פסח בא: הספרים שמספרים על חירות. adobestock

פסח בא: הספרים שמספרים על חירות

חג הפסח הגיע, או בשמו הנוסף "חג החירות". לכבוד החג, קבלו כמה ספרים שעוסקים בחירות ויכולים לתת לכם קצת השראה ותקווה, גם בזמנים פחות טובים

ברוח החג הכנו לכם רשימה של מספר ספרים שהדמויות בהן נמצאות בחיפוש אחר החופש - שיסקרנו אתכם, ייקחו אתכם לעולם אחר, ויתנו לכם השראה. שתהיה לכם קריאה נעימה וחג שמח!

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

הספר מספר על חברה בדיונית, בה לכל אדם קיים 'פלג' אליו הוא משתייך. ביאטריס היא צעירה שמגיעה לגיל בו היא צריכה לבחור את הפלג שלה, ועוברת בדיקה שגרתית שתלמד אותה במה כדאי לבחור. בבדיקה מגלה טריס (הכינוי של ביאטריס) שהיא שייכת לכל הפלגים, תופעה הקרויה "מפוצלים". טריס חופשית לגמרי לבחור באיזה פלג היא רוצה להיות, והיא בוחרת לגלות צד חדש לגמרי בעצמה. טריס נלחמת על החופש להיות מי שהיא, גם אם החברה שבה היא נמצאת לא פתוחה לאפשרות הזו.

© הוצאת הקיבוץ המאוחד

"הרץ במבוך" /ג'יימס דשנר

עלילת הספר מתחילה כשתומס מתעורר ללא זיכרון בעולם משונה. הוא מגלה שהוא ושאר הנערים שנמצאים בעולם הזה, בעצם תקועים בתוך מבוך. לאחר שהצליח להשתלב בחברה שהקימו הנערים במקום, תומס מחליט לצאת ולגלות היכן היציאה. במהלך הספר תומס וחבריו רודפים אל עבר החירות שלהם, נחושים לגלות למה התעוררו במבוך מלכתחילה.

© הוצאת הקיבוץ המאוחד

"מחוננת" / קריסטן קאשור

רומן פנטזיה המספר על ארץ שבע הממלכות בה חיים מחוננים — בני אנוש בעלי יכולת מופלאה שמעוררים בעיקר פחד ומנוצלים על ידי המלכים. קַטְסָה היא מחוננת שנושאת נטל כבד במיוחד, כישרון שאפילו היא עצמה מתעבת: כישרון להרוג. היא משרתת את דודה, המלך רנדה, ונשלחת ללכוד ולהכות את כל מי שהמלך מבקש להעניש. כשקטסה פוגשת לראשונה את הנסיך פּוֹ, מחונן נוסף שבורך במיומנויות הלחימה, היא לא יודעת שחייה עומדים להשתנות. קטסה מופתעת לגלות כוח חדש שלא הכירה - כוח האהבה, ומחליטה לצאת לחופשי ולברוח מהמלך, ובמסעה לומדת כיצד להשתמש בכוחה לטובה ולעזור לזולת מאשר לפגוע בהם.

© הוצאת כנרת זמורה-ביתן דביר

"נסיכת האפר" /לורה סבסטיאן

תיאודוסיה-ת'ורה היא נסיכה אשר נאלצה לצפות באמה המלכה מוצאת להורג על ידי הקָאלוֹוַקְסִיאָנִים, שכבשו את ארצה אַסטְְריֵאָה, כשהייתה בסך הכל בת שש. עשר שנים חלפו מאז, ותיאודוסיה נאלצת להישאר לחיות בארמון שנגזל ממשפחתה על ידי הקייזר הרצחני, ואף על פי שייעודה הוא למלוך - גורלה הוא חיי עבדות; אמנם היא חיה חיי פאר בארמון, אך היא גם נאלצת לחבוש כתר של אפר, ובכל פעם שבני עמה מנסים למרוד בחיי העבדות שנכפו עליהם על ידי הכובשים - היא סופגת עונשים נוראיים לעיני כולם, "למען יראו וייראו". אך יום אחד הנסיך הצעיר, בנו של הקייזר האכזר, מגיע לארמון לאחר היעדרות ממושכת, ותיאודוסיה מבינה שזו ההזדמנות לה חיכתה, זוהי הדרך שלה לחלץ את עצמה ואת בני עמה המעונים מגורלם המר של המנוצחים, ולצאת אל החופש לו השתוקקו היא ובני עמה זה שנים.

© הוצאת ידיעות ספרים

"משחקי הרעב" / סוזן קולינס

הספר המתרחש בארה"ב של העתיד הרחוק מתאר עתיד מדכא ביותר בו רוב האוכלוסייה חיה בעוני וכפופה למעמד השולט ('הקפיטול') המכריח את שאר התושבים לשלוח מדי שנה שני נציגים מכל מחוז שיאלצו להילחם זה בזה בקרב לחיים ולמוות. קטניס היא צעירה שחיה בשכונת עוני במחוז 12. לאחר שמתנדבת במקום אחותה הקטנה ונלקחת למשחקי הרעב, מחליטה קטניס להיאבק יחד עם פיטה (המיועד הנוסף מהמחוז שלה שנשלח יחד איתה) במוסכמות ובחוקים שעד כה לקחו כולם כמובנים מאליהם, ולהגדיר בעצמה את החוקים, במטרה להשתחרר ולצאת לחופשי משליטת הקפיטול.



© הוצאת כנרת זמורה-ביתן דביר
תגובות