הספרים מעוררי המחשבה ששווה לכם לקרוא. Fotolia

הספרים מעוררי המחשבה ששווה לכם לקרוא

מ"לפני שאפול" ועד "היינו שקרנים", בשנים האחרונות יוצאים יותר ויותר ספרים יפים ומעוררי השראה שמותירים אותנו פעמים מהורהרים ופעמים פעורי פה, אספנו כמה מהם בכתבה הבאה

קרה לכם פעם שסיימתם ספר ומיד אחר כך פשוט בהיתם באוויר ורק אמרתם לעצמכם "וואו"? קרה לכם פעם שקראתם ספר שגרם לכם לחשוב על דברים שעד היום לא חשבתם עליהם? אם זה קרה לכם אנו בטוחים שאתם זוכרים את ההרגשה ואם לא, אספנו בשבילכם כמה ספרים שיגרמו לכם להרגיש בדיוק ככה!

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

13 סיבות למה

סביר להניח שרבים מכם מכירים את הסדרה "13 סיבות", אבל לא הרבה יודעים שהיא מבוססת על ספר בעל אותו השם. הספר בעל עלילה דומה ברעיונה (אם כי בעלת שינויים קלים) מספר על האנה בייקר, נערה אשר החליטה לשים קץ לחייה אך לא לפני שהקליטה 13 קלטות שבכל אחת מהם נמצא אדם שלדברי האנה היה אחת הסיבות להתאבדותה. האנה דאגה לכך שהקלטות יועברו בין 13 האנשים כדי שידעו למה גרמו. בתחילת הספר, הקלטות מגיעות לידי קליי ג'נסן אשר לא מבין במה פשע כי הוא והאנה דווקא הסתדרו ביניהם ואת ההמשך כמובן לא 'נספיילר' כדי לא להרוס לכם... חשוב לציין - שגם יוצרי הספר והסדרה מדגישים כי אין בעלילה עידוד באודבנות ומדגישים את החשיבות בלדבר ולטפל בכל פגיעה פיזית או נפשית בכם.

© netflix

היינו שקרנים

ספר זה מדבר על נערה בשם קיידנס סינקלייר הנוהגת מדי קיץ לבלות באי הפרטי בבעלותו של סבה מול חופי מסצ'וסטס יחד עם בן דודתה ג'וני, בת דודתה, מירן, ואחיינו של בן הזוג החדש של דודתה (אמא של ג'וני), גאט. הרביעיה הם חברים טובים ומבלים הרבה ביחד, עד שקיץ אחד (בהיותה בת 15) בעקבות תאונה מסתורית שאותה היא לא זוכרת, היא נעדרת מהאי בקיץ שלאחר מכן וחוזרת רק בגיל 17. היא פוגשת עוד פעם את חבריה ומנסה לפענח מה קרה באותה תאונה שממנה היא לא זוכרת דבר ולמה כולם סביבה מתנהגים מוזר. הסוף של הסיפור מפתיע במיוחד ולא צפוי בכלל

פלא

הספר (שגם עובד לסרט) מספר על ילד בשם אוגי שבגלל בעיות בריאותיות למיניהן וניתוחים שעשה בצעירותו פניו נראות מעוותות. לאחר ששהה כל חייו רק בבית מגיע לראשונה לבית הספר לכיתה ה' ונאלץ לראשונה להתמודד עם ילדים אחרים שחלקם צוחקים עליו בגלל מראהו ואחרים דווקא לא נגעלים אלא מתחברים איתו. הספר עוקב אחר התמודדו של אוגי בבית ספרו החדש והתמודדתם של משפחתו (הוריו ואחותו הגדולה).

© הוצאת כנרת זמורה ביתן

להתחיל מחדש

מה תעשו אם יום אחד תתעוררו במקום בלי לזכור כלום מהעבר שלכם כשכל מה שאתם יודעים הוא שאומרים לכם שביצעתם פשע והדרך היחידה שלכם להשתחרר הייתה למחוק את כל זכרונותיכם ולהתחיל חיים חדשים? זה מה שקרה לקיילה גיבורת הספר "להתחיל מחדש" שהוא ראשון מבין סדרה של שלושה ספרים. למרות שהממשלה אומרת לקיילה שכל עוד תציית לחוקיהם היא תהיה בסדר קייחה לא מסוגלת להתנתק מעברה והדים ממנו עדיין חוזרים אליה, על כן היא מנסה להיזכר בעברה תוך תהיה מי משקר לה ובני היא יכולה לבטוח.

המעניק

הראשון מבין ארבעת הספרים בסדרה. מדובר בספר עתידני העוסק בילד בשם ג'ונס המתגורר בעיירה מיוחדת. כל ילד בעיירה אשר מגיע לגיל 12, מקבל תפקיד בקהילה אותו הוא ממלא עד מותו התפקיד. ג'ונס מקבל מונה 'שומר הזכרונות'. מה זה אומר? כדי להסביר את זה כדי שנציין קודם פרט חשוב לגבי העיירה והוא שאבות אבותיהם של תושביה הפכו את התושבים איכשהו לחד גוניים, חסרי רגשות וכך איך שום ריבים, מלחמות, כעסים ומחלוקות בעיירה, אך מצד שני אין התלהבות שמחה או אהבה. תפקידו של 'שומר הזיכרונות' הוא לנצור בתוכו את הזיכרונות הנושנים ויחד איתם את הרגשות שאבדו לתושבי העיירה, כך שאם בעיירה יגיעו לידי דילמה שהם לא יודעים לפתור השומר יעזור להם. ג'ונס מתלבט האם לתת את הזיכרונות לתושבי העיירה כדי שיחיו חיים מלאים או להשאיר אותם בשלוותם הבורה.

© הוצאת כתר

לפני שאפול

מה תעשו אם תהיה לכם הזדמנות לחיות אותו יום פעם אחר פעם? זה מה שקרה לסמנתה קינגסטון, גיבורת הספר, שאף עובד לסרט. הסיפור עוסק בנערה שחיה חיים רגילים לגמרי עד שיום אחד כשחזרה ממסיבה יחד עם חברותיה, המכונית בה נסעו מתנגשת בעץ וסמנתה נהרגת. מיד לאחר מכן היא מתעוררת עוד פעם בבוקר אותו יום בו היא נהרגה ובסוף אותו יום היא נהרגת פעם נוספת, אך הפעם בצורה שונה וכך היא חווה אותו יום פעם אחר פעם והיא מנסה לפענח למה כל זה קורה לה ומה היא צריכה לשנות במעשיה באותו יום כדי שזה לא יקרה, הספר מלא בטוויסטים עלילתיים והסוף שלו מאוד מפתיע ומעורר מחשבה.

תגובות