עורכי פרוגי בוחרים את הנבחרים שלהם לשנת תשע"ו. צילום: שי קדם, גיא פיטשון,יחצ,משה נחומוביץ'

עורכי פרוגי בוחרים את הנבחרים שלהם לשנת תשע"ו

מי הם השחקנים, הזוג, הספורטאים, המוזיקאים והדוגמנים שעשו את השנה? לכבוד ראש השנה, עורכי פרוגי בחרו את הנבחרים שלהם בשנה העברית שמסתיימת ממש היום. מי הזוכים הגדולים? הרשימה המלאה

 
הקרב הפנימי שלנו היה בין נטע אלחמיסטר ודר זוזובסקי שהייתה להן שנה מדהימה בתחום. אך בחרנו בדר שעשתה התקדמות מרשימה השנה בכל הנוגע לקריירת הדוגמנות שלה, אז נכון - גם במשחק לא חסר לה, אבל עצם זה שזוזובסקי היא (בערך) המחליפה של גל גדות בקסטרו כבר מקנה לה מעמד גדול יותר בתחום.
 
(צילום: שוקה כהן)
 
עומר דרור, מה עוד אפשר להגיד חוץ מצמד המילים האלו? דרור הוכיח גם השנה שהוא הדוגמן המוביל בישראל וזאת למרות שצצו השנה מגוון דוגמנים צעירים שמאיימים להיות הדבר הבא. אך עומר הצליח לעמוד ברף שהציב על עצמו ולשמור על המקום שלו. אנחנו נמסים!
 
(צילום: ענת מוסברג)
 
מעבר לעובדה שטום באום פרץ את גבול "כוכב הריאליטי" והפך לכוכב ושחקן לכל דבר, אפשר להגיד שגם לא חסר לו טעם אישי בבחירת הבגדים איתם הגיע השנה לאירועים השנים. באום הצליח לקטוף כמעט בכל הפעמים את החותמת "היוש" אצלנו ולשמור על סטייל מעולה שאנחנו נרצה לראות גם בשנה הבאה.
 
(צילום: מאיר כהן)
 
באינסטגרם, בטלוויזיה, בהשקות - ירדן הראל פשוט מפגינה את הפאשניסטה שבה בכל מקום. חיפשתם מקור השראה ללוקים מגניבים, מעודכנים ומדהימים? אל תטרחו לחפש יותר מדי כי ירדן הראל היא הכוכבת שהתואר "היוש" נוצר עבורה. קשה לנו לראות איך זה מתקלקל, אבל נחזיק אצבעות שזה ימשיך, וגם שהיא תתרום לנו קצת מארון הבגדים שלה.
 
(צילום: משה נחומוביץ')
 
לא צריך לנסוע רחוק או עד כביש החוף כדי להבין שהשיר הזה הוא להיט היסטרי שבלט לגמרי השנה מבין שלל הלהיטים שזכינו להכיר בשנת תשע"ו. למה דווקא "כביש החוף"? ובכן זה היה "קלללל" לבחור ב"ברבי" שהיה הדואט הראשון המשותף של השניים, אך "כביש החוף" היה הדואט השני שאליו הופנו כל אור הזרקורים כדי לבחון - האם הם יעמדו במבחן הלהיט השני או שיסתפקו בלהיט אחד והם יעלמו? התשובה לכך כמובן שסטטיק ובן הצליחו ובגדול ואנחנו חושבים שדווקא השיר הזה פתח להם צוהר לעולם המוזיקה הישראלי באופן רשמי, וההוכחה לכך היא העובדה שזה השיר הכי נצפה ביוטיוב השנה בישראל.
 
(צילום: גיא כושי ויריב פיין)
 
למעלה מעשור שהראל סקעת מייצר לנו להיטים שכיף לשמוע ועושים לנו טוב על הלב, גם השנה הנוכחית של סקעת הייתה מוצלחת במיוחד וסיפקה לנו כמה להיטים טובים ואיכותיים כמו: "בוקר טוב מותק" ו-"את לי הכל". משהו בקול שלו מהפנט אותנו ונוגע בנקודות התורפה - וזה בדיוק מה שאנחנו מחפשים בזמר השנה שלנו.
 
(צילום: שי קדם)
 
תשע"ו היא ה-שנה של נועה קירל בת ה-15. הזמרת הצעירה הצליחה להביא את הפופ הצעיר לארץ עם כל הרעש שהוא כולל איתו שכוללים קליפים מפוצצים, קמפיינים, ביקורות, ריבים מתוקשרים, סולחות על המסך, והכי חשוב - להיטים שלא מפסיקים לשיר בכל הזדמנות. קירל הביאה לנו השנה כמה שירים שנכנסו לנו מהר מאוד לפלייליסט ולרשימת שירי השנה הטובים כמו: "רק אתה", חצי משוגע", "ביי לחופש" ו"יש בי אהבה". נותר רק לקוות שזה לא יסתכם בשנה אחת מוצלחת.
 
(צילום: משה נחומוביץ')
 
"מה שמדבר אל הישראלים זה באס עם סלסולים" - כך שרו בן אל תבורי וסטטיק השנה ולמעשה כך גם כבשו מדינה שלמה בקצב מהיר. אי אפשר היה לפספס אותם השנה ולהרוויח את מכונת הלהיטים המיוחדת שהביאה איתה שילוב מוזיקלי מעניין, אחר וכזה שרוצים אותו שם לנצח ובלופים. "הרכב השנה" לא באמת היה יכול להיות של מישהו אחר מלבדיהם - כי כמו שהשנה הזאת הייתה של נועה קירל - כך גם אצל הצמד המיוחד, הויראלי והאהוב הזה שגם יככב השנה בפסטיגל.
 
(צילום: גיא פיטשון)
 
עד השנה, רק מי שצפה ב"יומני החופש הגדול" הכיר את השחקנית גאיה גור אריה, אך השנה היא הפציעה בתפקיד הראשי בסדרה "נעלמים" והראתה לכולם את היכולות שלה בדמותה של אמה קליין. גור אריה היא שחקנית מוכשרת וכזו שאפשר להתאהב בה, להאמין לה ולרצות לראות אותה עוד ועוד על המסך - וזה גם יקרה! כבר בחודשים הקרובים גאיה מצטלמת לשני פרויקטים חדשים - הסרט של מועדון החנונים וגם בערוץ 2 בסיטקום החדש של צביקה הדר. אלופה או לא?
 
(צילום: גיא פיטשון) 
 
בכל פעם יש את הזוכים הקבועים והמוכשרים, אך אנחנו בחרנו דווקא ללכת על מישהו שחשבנו שהשנה הכי מגיע לו לזכות. דניאל ליטמן נמצא בתודעה עוד מימי "החולמים", אך שנת תשע"ו הייתה עבורו שנה עמוסה ומלאה בתפקידים אהובים ומוצלחים שלו שכבר היה קשה לנו לספור. ובכל זאת, למי שתהה ליטמן שיחק השנה בסדרות "מועדון החנונים 2", "החממה 3", "נעלמים", "יום האם 2" ובימים אלו מככב גם בעונה השנייה של "שכונה". תגידו, כבר הזכרנו את זה שהוא גם יצלם השנה את "פול מון", "צפוף" והסרט של מועדון החנונים? וזה מה שנקרא - כל מילה נוספת מיותרת.
 
 
מתח, דרמה, אקשן, מיסתורין וחידה אחת גדולה שסובבת עד הפרק האחרון - כל אלו מתכון מנצח ליצירת ממתק טלוויזיוני מעולה שיספק את הסחורה לכולם. הרבה זמן לא ראינו פה סדרות כמו "כפולים" שגרמו לנו להתנתק מכל רשת חברתית כדי למנוע מחברים מרושעים לספר לנו ספוילרים על הפרק ששודר - וזו רק עוד הוכחה לכך שכפולים הפכה את השנה הזאת לאיכותית יותר על המסך ואת התואר הזה היא הרוויחה בגדול.
 
(צילום: יחסי ציבור//ינאי יחיאל) 
 
מדינה אחת - שלל של סיטקומים! ובהחלט, השנה היה קשה לנו לבחור את הסדרה המצחיקה של השנה בעיקר בזכות התחרות המוצלחת לצד סדרות כמו "צומת מילר", "מיסטר צ'יפס" ו"מריו" שהפציעו השנה וגרמו לנו לצחוק בקול, אך בכל זאת, התבלטה מעל כולם הסדרה "אלישע" שמספרת על בחור בן 40 שנאלץ לעבור שוב את כיתה ו' כדי לקבל תעודה ואיתה גם את ירושת סבו - מה שמוליד אין ספור רגעים קורעים על המסך.
 
בין הומור ילדותי, פיזי לבין הומור קצת מתחכם ומתכתב עם המבוגרים - אלישע מצליחה להיות סדרה שכיף לצפות בה יחד עם כל המשפחה ולצחוק, ובכך גם להוות מעין גרסת 2016 להיסטריית "הפיג'מות", אולי סוד ההצלחה שלה היא שחלק גדול מהקאסט של "ארץ נהדרת" מככב בה ופונה גם לקהל של ערוץ הילדים. שתי עונות מוצלחות כבר מאחוריה, השלישית כבר הצטלמה ונמצאת בדרכה למסך עם הצטרפותם של עופר שכטר וליאת הר-לב למסך. כן ירבו!
 
(צילום: גיא פיטשון)
 
תודו שממש ציפיתם לקרוא מי זוכה בקטגוריה הזאת! ובכן, "נעלמים" היא הזוכה שלנו השנה בעיקר בגלל האיכות, צוות השחקנים (שגם זכו פה) ואת זה שהביאה מתח אמיתי לסדרות הנוער והציפה רף חדש לכל מה שהכרנו. הנגיעה בסיפור חטיפה בצורה כך כך מרתקת ומעולה - קנתה אותנו וגרמה לנו להתמכר, לצלול אל תוך העלילה ולשבת בכל יום מול המסך בציפייה לפרק החדש. ובכן, עד העונה הבאה אנחנו צופים תחרות קשה עם שלל סדרות נוער עתידיות כמו "או בוי", "כדברא", "שכונה 2" ו"פלאשבק". מה שייחד את "נעלמים" השנה בנוסף למה שכבר ציינו, זו גם המוזיקה המקורית המצויינת ששולבה בפרקים ובפתיח (שעשינו לו מחווה מיוחדת
 
(צילום: אוהד רומנו)
 
השנה גילינו מבול של סרטים ישראלים מעולים ועל כן החלטנו לבחור השנה את הסרט הישראלי שהכי אהבנו. "גאליס קונקט" הביא איתו למסך הקולנוע את כל הכוכבים בפעם האחרונה על המסך (עם תוספת מצויינת של עופר שכטר ורותם סלע) ובעצם חתם את הסאגה בגדול. "גאליס קונקט" הייתה מלאה בביקורת על העולם הטכנולוגי בו שוקעים בני הנוער והיא עשתה זאת בעזרת אפקטים מעולים, עלילה טובה ואפילו פסקול ממכר. אם נתוודה, נספר שכבר ראינו את הסרט כמה פעמים ובכל פעם מחדש אהבנו יותר והתעצבנו מהעובדה שגאליס הסתיימה (או שזה רק הסוף?)
 
(צילום מסך מערוץ הילדים)
 
נועה? מעיין? אנחנו בעצמנו במשבר זהות עם הכוכבת שצמחה לנו מול העיניים. נועה פילטר היא הדמות האינטרנטית שקיימת בכולנו, יחד עם הסרטונים שלה היא מצליחה לאסוף אחריה ערימות מעריצים - מה שהקנה לה מקום בערוץ הילדים שם הספיקה להשתתף ב"גאליס", "#מנהמנה" ו"הצלצול האמיתי". מעיין (הנה, בחרנו!) היא ההוכחה שהרשת היא קרש קפיצה ענק ומעולה - ואם שם יש לך את זה אז גם בעולם הבידור הגדול יש מקום.
 
(צילום: אורן אהרוני) 
 
אורי ששון הוא הגאווה האולימפית הגברית שלנו השנה. למרות יריבים ראויים על התואר כמו ערן זהבי ומאור בוזגלו, ששון עשה להם 'איפון' וקטף מאיתנו את "ספורטאי השנה" בצדק ובכבוד רב. אז עם לחיצת יד או לא - אורי ששון הוא פשוט מישהו להעריץ. מי בא ללמוד איתנו ג'ודו?

 (צילום: GettyImages)
 
כמו ששון, גם ירדן ג'רבי היא גאווה לאומית ואולימפית. ירדן ג'רבי הצליחה להביא כבוד לעצמה ולמין הנשי ובעצם להוכיח - שהכל אפשרי בכל מגדר ומה שצריך בעצם זו רק כוח רצון והתמדה עד המטרה הסופית והיא עשתה זאת בענק השנה. אולי זה מדליית ארד ולא זהב או כסף - אבל תואר "ספורטאית השנה של עורכי פרוגי" הוא עוד נקודה מוצלחת בשנה הזאת, לא ככה?
 
(צילום: אלירן אביטל)
 
'צאו להפגין אהבה' - אנחנו הכי בעד המשפט הזה וכשזה קורה עם כוכבי הביצה זה אפילו מדהים פי כמה! מי יודע כמה קשה זה לשמור על זוגיות יציבה בעולם הבידור (מישהו אמר בראג'לינה?) ועדיין לשדר את האהבה והרומנטיקה המטורפת. מי שהכי התאימו לטייטל הזה הם ללא ספק יהודה לוי ושלומית מלכה שהם עצמם הפכו למילה נרדפת ל'דבש' מרוב דביקות ומתיקות ועם כינויים כמו "דובי ודובי". יאללה, תשלפו טבעת!
 
(צילום מסך מיוטיוב)
 
אנחנו נמצאים בעידן שבו כולם שואפים לשוויון ולקבלת האחר, אולי בינתיים זה עדיין לא בדיוק המצב שקורה בפועל, אך יש כאלו שנלחמים בשביל האחר כדי שזה יקרה, כזו היא לאה לב, סטנדאפיסטית צעירה שפרצה השנה בעמוד המצליח "הישראליות". כחלק מפעילותה בעמוד, לב יצרה סרטון מיוחד שיוצא נגד הומופוביה ומסביר למה בעצם הדבר הזה לא נכון, דבילי, מיותר ולא מכבד - הסרטון הזה הפך לאחד מהסרטונים הויראלים של השנה ועשה שירות מעולה לקהילה הגאה בשנה הקשה שלה עם כמה מקרי רצח בעולם. שאפו!
 
(צילום: גיא פיטשון)
 
בין כל השחקנים, הזמרים, ההרכבים, כוכבי הרשת והדוגמנים, הייתה השנה מישהי שתפסה לנו את תשומת הלב והפכה את השנה הזאת בשתי ידייה (ובכשרון רב) לשנת הפריצה הגדולה שלה והיא השחקנית ספיר בן רובי מ"נעלמים". בן רובי צללה לתפקיד המשחק הראשון שלה עם דמות דרמטית, מפתיעה ומיוחדת שהצליחה להעביר לנו את הכל בתחושה שהיא שם כבר שנים ומלאת ניסיון. אולי חובת ההוכחה עליה בתפקידים הבאים, אבל עד אז, תנו לנו להנות עוד קצת מספיר המעולה ולקוות שהיא רק תמשיך ככה ולא תעלם מהמסך.
 
תגובות