עמית פורטל: "זה תחום מאוד בודד". צילום מאינסטגרם

עמית פורטל: "זה תחום מאוד בודד"

הוא הפך לאחד השמות הבולטים בטיקטוק ישראל, מהווה השראה לבני נוער בנושאי הספורט, אך גם חוטף לא מעט אש מטוקבקיסטים מרושעים. רגע לפני שירצה בפסטיבל "הדור שישנה את העולם", תפסנו את עמית פורטל לראיון מיוחד בו ניסינו להכיר אותו מעבר למסך

אי אפשר לפספס את עמית פורטל ברשתות החברתיות, ובעיקר בטיקטוק. תוך שנה אחת הוא הפך לאחד הכוכבים הבולטים באפליקציה, לזכות למיליוני צפיות, לקבל אהבה, לחטוף אש כשעל הפרק גם השתתפות בריאליטי חדש ונחשק שמגיע לישראל. בראיון מיוחד, רגע לפני הרצאה מיוחדת שלו בחמישי הקרוב בפסטיבל  "הדור שישנה את העולם", אנו לומדים להכיר מקרוב את מי שמככב לנו לא מעט בפור-יו.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

"הכל התחיל בעצם משעמום במהלך הצבא", משתף עמית על תחילת הדרך שלו. "הייתי צנחן בקו סוריה ומאוד שיעמם לי שם, לכן פתחתי מחדש את הטיקטוק שהיה לי עוד לפני שהתגייסתי".

מה הוביל אותך לשתף ברשתות את ההתעסקות שלך בספורט?

"זה נעשה באופן טבעי לגמרי", מתוודה ומפרט, "התחלתי לשתף את מה שאני עושה ברשתות. לא כי תכננתי שעוקבים ישאבו ממני השראה, אלא שזה פשוט התגלגל לשם. היום באיזשהו מקום, אני מרגיש סוג של מחויבות כלפי העוקבים שלי".

מתי הבנת שהעסק הזה נהיה רציני?

"כשהתחלתי לקבל תגובות מילדים ואפילו אנשים מבוגרים, על כך שאני משנה להם את החיים בכל הנוגע לספורט ומצוינות. אנשים שיתפו אותי ואמרו 'בזכותך ירדתי חמישה קילוגרמים, 'בזכותך הצלחתי לרוץ שני קילומטר' ו-'אתה השראה בשבילי'. בנקודה הזו הבנתי שיש כאן משהו רציני וזה לו דווקא הפריצה שלי ככוכב רשת, אלא שאני מצליח לשמש דוגמה עבור כמה שיותר אנשים. גם כששיחקתי כדורסל מול דה כהן בספורטק והגיעו 6,000 צופים, הבנתי את עוצמת הטירוף". 

אתה לא חושש מהעובדה שיש גם עוקבים שיכולים לקחת את האימונים שלך רחוק מדי כדי להיראות כמוך?

"אני חושב שהעוקבים שלי לא צריכים לקוות להיות כמוני, הרי כל אחד הוא מי שהוא בזכות עצמו ולכל אחד יש את הפוטנציאל להיות הכי טוב שיכול. מה שאני עושה, זה פשוט מראה להם איך אני ממנף את הפוטנציאל שלי בצורה הכי טובה ומכאן, אנשים שצופים בי יכולים לקחת השראה וללמוד איך להגיע הכי רחוק שאפשר".

© amit.portal@ צילום מאינסטגרם 

אילו תגובות אתה מקבל מההורים שלך?

"בהתחלה ההורים היו קצת סקפטיים כמו כולם. כשראו שילדים מצטלמים איתי וכשחברים של ההורים שואלים אותם 'מה אתה אבא של עמית?' שניהם נכנסו לתוך האירוע, הבינו את העוצמה והם מאוד גאים בי. בנוסף לזה, יש אנשים שמכירים את אחותי הקטנה דרך הסרטונים שלי. אספר גם שפעם אחת, ניגש אלי אדם בן 52 בתחנת דלק, אמר לי 'אתה ההשראה שלי לאימונים' ועניתי לו: 'אתה גדול ממני ב-30 שנה אחי!'. פה אמרתי לעצמי - 'וואלה, אני מצליח להשפיע על כל סוגי האוכלוסיה' והמון אנשים בגילאי 30 פלוס ולא הילדים או הנכדים שלהם, אומרים בעצמם שהסרטונים שלי מטורפים!".

ביום חמישי הקרוב (ה-30 במרץ), תרצה בפסטיבל "הדור שמשנה את העולם" (אמפיתיאטרון עזריאלי בתל אביב), ששם בפרונט את בני ובנות דור ה-Z. תאר לנו בקצרה את ההרצאה שאתה הולך להעביר.

"אני בעיקר הולך לדבר על מי שהייתי לפני ארבע שנים, איפה אני נמצא היום ומה התכנונים שלי לעתיד. לפני הצבא, הייתי חזק מבחינה גופנית אבל חלש מנטלית. מאז שיניתי פאזה, התחלתי לרדוף אחרי עצמי ולקחתי את עצמי לידיים, בכך שהיום אני מתאמן ביותר תחומים ועושה גם מרתונים. אם היית אומר לי לפני ארבע שנים שאלו הדברים שאעשה, הייתי צוחק וגם ממלא כרטיס גירוד של מיליון שקל, כדי להוכיח לך שזה לא הגיוני".

© דור אליהו

יניב ויצמן, מנכ"ל משרד הפרסום לנוער ולצעירים- "Teenk" ומומחה לדור ה-Z מוסיף על דבריו של עמית: "פסטיבל 'הדור שישנה את העולם' עושה כבוד לכל אותם צעירים וצעירות שרוצים לשנות ולהשפיע, כל אחד בדרכו או בדרכה. זו הדמנות לשמוע על הבמה את הכוכבים ויוצרי התוכן בצורה שלא שמענו עד היום. גם עמית פורטל-ספורטאי ויוצר תוכן יעמוד על הבמה, יקבל שמונה דקות לספר איך הוא הולך לשנות את העולם ומהיכרותי עם עמית, זה הולך להיות מעורר השראה".

אתה מרגיש שאתה באמת חלק מהדור שמשנה את העולם?

"אני בעיקר מרגיש שאני משנה את הנוער בישראל ואם לא, אני רוצה להיות אחד כזה. המטרה שלי בחיים היא להשפיע על אנשים ולגעת בהם כמה שיותר לטובה, בכך שיקחו את מה שרוצים לקחת מהסרטונים שלי ואולי הם יעזרו להם להתקדם. כרגע אני עושה זאת רק דרך סרטונים, אך השאיפה היא לערוך בהמשך מפגשים פרונטליים, לפתוח סטודיו לאימוני כושר, לקיים תוכנית אימונים אונליין וגם הרצאות שבזכותן אנשים ידעו לממש את הפוטנציאל הכי גדול שלהם".

מה העצה הכי טובה שלך לבני נוער שמעוניינים להיות כוכבי רשת?

"יכול להיות שזה יישמע נדוש, אבל העצה שלי לבני נוער כאלה היא שיהיו אמיתיים. אחרי הכל, עוקבים מתחברים לאנשים שמציגים את מי שהם ואם יחרטטו, הם יאבדו אותי. כדי לסחוף אחריך אנשים, צריך ליצור קהילה ואיך עושים את זה? על ידי כך שאתה אמיתי ואותנטי עם העוקבים שלך בדיוק כמו עם עצמך. ב-99% מהסרטונים שלי, לא אמרתי משהו שאינו אמיתי וישנם גם סרטונים שבכיתי בהם, בגלל סיטואציה מלחיצה שעברתי והצופים הזדהו איתי. תהיו בלי מסכות, בלי פילטרים וכמו בזוגיות-אם לא תהיו עצמכם ותעמידו פנים, אתם רק תסבלו מזה".

איך הדמות של עמית מהרשת שונה מהדמות שלך בחיים?

"עמית של הרשת בכלל לא שונה ממני בחיים ואין דמות כזו. נהפוך הוא, הרבה אנשים שפוגשים אותי אומרים לי 'אתה אותו דבר במציאות כמו שאתה ברשת', אני אומר שכן והם עונים 'לא כולם כמוך'. כשאנשים שומעים אוותי מדבר כמו ברשתות ורואים שאני עושה את אותם הדברים, הם מבינים שאין הבדל. אין סיכוי שאעלה לרשת מישהו שאני לא, כי אחרת אעבוד על עצמי ואז בחיים האמיתיים ישאלו אותי 'מה אמרת ברשת שאתה עושה משהו ובחיים אתה לא ככה?׳. בסופו של דבר, מישהו שרוצה להצטרף למה שאני עושה ולעקוב אחריי שיצטרף ומי שלא, זה גם בסדר". 

לדעתך, יש עליך סטיגמה מסויימת?

"אני לא מתמקד בתגובות שהן רעות, אני לא קורא אותן והן לא מעסיקות אותי. אין עליי סטיגמה מסוימת כרגע ואני מעלה תוכן שאי אפשר לפתח בגללו סטיגמות. כשעשיתי מירוץ למשל, אני תיעדתי כל פעולה כולל ההתכוננות שלי אליו ובכלל, אני מתעד כל דבר שאני עושה גם בלבוש ואכילה, אז לאיזו סטיגמה כבר אפשר לשייך אותי?".

מה חשוב שנדע על מי שאתה באמת?

"שאני זה פשוט מי שאני", משיב עמית ומפרט - "גם כשהעלתי למשל סרטון שנכשלתי במבחן בפיזיולוגיה כולם ידעו את זה, כשרצתי 30 קילומטרים אני לא תכננתי נתונים אלא שבאמת עשיתי את הקילומטרים האלה. בכל סרטון שאני מעלה אין חוכמות, אני לא עושה עריכות מיוחדות בשביל לשנות דברים ואין שום דבר שאינו אמיתי. אני מעלה גם את ההצלחות, גם את הנפילות ואף פעם אני לא מראה רק צד אחד של המטבע".

© באדיבות המצולם

קולגה שלך בטיקטוק, דניאל יונה, עורר לא מעט שערוריות בקשר לאמינות בחודשים האחרונים. מה הדעה שלך לגבי כל מה שקרה איתו?

"אני חושב שדניאל הגיע למצב שהתאווה שלו לצפיות, ללייקים ולעוקבים הייתה גדולה מלייצר תוכן שהוא איכותי, אותנטי וכזה שעוזר לאחרים. מה שקורה, זה שדניאל מעלה תכנים שהם לא אמינים וככה הוא מאבד את האמון של העוקבים שלו. ברגע שעוקבים אחרי בן אדם שמשקר פעם אחר פעם, בסופו של דבר אתה מאבד את האמון שלך בו".

אתה מפחד מהיום שהכל ייגמר?

"אני לא מפחד מיום כזה. להיפך, התכנון שלי הוא להיות יותר ממתעד סרטונים, אני רוצה לפגוש את הקהל שלי ולהיות פרונטלי, לא רק מאחורי המסך. אם מחר לצורך העניין הטיקטוק יימחק, אני כל הזמן אמציא את עצמי מחדש ואחפש דרכים שבהן אוכל לתקשר עם הקהל שלי ולהרגיש אותו".

ההתעסקות היום-יומית שלך ברשתות החברתיות שינתה אותך?

"תשמע, זה תחום שהוא מאוד בודד", משתף עמית ומסביר "אתה בעצם נמצא כאן עם עצמך בכך שאתה מצלם, עורך וחושב על הכל לבד, הרי אין כאן איזשהו צלם או עורך אלא טלפון וטיקטוק. בגלל שאני עובד בלייצר תוכן ומתעסק בצילומים שעות על גבי שעות, אני יותר לבד ביום-יום וגם כשעולה לי לי רעיון לסרטון בזמן שאני חברים במסעדה, אני מתנתק מהם לחצי שעה כדי לצלם ולהעלות אותו. ברור שזה לא קל, אבל כך הכרתי את עצמי טוב יותר ויודע בדיוק מה אני אוהב".

© צילום פרטי

אחרי שהצלחת לצבור כמות מכובדת של עוקבים ולנהל קריירה ברשת, מה היעד הבא?

"היעד הבא שלי הוא לעשות את מה עושה ברשת מחוץ לרשת. ברור שהמטרה היא להמשיך להיות פעיל ולהעלות סרטונים, אבל תוך כדי גם להרצות בפני אנשים, לפתוח סטודיו לאימונים כפי שאמרתי קודם ופשוט להיות יותר במציאות". 

תגיות
תגובות