"בתוך הקצב": סרט ריקודים כייפי וקליל לקיץ. באדיבות netflix

"בתוך הקצב": סרט ריקודים כייפי וקליל לקיץ

"בתוך הקצב" הוא התשובה של נטפליקס לסרטי הריקוד הקלאסיים של שנות ה-90 ותחילת שנות האלפיים, אך האם הוא משתווה להם? • ביקורת

בסוף השבוע האחרון סרט חדש עלה לנטפליקס - "בתוך הקצב". הסרט עוקרב אחר קווין, הנערה המושלמת שכל קולג' ירצה לקבל – ממוצע ציונים מושלם, מתנדבת בבית אבות, מנגנת בצ'לו, חלק ממועצת התלמידים ומנהלת המועדון האור קולי. היא חולמת להתקבל לאוניברסיטת דיוק, בה למד אביה, אך חלומה מתנפץ כאשר נאמר לה שאין דבר שמבליט אותה משאר המועמדים האחרים. לכן, קווין מבלפת וטוענת שהיא משתתפת בקבוצת ריקוד. לאחר מכן, היא מחליטה להקים קבוצה משל עצמה ביחד עם חברתה הטובה (ליזה קושי). הבעיה היחידה? היא לא יודעת לרקוד.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

הסרט לא מבזבז זמן וצולל מיד אל תוך העלילה. הוא פותח בסצנת ריקודים קצבית, אבל הקריינות של קווין (סברינה קרפנטר) מבהירה לנו שהסרט הוא לא על רקדנים מקצועיים, אלא על נערה שמוכרחה להפוך לאחת.

 


ישנו דבר מעט קלישאתי בעלילת הסרט, המעלה זכרונות ממספר קלאסיקות ריקוד אחרות כמו "סטפ אפ" ו"מעודדת צמודות", אך הצפייה הסרט מהנה מאוד. כיף לראות את התפתחותן של כל אחת ואחת מהדמויות מתחילתו ועד סופו של הסרט, ובעיקר את זו של קווין. היא משתנה מקצה לקצה, אך עדיין נותרת נאמנה לעצמה. אחד הדברים האהובים עלינו בעלילה היה האמינות שלה – קווין לא הופכת לרקדנית מדהימה בין לילה, וההשקעה שלה בריקוד אף באה על חשבון הלימודים שלה ויחסיה עם אימה. האותנטיות הזו ראויה להערכה, כיוון שלא מעט ילדים ונערים כיום מושפעים מסדרות וסרטים בהם התהליך אותו עוברות הדמויות כלל לא מורגש ובעקבות זאת לא מסוגלים להתמודד עם הקשיים והזמן שתהליך יכול לקחת. על הדמויות באמת ובתמים להתמודד עם הדברים שקורים להן ועם המעשים שלהן, ולקבל את ההשלכות. שום דבר לא נפתר במטה של קסם, אלא בעבודה קשה ועקשנות.

© Brendan Adam-Zwelling/Netflix

עוד נקודת אור בולטת בסרט היא הקאסט המדהים שלו. סברינה קרפנטר, המוכרת לנו מ"העולם של ריילי" וממספר סרטי דיסני, משחקת את קווין באופן מקסים, מסור ומעורר הזדהות. ליזה קושי, המשחקת את חברתה הטובה של קווין, מרתקת אותנו למסך בתפקידה ומשקפת דרכו את יכולות המשחק והריקוד המרהיבות שלה. גם ג'ורדן פישר המוכר מ"ליב ומאדי" מפציע בתפקידו כאלוף לשעבר של תחרות הריקוד ומביא משב רוח מרענן לסרט. נוסף על כך, ההופעה הקצרצרה של ג'ורדן קונר (סוויט פי מ"ריברדייל") מעלה חיוך על השפתיים.

© Brendan Adam Zwelling/NETFLIX © 2020

אחד הדברים החשובים ביותר בכל סרט ריקודים הוא הכוריאוגרפיה, אבל גם השירים שלצליליהם הם רוקדים. ב"בתוך הקצב", הם משחקים תפקיד משמעותי בעלילה ומופיעה כמעט בכל סצנה. המוזיקה מיוחדת וממכרת, ותורמת מאוד. אחת ההפתעות המהנות בסרט היא שבאחד מהרגעים המרכזיים ביותר בסרט, השיר הבינלאומי של סטטיק ובן אל ביחד עם פיטבול הושמע וגרם לנו להתלהב מאוד.

לסיכום, "בתוך הקצב" הוא סרט קליל ומרענן לקיץ. הוא מושלם לצפייה משותפת עם חברים, ואמנם העלילה מעט קלישאתית, אבל "בתוך הקצב" מספק הזדמנות נהדרת לשעה וחצי של חיוך והנאה.

© Brendan Adam-Zwelling/Netflix
תגובות