אריאנה גרנדה בנטפליקס: מרשים ויזואלית אך סתמי ופשוט. צילום מסך מהקליפ

אריאנה גרנדה בנטפליקס: מרשים ויזואלית אך סתמי ופשוט

הסרט החדש של אריאנה גרנדה "Excuse me, I love you" מזכיר לנו עד כמה יש לה נוכחות על הבמה, אך שוכח שיש עוד רגעים מעניינים בחייה מעבר ל"Sweetener" • ביקורת

הסרט שאף אחד לא ציפה לו והגיע אפילו לפני שהספקנו לעכל את האלבום החדש "POSITIONS", עוקב אחרי אריאנה גרנדה בתקופת "סוויטנר", סיבוב ההופעות המצליח שלה בכל רחבי העולם, תוך כדי התמקדות בהופעה האחרונה שלה בלונדון. הטרנד החדש של סרטי סיבובי ההופעות של הזמרים הגדולים צובר תאוצה ומוצא בית חם ב-"נטפליקס" שם נמצא גם את "HOMECOMING" של ביונסה, "Wonder" של שון מנדס ו"טיילור סוויפט בהופעה: Reputation". אז מה חשבנו על המבט לתוך הקריירה של הזמרת?

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

אין ספק ש"Excuse me, I love you" בולט מבחינת הויזואליות שלו. הסרט מתמקד יותר בהופעה עצמה מאשר ברגעים שקרו בחייה של אריאנה באותה התקופה, הם כן צצים פה ושם, אך במרכזו הסרט הוא פשוט הקלטה של ההופעה. התחושה בזמן הצפייה בסרט היא שקנינו את הדיסק של הפסטיגל ואנחנו צופים בו אחרי שכולם כבר העלו סטורי מהמופע. אבל כמובן שאריאנה לא משתווה לפסטיגל ולוקחת אותו בסיבוב, והעריכה של ההופעה עצמה משלבת קטעים קולנועיים שלא יבזו סרט הוליוודי ומכניסים אותנו ישירות לנעליים של המעריצים שנכחו בארנה בלונדון. 

הסרט יעניין גם את מי שלאו בהכרח מעריץ שבוי של אריאנה כך שגם הם יוכלו ליהנות מהמופע הצבעוני שמתרחש על הבמה בליווי של הלהיטים הגדולים שלה. אבל חשוב לציין שעם כל היופי הויזואלי, אל תצפו לסרט עם משמעות עמוקה שיגרום לכם לחשוב או להרגיש משהו. מדובר בסרט שמרגיש כמו די.וי.די של ההופעה שמוכרים בכניסה לארנה עם קצת עריכה יפה ומדליקה שמראה את כל היופי בלהיות דיוות פופ גדולה כמוהה. מעבר לכך הסרט לא מרגש במיוחד ולא מעביר מסר ספציפי כלשהו מלבד למופע עצמו שכבר מההתחלה היה צעקני ומרהיב. 

© צילום: באדיבות Netflix

הרגעים הבולטים ביותר בסרט הם ללא ספק אלו שלא מתרכזים במופע עצמו, אלא בחייה של אריאנה מסביבו. אך גם הקטעים האלו לא היו הכי מעניינים ולא נותנים לנו מידע בלעדי שלא ידענו לפני, או הצצות שבאמת מעניינות אל מאחורי הקלעים של המופע הענק. הקטע הבולט ביותר, עבורנו, הוא כשאריאנה אומרת "חנוכה שמח" וגם הוא מקרי לחלוטין. כמובן שהמופע הוא העניין המרכזי, אך ההפסקות הקצרות בין השירים להצצות קצרות ליום יום של אריאנה שוזרים את העלילה יחד, כך שנוכל לנשום בין השירים. הבעיה מגיעה מהעבודה הפשוטה שאותם הרגעים חסרי תועלת חוץ מלהוות מעברים בין השירים במופע עצמו. 

הסרט גורם לנו לשבת ולהביט במסך בלי הפסקה, בלי הפחד של לאבד פרט מסוים מההופעה האייקונית. אבל, עם כל היופי שלו הסרט מרגיש כאילו נעשה כדי לצאת "ידי חובה", אותם הקטעים מסביב למופע לא קשורים אליו בצורה עלילתית ולא מתחברים למה שקורה לאורך הסרט. הם נוטים ליצור בלבול בגלל חוסר הקישור שלהם לסרט. התחושה היא שלהפקה אמרו לצלם סרט דוקומנטרי ומה שהם עשו במקום סתם להקליט את המופע ולהעלות אותו ל-"נטפליקס", בניסיון לתת לו משמעות עמוקה יותר הכניסו אליו קטעים לא קשורים. כמובן שמחמם לנו את הלב לראות את אמא של אריאנה מחלקת כרטיסים לגולדן רינג לילדה קטנה, אבל מצד שני הדבר אינו תורם לעלילה ופשוט נמצא שם בהרגשה שלא היה להם דברים אחרים לצלם. 

© צילום מהקליפ, ערוץ היוטיוב של Ariana Grande

אם היינו צריכים לסכם את החוויה ששמה "Excuse me, I love you" נוכל לומר שמדובר בסרט שהוא לגמרי יותר הופעה מוקלטת מאשר דוקומנטרי, ולא תמצאו בו יותר מידי ריגוש או תועלת. אך אם יש לכם זמן לשרוף ואתם לא יודעים מה לראות ב-"נטפליקס", סרט ההופעה הזה יצליח לרענן את כוכבת הפופ שנמצאת בכם ותגרום לכל אחד לשיר את השירים המצליחים של אריאנה בזמן הצפייה בה על הספה בסלון מול הטלוויזיה.

 

תגובות