"לעבור את הקיר": נסחפים לתוך מערבולת רגשות. רדי רובינשטיין

"לעבור את הקיר": נסחפים לתוך מערבולת רגשות

כשיש תאריך לחתונה, אבל אין חתן: "לעבור את הקיר" קומדיה רומנטית מוזיקלית, המספרת את סיפורה של מיכל שארוסה מבטל את החתונה, המחליטה לצאת במסע למצוא חתן חדש שיעמוד איתה מתחת לחופה בתאריך המיועד. לצד הפחד של מיכל להישאר לבד, האם היא תמצא את האחד? • ביקורת!

ההצגה "לעבור את הקיר" מוצגת בימים אלה בתיאטרון בית לסין בתל אביב, מספרת את סיפורה של מיכל, חילונית לשעבר שחזרה בתשובה ורגע לפני החתונה, ארוסה מבקש לבטל את האירוע בטענה שלא אוהב אותה. מיכל, שבורת הלב, קובעת בצעד נועז ואמיץ, שאינה מוכנה לבטל את התאריך, ובמקום- להמשיך להתכונן לחתונה כרגיל מתוך אמונה שלמה שליום המרגש יתייצב בעל חדש. נשמע תמים ותלוש מהמציאות? בצדק.

למרות ההחלטה של מיכל להתייצב מתחת לחופה תוך 22 ימים ועל אף שברור למשפחה ולחברות שלה וגם לנו הצופים שזה הדבר הכי לא שפוי, אי אפשר שלא להסחף לתוך מערבולת הרגשות של מיכל ולקוות, יחד איתה, שבסוף הכל יסתדר- בעזרת השם.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

 

© יחצ בית לסין

 

את מיכל משחקת חן אמסלם (רגע לפני שיוצאת לחופשת לידה ומוחלפת בשחקנית ספיר סבן) בצורה מרשימה ומרגשת. בסצנה בה היא מגיעה לרבנית לעשות הפרשת חלה ומתוודאת בפעם ראשונה בקול על רצונה לאהבה, זוגיות ולהיות רעיה טובה, אי אפשר שלא להתרגש. בתוך השיח על הרצון להתחתן בתאריך שנקבע, משתפת על הפחד להישאר לבד ולא לממש את ייעודה כאשת איש ואמא. בין אם בקהל נמצאות רווקות או נשואות, אותו פחד עליו היא מדברת נוגע בלבבות כולנו ומציף לאלו שעוד לא מצאו את אהבת נפשם וגם לאלו שלפני שמצאו, את החשש הזה שאצל כולנו קיים. במונולוג מרגש ובשיר מלא עוצמה אותו שרה יחד עם הרבנית המרגשת (אותה משחקת אנה אקהרד), היא מתפללת באמונה שלמה שבסוף תמצא את המיועד.

את מיכל מקיפות 4 נשים חזקות לאורך ההצגה; זיו (השחקנית יעל אלקנה), פייגי (השחקנית גל חזאז), אחותה (השחקנית הגר אנחל) ואמה (אוולין הגואל), שלמרות הבלבול וההלם מהסיטואציה, מחליטות בקושי רב ללוות את מיכל בהחלטה להמשיך ולתכנן את האירוע.

מימין לשמאל: פייגי, רז, אחותה של מיכל, אמה ומיכל © רדי רובינשטיין

לצד צוות השחקנים המוכר והמקצועי, אי אפשר שלא לשים זרקור על שתיים בולטות במיוחד, השחקניות גל חזאז והגר אנגל, שפשוט גנבו את ההצגה. חזאז בוגרת בית צבי (2021) משחקת את פייגי חברתה הטובה ושותפתה לדירה של מיכל, שתמיד דואגת לעזור, מצחיקה ברמות, מלאת חיים ובעלת לב עצום, גורמת לצופים לחיוך וצחוק מתגלגל כשהיא מציגה את הקשיים שיש בעולם הדתי בכל הקשור למיניות וזוגיות. אנגל, גם היא בוגרת בית צבי (2018), משחקת את אחותה התל אביבית והחילונית של מיכל, שתומכת במהלך שלה רק בגלל שמדובר, לדבריה, במהלך פמיניסטי. בעקיצות על העולם החרדי, היא מצליחה לגרום לנו לצחוק ובעיקר לקוות שמיכל תוכיח לה שלפעמים מה שצריך זה טיפה אמונה בחיים.

בסצנה משותפת של השתיים על הרצון למצוא למיכל בעל מהאפליקציות, הן נעות בקשיים שבעולם הדתי והשידוכים לעולם החילוני והקושי למצוא את האחד שמוכן להתחייב (ושהוא גם לא נשוי). הן פוצחות בשיר "הטינדר", שיר קליל ובעיקר מצחיק, שגורם לנו לרצות להיות חלק מבחירת המיועד. סוויפ שמאלה? אנחנו דווקא בעד ימינה! 

השיר הוא רק חלק מפסקול מצויין, עליהם אחראיים עילי בוטנר ואורן יעקובי, שגורמים לכם מצד אחד לצחוק ולהצטרף למילים ומצד שני, לדמוע כשהבנות מדברות על הקשיים בזוגיות או על המסע לאומן. כמובן שכל הקסם הזה נמצא תחת בימויו של עידו רוזנברג, שאחראי על הצגות ומחזות זמר נוספים שזכו להצלחה, ביניהם "אפס ביחסי אנוש" ו"משחקים בחצר האחורית".

ההצגה, המוגדרת כקומדיה רומנטית מוזיקלית, מעבירה אותנו בתוך המסע האישי של מיכל לעבר החתונה והוא כולל טלטלות, ריגושים, דייטים הזויים, מפגש עם זמר מפורסם (אותו מגלם עוז זהבי בפעם השנייה, גם בסרט המקורי ב-2016 אותו ביימה רמה בורשטיין וזכה להצלחה), לחץ נפשי, אמונה במבחן וכל זאת כשהחתונה הגדולה צריכה להתקיים בעוד מספר ימים, ואנחנו הצופים מובלים אחריה.

האם החתונה תקרה? ואם כן, מי יהיה החתן של מיכל? מבטיחים לכם שהתשובה מפתיעה מאד. רוצו להזמין כרטיס!

חן אמסלם ועוז זהבי נפגשים שוב, הפעם על הבמה © רדי רובינשטיין

 

תגובות