מסע בזמן: אלו הסרטים הגדולים של שנות ה-70. צילום: באדיבות yes

מסע בזמן: אלו הסרטים הגדולים של שנות ה-70

כולנו חשבנו פעם על האפשרות של מסע בזמן, ואולי חלקנו חלמנו לנסות את זה מידי פעם, אבל עד אז - הכנו לכם מסע בזמן בעולם הקולנוע. משנות השישים הזוהרות ועד לעשור שרק חתמנו בשנת 2020, אלו הסרטים מאז ועד היום לנסוע איתם בזמן.

אין ספק ששנות השבעים היו עשור מוצלח במיוחד בעולם הקולנוע, גם בארץ וגם בעולם, אז הכנו לכם טעימה קטנה ממנו - מלהיטים מפחידים כמו "קארי ו-"מלתעות" למדע בדיוני כמו תחילתה של סדרת "מלחמת הכוכבים" ועד לסרטים עם קצב טוב כמו "גריז" ו-"שיגעון המוזיקה". בואו נתחיל!

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

רוקי

הסרט הזה בהחלט נכנס לרשימת הסרטים הבלתי נשכחים, כמו הרבה סרטים משנות ה-70, ואנחנו לגמרי מבינים למה. מסעו של המתאגרף רוקי בלבואה (סילבסטר סטאלון) הוא אחד כזה שלא קל לשכוח, ששואב כל צופה אל תוך הסרט. הדרמה, האקשן והמוטיבציה שבסרט יתנו לכם השראה ואולי גם יתנו לכם חשק להתמיד במה שאתם אוהבים ולא לוותר - בדיוק כמו רוקי. הסרט זכה לסרטי המשך רבים ואף לסרט ספין-אוף בשם "קריד".

גריז

אם יש משהו שגורם לנו לרצות לקום ולרקוד, זה הסרט "גריז". הסרט מספר על דני (ג'ון טרבולטה) וסנדי (אוליביה ניוטון ג'ון), זוג אוהבים שהכירו בקיץ של שנות החמישים, ובתחילת שנת הלימודים מגלים שהם לומדים באותו התיכון. שניהם עוברים עליות ומורדות, יחד עם חבריהם המשונים, וכמובן שהכל מסתכם יחד בתחרות ריקודים אינטנסיבית בנשף הסיום ושירים שהם לא מהעולם הזה. גם סטייל לא חסר בסרט הזה, ונדמה כאילו יש בו הכל (אולי לא רק נדמה).

שיגעון המוזיקה

סרט מוזיקלי נוסף עם ג'ון טרבולטה, שבעצם היווה את הפריצה של השחקן לעולם הקולנוע. כאן מדובר בדרמת ריקודים משגעת, שמלווה בהווי שנות השבעים וגם בשיגעון הדיסקו שכבש את העולם (ומכאן השם). הסרט ייקח אתכם מהתרגשות לשמחה ואולי אפילו יעורר בכם חיבה למכנסיים מתרחבים, הכי להיט!

מלחמת הכוכבים

בשנת 1977 העולם קיבל במתנה את הסרט הראשון של "מלחמת הכוכבים", שלאחר מכן נקרא "מלחמת הכוכבים - פרק 4: תקווה חדשה". הסרט הזה היה מה שהתחיל את כל סדרת "מלחמת הכוכבים" שנוצרה אחריו וכבשה את העולם, והוא נחשב אז חדשני מאוד בזכות האפקטים המיוחדים שלו, והיווה הצלחה מסחררת ברחבי העולם. אז לכל מי שבמצב רוח לבינג' מהסרטים, זו סדרת הסרטים בשבילכם.

קארי

מהריקודים והמדע הבדיוני אנחנו עוברים לז'אנר האימה, שגם הוא פרח לא מעט בשנות ה-70 עם להיטים שזוכרים עד היום. "קארי" הוא סרט אימה מצליח שמספר על נערה מוזרה ומשונה, שאמה לא נותנת לה מנוח, והילדים בבית ספרה מציקים לה ללא הפסקה. יום אחד היא מגלה את הכוחות האמיתיים שיש לה ומחליטה לנקום בכל אותם ילדים - עצה מאיתנו, אל תצפו בזה בלילה. הסרט זכה גם לחידוש משנות האלפיים בכיכובם של קלואי גרייס מורץ ואנסל אלגורט.

שימו לב - הסרט מומלץ לגילאי 16+

הנוסע השמיני

גם כאן מדובר בסרט מדע בדיוני-אימתי שנוצר בסוף שנות השבעים (בשנת 1979, אם נדייק). הסרט מספר על ספינת חלל שנוחתת בכוכב לא מוכר, לאחר שנשלחו ממנו קריאות מצוקה. מפה לשם, אנשי הצוות בחללית נקלעים למתקפה של מפלצת חייזרית מפחידה ביותר. זה הכי רחוק שנגלה לכם, כי את השאר שווה לכם לראות בעצמכם.

שימו לב - הסרט מומלץ לגילאי 16+

 

גבעת חלפון אינה עונה

סרט ישראלי משנת 1975, שפשוט לא נמאס אף פעם. הסרט, בכיכובם של שלישיית "הגשש החיוור", מספר על חווית המילואים בארץ לאחר מלחמת יום הכיפורים. הוא מלא בצחוק והומור קורע, שלא נדבר על השחקנים המעולים שמככבים בו בכל פינה. אז אם לא ראיתם אותו עד עכשיו, למה אתם מחכים?

 

 

תגובות