סלבס הקשיבו: לוגו המחאה שלכם מסוכן מדי. adobestock | אילוסטרציה

סלבס הקשיבו: לוגו המחאה שלכם מסוכן מדי

מחאת אנשי התרבות והבמות מנסה לזעזע את הממשלה ואת הסביבה ולהדגיש שאם לא יעזרו להם גוזרים על התרבות גזר דין מוות, אלא שלוגו המחאה מוגזם מדי ועלול להעביר מסר מסכן חיים ובלתי הפיך • דעה

לפני הכל ארצה להבהיר - אנחנו לא נגד המחאה או נגד מארגניה ומי שלוקח בה חלק, להיפך, אנו מצטרפים למאבקם של עמיתנו בתחום הבידור ועומדים מאחוריהם ומאחורי זעקותיהם לעזרה בתקופת הקורונה הקשה לכולם. עם זאת, יש משהו אחד ספציפי שהפריע לי מאוד בגל הנוכחי של מחאת ענף התרבות בישראל ולצערי הוא גם סמל המאבק. טוב לזעזע, אבל לפעמים זה גם עלול לפגוע מבלי ששמים לב. 

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

מחאה וסמליה לרוב ינסו לזעזע ולהעביר את המסר בצורה החדה והברורה ביותר, כזו שלפעמים לא מתעסקת ביותר מדי מילים כי זה אומר הכל. מחאת ענף התרבות ניסתה לעשות זאת בעזרת תו סול מוזיקלי שהופך בתחתית לחבל תלייה - מסר שבא להעביר שאם הממשלה לא תסייע לענף - זה משל לגזר דין מוות על אנשיה ועל התרבות בישראל. משל כואב אבל די נכון. אך ישנן דרכים אחרות להעביר את המסר הזה והן לא כוללות בתוכן חבל תלייה שעשוי להתפרש אחרת לגמרי בקרב הקהל הצעיר.

אנשים שסובלים מדיכאון או בעלי נטיות אובדניות, עלולים לקבל לגיטמציה, בטח ובטח בתקופה קשה כזאת, להחליט החלטות שגויות ומסכנות חיים בגלל שמשפיענים רבים, חלקם גם מעולם הנוער, משתפים את הסמל הזה ונותנים לו לגיטמציה, על אף שזה לא המסר שהם ניסו להעביר. צעירים רבים עלולים שלא להבין את כוונת המשוררים ולחשוב שאם אין פתרון אז אובדנות היא הפתרון. ממש לא! זו איננה הדרך. דבר ראשון נבהיר למי מהקוראים שלנו שמרגישים במצב דיכאוני או לבד - תנסו לשוחח עם מישהו, אל תישארו בזה לבד. ישנם קווים רבים של עמותות שונות המספקים קו אוזן קשבת ותמיכה בדיוק עבור מצבים שכאלה, מעשים קיצוניים הם לא הפתרון בשום מצב.

מחאה. אילוסטרציה
מחאה. אילוסטרציה © adobestock

סלבס יקרים, אני פונה אליכם בבקשה חשובה, אולי היא קטנונית מדי, אולי זה רק אני חושב כך, אבל הסמל שלכם עלול לפגוע מבלי שאתם שמים לב. אפשר למחות ואנחנו הכי בעד הצעד החשוב והדמוקרטי הזה. צאו, תפגינו (בהתאם להנחיות), תזעזעו, אך גם חשוב שתסייעו בעצמכם ותמנעו מסרים תת הכרתיים כמו אלו העלולים להיתפרש כרגע. מובילי דעת קהל רבים המשפיעים על צעירים לא יכולים לשתף דבר שכזה ולתת לו לגיטמציה. אנא, שימו לב ותנסו לשנות את המצב, כל עוד אפשר ואף אחד לא נפגע בפן הזה.

סייעו לאדם בצרה
סייעו לאדם בצרה © adobestock

אובדנות היא תופעה הניתנת למניעה. במקרה שאדם בסביבתכם נמצא במשבר ועלול להיות אובדני,אל תהססו- דברו איתו, עודדו אותו לפנות לעזרה מקצועית והדגישו את חשיבות פנייה זו. נסו לסייע לו לפנות לאנשי מקצוע בקהילה או לגורמי תמיכה ארציים כגון ער"ן - בטלפון 1201 או באתר סה"ר

תגובות