם זה שאני פשוט נראה לי גרועה וגם כל כך הרבה אופציות של אנשים שיש בתעשייה".  

מה דעתך על כל נושא ההעתקות בטיקטוק ובאינסטגרם. יש לזה צורה?

"אין לזה צורה! זה מעצבן, זה מטריף. בן אדם חושב על תוכן מקורי, עומל להוציא סרטון ואנשים באים לרכוב על גבו. ברור שיש טרנדים, התוכן לא יכול להיות מאה אחוז מקורי תמיד, אז זה ברור שלוקחים השראה, אבל אני אתן דוגמה את איתמר הר אבן שהוא חבר טוב מאוד שלי. הוא רצה לעשות איזשהו סרטון שהוא לקח בהשראתי. הוא פנה אליי ושאל אותי 'פלג, אני יכול לעשות סרטון כמוך?' והערכתי את זה מאוד, זה לא מובן מאליו היום. אני חושבת שזה מאוד חשוב מותר לעשות הכל, הכל טוב, אבל כן צריך קרדיט, לתת את הכבוד שמגיע". 

מה חשוב שנדע עלייך ואנחנו עדיין לא יודעים?

"את האמת? אני חושבת שלא יודעים עליי כלום. מי שעוקב אחריי בטיקטוק ובאינסטגרם לא באמת מכיר אותי. אני חושבת שאני דמות הרבה יותר מוחצנת ברשתות. קודם כל חשוב לי שידעו שאני לא אחותי, אני לא אותו בן אדם אנחנו שתי אישיות נפרדות לגמרי. חשוב לי גם שידעו שאני לא באמת משוגעת כפי שאני ברשת, אני לא תמיד צינית, אפשר לנהל איתי שיחות רציניות. 

© צילום פרטי

לא פעם את משתפת בצחוק בסטורי או בטיקטוק בבחורים שאת חושקת בהם. מה עם זוגיות? יש מישהו על הכוונת?

"לא, כרגע אין. אבל גם אם היה לא הייתי אומרת, זה נושא מאוד אישי. אבל אני בת 21, אני יוצאת ובודקת את האופציות. אבל גם זה, בהקשר של השאלה הקודמת אני לא באמת לחוצה למצוא זוגיות כפי שאני משדרת. אני רוצה ואני אומרת את זה בריש גלי אבל אני לא באמת צועקת ברחוב שאני מחפשת את בעלי. כשזה יבוא זה יבוא". 

כפי שהזכרת גם אחותך היא בתחום והיא מככבת בטיקטוק ומצליחה. יש לפעמים יריבות או קנאה?

"לא. אני אומרת את זה בשיא הגאווה ובכנות מלאה אחותי ואני החברות הכי טובות, אנחנו רק מפרגנות אחת לשנייה. כשהיא מקבלת איזשהו פרויקט או קמפיין אני הכי שמחה בשבילה בעולם, והיא הכי שמחה בשבילי בעולם. יש נטייה לחשוב שיש יריבות אבל זה ממש לא שם. הרצון שלי באמת מהלב זה שהיא תצליח והפוך - גם היא עליי. היא אחותי ואין שום סיבה שלא נפרגן אחת לשנייה ולא נרים אחת לשנייה". 

שקלתן אולי לאחד את הקריירות שלכן, לפחות ברשתות?

"לא חשבנו לאחד לגמרי, אבל כן אמרנו שאולי כן נעשה כצוות בעתיד. זה משהו שאנחנו שוקלות ומחפשות כיוונים. אבל נראה לי שכל אחת מאיתנו מאוד רוצה שתהיה לה גם אישיות משל עצמה. גם ככה כל הזמן רואים אותנו כבן אדם אחד ולא יודעים להבדיל ביננו. למשל אורי טסה לחו"ל וישר זה 'למה לא טסת עם פלג? למה לא יצאת עם פלג?'. אני חושבת שכל אחת תשמור על המקום שלה, נכון לעכשיו".

© @orilavi מתוך אינסטגרם

לא הרבה יודעים אבל הכוכב האמיתי במשפחה הוא בכלל אבא שלכן! ספרי לנו קצת עליו.

"אם אבא שלי היה נולד היום, בשנות האלפיים, הוא היה כוכב רשת, בטוח. אולי הצופים חושבים שאנחנו משגעות אותו, אבל זה לא נכון הוא משגע אותנו! הוא יכול לחזור בשש בערב אחרי יום עבודה, לפתוח לי את הדלת בחדר ולהגיד 'פלג, יש לי רעיון לסרטון. אני חייב שתעשי איתי עכשיו סרטון'. אם אני מעלה איתו סרטון כל שתי דקות הוא נכנס לאפליקציה לראות כמה לייקים יש וכמה תגובות. כל היום הגלגלים בראש שלו עובדים והוא מחפש רעיונות חדשים לסרטונים. הוא רק מחכה לשנייה שנגיד לו 'אבא, בוא נצלם סרטון'. הוא מת על זה". 

איך המשפחה שלך מתמודדת עם כל ההצלחה ועם זה שהכנסת מצלמה לתוך הבית?

"זה תלוי, כמו שאמרתי אבא שלי מת על זה, הוא אוהב את זה מאוד. אמא שלי, זה תלוי באיזה יום היא קמה. בהתחלה כזה היא מאוד התנגדה, היא אמרה 'למה צריך לצלם כל דבר שעושים?'. אבל כשהיא ראתה שממש נכנסנו לזה ושזה הפך לעיסוק המרכזי שלנו, לעבודה שלנו, ושאנחנו מקבלות על זה ממש הוקרה ושזה מתגמל מאוד, אז היום היא כבר יותר מעודדת. בימים שאני לא עושה סרטון היא יכולה לומר לי 'פלג, לא עשית טיקטוק היום, לא העלית. איך יעלו לך העוקבים?'. יש גם את אח שלי, שלא רבים יודעים שיש לנו אח, בינינו בגיל. הוא האנטי הגמור לזה, הוא לא מוכן להצטלם, הוא לא מקבל את הרעיון שאנחנו כל כך חשופות ברשת. הוא פחות אוהב את העולם אבל הוא כן מאוד מפרגן. נגיד כשקיבלתי את הפודקאסט הוא יותר התלהב ממני". 

מלחיץ אותך לפעמים לחשוף יותר מידי, או להיות צינית מידי ולא יבינו את מה שיש לך להגיד או להעביר?

"זה קורה המון שלוקחים את הדברים שאני אומרת יותר מידי ברצינות. אבל זאת אני, ואני צינית גם בחיים האמיתיים שלי, מחוץ לרשת. אנשים שעוקבים אחריי מספיק זמן ואנשים שמכירים אותי יודעים שהכוונות שלי הן טהורות. כמובן שאני לא מגזימה ויוצאת נגד אנשים ואני לא חושפת דברים שלא צריך לחשוף. אבל אני חושבת שמי שעוקב אחריי יודע בשביל מה הוא עוקב, בדיוק בשביל זה בשביל הציניות וההומור הזה". 

לסיום, עוד כמה זמן מהיום אנחנו נראה אותך משתלטת על כל פלטפורמה אפשרית, כולל על המסך?

"אני נותנת לעצמי שנה וחצי, אני מקווה".

יש לזה תיעוד, תזכרי!

"לא מלחיץ בכלל (צוחקת), עכשיו יש לי למי להוכיח". 

© צילום פרטי
תגובות