אורה שולמן: "דיבוב זה משחק לכל דבר". באדיבות Filmhouse

אורה שולמן: "דיבוב זה משחק לכל דבר"

אורה שולמן, היא לא רק "הבת של" השחקן מולי שולמן, אלא מפתחת קריירה משלה כבר בגיל 12. לכבוד תפקידה החדש כמדבבת בעיבוד לסרט הקלאסי "לאסי שובי הביתה", תפסנו אותה לראיון היכרות מיוחד

הכירו את את אורה שולמן, מדבבת ושחקנית מתחילה (רק בת 12!) שהולכת לכבוש את המסך שלכם בקולנוע בדיבוב לעיבוד המחודש של "לאסי שובי הביתה". רגע לפני שזה קורה, זו הזדמנות להכיר אותה מקרוב!

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

איך בכלל הגעת להיות מדבבת?

"האמת ששני ההורים שלי שחקנים, יש להם הרבה מאוד קשרים ויש להם חברה שקוראים לה תמי שהיא במאית והיא חשבה שאני מאוד אתאים לזה, אז היא בחנה אותי ומשם הכל התגלגל והגעתי לאיפה שאני היום".

מה ההבדל בין דיבוב למשחק רגיל?

"ההבדל הוא שבדיבוב לא רואים אותך במצלמה ואתה בעיקר משחק עם הקול, ובמשחק אתה גם עם הקול וגם רואים אותך".

את חושבת שתשחקי גם בעתיד?

"האמת שעכשיו אני עומדת לשחק במשהו, הפעם הראשונה שלי, אני מקווה שזו לא תהיה הפעם האחרונה".

© באדיבות Filmhouse

במה את הולכת לשחק?

"בפרויקט בפסטיבל עכו, של לילך דקל אבנרי".

מה את מעדיפה לשחק או לדבב?

"אני לא יכולה להגיד לך כי יש לי הרבה יותר ניסיון בלדבב, אני עושה את זה כבר כמה שנים, ומשחק זו הפעם הראשונה שאני משחקת, אני רק בחזרות בכלל, אז אני בכלל לא יכולה להשוות ביניהם".

© באדיבות Filmhouse

מה הדבר שאת הכי אוהבת בתור מדבבת?

"הדבר שאני הכי אוהבת זה שאני אראה שיש דמות כלשהי שאני יכולה להתחבר אליה ולהבין את המחשבות שלה, אני חושבת שזו חוויה מאוד מאוד כיפית וזה תחושה ממש ממש נחמדה".

אבא שלך נותן לך טיפים?

"האמת שלא, כי הוא גם מדבב הרבה מאוד, אבל אני לומדת את הדברים בעצמי וכשאני מדבבת זה בעיקר הבמאי או הבמאית ואני, ואבא פחות נמצא גם באותו החדר, אז פחות יצא לי לשמוע ממנו טיפים אבל לפעמים הוא כן נותן. נגיד בשירה שבזה אני פחות טובה ולפעמים אני חייבת לעשות את זה כי זה חלק מהדמות, אז הוא כן נותן לי לפעמים טיפים".

חשבת פעם לעשות איתו תפקידי דיבוב?

"כן, זה יצא גם, זה קרה, נגיד הייתה השנה או שנה שעברה איזה סדרה בדיסני שהייתי בה תפקיד ראשי והוא שיחק את סבא שלי, אז זה היה קטע ממש מצחיק והלכנו ביחד לפני זה".

אורה ואביה מולי
אורה ואביה מולי © mulishulman@ צילום מתוך אינסטגרם

"לאסי שובי הביתה" הוא סרט ישן יחסית, האם את חושבת שלמרות שהוא לא סרט שיצא לאחרונה הוא עדיין יהיה רלוונטי לקהל הצעיר?

"לגמרי כן, אני חושבת שזה סרט ממש מדהים ושיש בו מסר מאוד חשוב. הייתי בהשקה שלו וראיתי המון ילדים שממש ממש נהנו שם ורוב הקהל אפילו בכה בהרבה קטעים! כל שנייה  הקהל התחיל למחוא כפיים. זה סרט שמאוד מאוד מרגש וככה גורם כזה להרבה רגשות לעוף באוויר ואני חושבת שזה ממש ממש רלוונטי".

מצליחה למצוא את עצמך בתוך העלילה והדמויות בלי שאת באמת משחקת שם פיזית?

"אני חושבת שזה לא נכון שאני פשוט יושבת ואומרת את השורות שלה, אני חושבת שדיבוב זה משחק לכל דבר אני פשוט לא נמצאת פיזית שם, הקול שלי נמצא שם אבל אני משחקת לכל דבר ועניין, וזה כן דבר שדורש מאמץ וזה כן דבר שצריך ללמוד אותו. לא כל אחד יכול לבוא בקלות ולשבת ממש מול מקרופון, להגיד מדויק את מה שהדמות אומרת, להבין את הרגשות שלה ולהבין את ההבעות שלה. זה משחק לכל דבר".

את רואה את עצמך ממשיכה כמדבבת גם בעתיד?
"כן לגמרי, זה דבר שאני מאוד נהנית ממנו".

את מאוד צעירה וכבר עוסקת בדיבוב, את מרגישה שסך הכל יש לך ילדות רגילה או שהדיבוב לוקח הרבה מזמנך?

"יש לי זמן לבלות עם חברים ואני לא יכולה להגיד לך מה זה ילדות רגילה, אני לא חושבת שיש דבר כזה. כן, זה נכון אני מדבבת בניגוד להרבה מאוד ילדים אחרים בגילי, אבל זה לא סותר ילדות נורמלית תקינה ורגילה".

בתי הקולנוע סוף סוף נפתחו אחרי הרבה זמן שלא, את חושבת שהילדים שעד עכשיו התרגלו לצפות בסרט נוסח ביתי ישמחו לחזור במהירות לבתי הקולנוע?

"אני חושבת שמאוד ישמחו, גם בתור אחת שיש לה אח קטן שעכשיו עולה לכיתה א', הוא מאוד מאוד מתרגש ללכת לקולנוע, הוא הלך כבר כמה פעמים וגם כל המשפחה הלכה. אני חושבת שזה לא רק הילדים הקטנים יותר נהנים ללכת לקולנוע, זה באמת כולם וזה מאוד מאוד מרגש שזה נפתח שוב, מקווה שזה לא יסגר".

תגובות