מציאות נושכת: הסדרות והסרטים שעוסקים בערפדים ובאנשי זאב. אוהד רומנו, באדיבות yes

מציאות נושכת: הסדרות והסרטים שעוסקים בערפדים ובאנשי זאב

מדמדומים ועד יומני הערפד, סדרות וסרטים רבים עסקו ועוסקים בערפדים ובאנשי זאב • אלו התכנים שהכי אהבנו בז'אנר!

מי מאיתנו לא אוהב על-טבעי? בייחוד כשמדובר באנשי זאב ובערפדים. בשנים האחרונות בני נוער רבים מצאו עצמם הולכים שבי אחר סרט או סדרה העוסקים ביצורים הללו. אם אתם מחובבי הז'אנר, זו בדיוק הכתבה עבורכם!

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

זאב צעיר

הסדרה מבוססת על סרט בעל אותו השם משנות ה-80 ועוסקת בנער בשם סקוט מקול. הנער חי חיים רגילים לגמרי עד שיום אחד הוא ננשך על ידי אדם זאב - משם חייו מקבלים תפנית חדה למדי והוא מתחיל להיקלע להרפתקאות ולחוויות מטלטלות ומסמרות שיער כאיש זאב כשהוא לצד חבריו מהתיכון.

© באדיבות yes

יומני הערפד

בין סדרות הנוער היותר פופולריות שעוסקות בערפדים! העלילה עוקבת אחר אלנה, נערה אשר עוברת להתגורר בעיירה בשם "מיסטיק פולס" לאחר מות שני הוריה. בעיירה היא מכירה צמד אחים המתגלים כערפדים (עימם היא נקלעת למשולש רומנטי), זאת בנוסף לתעלומות והרפתקאות על-טבעיות אותן היא חווה ללא הפסק.

© gettyimges.IL\ Michael Loccisano

חצויה

אם יש סדרות נוער בחו"ל על ערפדים למה שלא תהיה גם ישראלית? חצויה, בכיכובם של יון תומרקין ועמית פרקש, עוסקת גם היא בנערה רגילה אשר מגיעה לתיכון גרין יחד עם החבר הכי טוב שלה שמאוהב בה, באותו הזמן מתגלה נבואה שאומרת כי קיימת עוד חצוית דם שצפויה לרשת את מקומו של ארדק, מנהיג הערפדים. אל המשימה להגן עליה נשלח ליאו, אחד מהערפדים הנאמנים והחזקים ובהמשך כמתבקש השניים גם מתאהבים. הסדרה, אותה יצרו אילן רוזנפלד ושירה אלון, זכתה להצלחה מסביב לעולם ובעיקר בברזיל.

© אוהד רומנו

באפי ציידת הערפדים

אולי הסדרה הכי ישנה ברשימה שלנו, אך כזו שעדיין חרוטה היטב בליבם של צופים רבים. הסדרה מתמקדת בבאפי, נערה אשר פועלת כקוטלת ערפדים. הדבר הופך להיות מסובך לאחר שהיא פוגשת בערפד בשם אנג'ל בו היא מתאהבת.

 

ציידי הצללים

סדרה המבוססת על ספרי "בני הנפילים". קליירי פריי הייתה נערה רגילה לגמרי עד שלילה אחד אמה נחטפה. במטרה להצילה קליירי נאלצת לצלול אל תוך עולמם המסתורי של ערפדים, מכשפים, ואנשי זאב, כל זאת במטרה להציל אותה. הסדרה שודרה במשך שלוש עונות.

© צילום מסך מהסדרה

ג'ודה

עוד גאווה ישראלית! שתי עונות מוצלחות שודרו עד כה לג'ודה של ציון ברוך. למרבה ההפתעה היא לא מיועדת רק לילדים ולנוער אלא מכוונת בעיקר למבוגרים. ג'ודה עוסקת בבחור רגיל בשם יהודה בן חיים שיום אחד ננשך על ידי ערפדית. אלא שלערפדים יש חוק חשוב - לא נושכים דם יהודי כי זה לגמרי יצא משליטה ופוגע גם בערפד הנושך שמאבד את כוחו. תוך שמונה ימים יהודה משתנה לגמרי וצריך ללמוד להתמודד עם הפיכתו לערפד מיוחד. טרם הוחלט על עונה שלישית לסדרה אבל ציון ברוך הבטיח שגם אם לא תהיה - הוא יעבוד על סרט!

© צילום: אוהד רומנו

צ'יקה ומפירו

מי אמר שאי אפשר לעשות טלנובלה לערפדים? ב-2013 שודרה טלנובלה קולומביאנית יוצאת דופן על נערה בשם "צ'יקה ומפירו". דייזי היא בת להורים ערפדים, אך איננה ערפדית בעצמה. לפני מסיבת הסיקסטיין שלה היא מוערבת בתאונת דרכים קשה, וכדי להציל אותה הוריה מחליטים לנשוך אותה ולהפוך אותה לנערה ערפדית - זהות אותה היא נאלצת בסוד, גם מפני בן הזוג שלה.

 

צ'יקה ומפירו
צ'יקה ומפירו © באדיבות ערוץ zoom

 

ריאיון מיוחד עם גרייסי רנדון (צ'יקה ומפירו). הגשה: משה אבוטבול | הפקה: נועם שרעבי ואלכס נסטר
 

 

דמדומים

אי אפשר להזכיר אנשי זאב וערפדים מבלי להזכיר את הסרטים שגרמו לאלפי בנות עשרה להתאהב בערפדים, ובערפד אחד מסוים מאוד... דמדומים עוקבת אחר המשולש הרומנטי בו בלה בת האנוש קרועה בין איש הזאב ג'ייקוב לערפד אדוארד, זאת כמובן בנוסף להרפתקאות על טבעיות אחרות. אמנם מבקרי הקולנוע קטלו את סרטי הסדרה (המבוססת על הספרים המצליחים) אך הצופים דווקא אהבו אותה מאוד ובמידה מסוימת זה מה שקובע.

© צילום: Deana Newcomb באדיבות yes
תגובות