מסע בזמן: הסרטים שאסור לפספס משנות ה-60. צילום: באדיבות yes

מסע בזמן: הסרטים שאסור לפספס משנות ה-60

כולנו חשבנו פעם על האפשרות של מסע בזמן, ואולי חלקנו חלמנו לנסות את זה מידי פעם, אבל עד אז - הכנו לכם מסע בזמן בעולם הקולנוע. משנות השישים הזוהרות ועד לעשור שרק חתמנו בשנת 2020, אלו הסרטים מאז ועד היום לנסוע איתם בזמן.

שנות השישים בעולם הקולנוע מלאות בסרטים מוכרים, שחקנים גדולים ומשפטי מחץ שלא ישכחו בקרוב - הנה הסרטים מהסיקסטיז שאסור לכם לפספס.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

מרי פופינס

בתחילת שנות ה-60 יצא לאוויר העולם הסרט המצליח והלהיט המוזיקלי "מרי פופינס", שגם זכה לסרט המשך לא מזמן. הסרט האהוב בכיכובה של ג'ולי אנדרוז שוחרר בשנת 1963 וזכור עד היום במוחו של כל ילד ואדם בוגר. העלילה מספרת על אומנת מצחיקה ומיוחדת, הלא היא מרי פופינס, שמביאה אושר ומוזיקה לחייהם של הילדים בה היא מטפלת. יחד הם יוצאים להרפתקאות מדהימות שלא מהעולם הזה. אז למי מתחשק לראות את הסרט הזה שוב?

 

צלילי המוזיקה

עוד סרט מוזיקלי סוחף בכיכובה של ג'ולי אנדרוז, ששוחרר שנה לאחר "מרי פופינס". הסרט מציג לנו עלילה מרגשת ומורכבת, גם היא על מערכת היחסים בין אומנת למשפחה בשבילה היא עובדת. העלילה מתרחשת במקביל לעליית הנאצים לשלטון באוסטריה, ומספרת גם על הבריחה של המשפחה והאומנת מהם. הסרט מבוסס על סיפור אמיתי ומדהים - וזה בהחלט סרט שתרצו לראות לפחות פעם אחת.

 

הטוב, הרע והמכוער

“הטוב, הרע והמכוער" הוא הסרט השלישי והמוכר ביותר בטרילוגיית "האיש ללא שם" האיטלקית. הסרט שייך לז'אנר 'מערבוני ספגטי', והפך לסרט פולחן מוכר ביותר. בכל שלושת הסרטים הדמות הקבועה היא "האיש ללא שם" (מכאן גם שמה). "הטוב, הרע והמכוער" הפך להיות להיט וסרט מפורסם מאוד משנות השישים, בעקבות כך גם מצוטטים ממנו הרבה משפטים שמוכרים לכולנו, כמו למשל: "כשאתה צריך לירות, תירה. אל תדבר" מפי דמותו של המכוער. בסרט אנחנו מקבלים גם אקשן, גם קרבות מותחים וגם ספגטי (סתם, בצחוק) - אז מה עוד אפשר לבקש?

© צילום: באדיבות yes

2001: אודיסאה בחלל

"2001: אודיסאה בחלל" הוא סרט מדע בדיוני עתידני, שהשאיר חותם גדול מאוד בעולם הקולנוע. הסרט שוחרר בשנת 1968, והוא ידוע גם בזכות האפקטים החדשנים לאותה השנה. הוא מספר על צוות אסטרונאוטים שחוקרים תופעה מוזרה ברחבי היקום, אבל נאלצים גם להתמודד עם עוד דברים מוזרים שמתרחשים בחללית שלהם. 

 

ארוחת בוקר בטיפאני

סרט אייקוני משנת 1961, בכיכובה של אודרי הפבורן, שכבש את העולם. העלילה מספרת על הולי, בחורה לא פשוטה שרודפת אחרי כסף וגברים עשירים, וגם מסתבכת עם המאפיה (ללא ידיעתה) בדרך. הולי פוגשת בסופר צעיר שעובד על ספרו החדש ומתאהב בה, אם רק זה היה כל כך פשוט.. 

 

מצחיקונת

סרט מסוף שנות ה-60, המבוסס על מחזמר מאותו שם. הסרט מציג את סיפור חייה של פאני ברייס, קומיקאית מפורסמת וכוכבת ברודווי. את פאני מגלמת ברברה סטרייסנד האגדית, והסרט זכה לשבחים רבים. אז למה אתם מחכים?

 





תגובות