אוראל צברי: "עזבתי את משרד הביטחון לטובת עולם הבידור". חגי דקל

אוראל צברי: "עזבתי את משרד הביטחון לטובת עולם הבידור"

הכוכב האהוב מגיע ל-א' עד ת' ופותח את הלב: על הקריירה הבטוחה שעזב כדי להגשים את החלום, הנידוי החברתי שעבר בילדות, על כך שהוא לא מפחד להיתפש כצל של קווין רובין וגם מכריז: "שמח ושלם עם הגוף שלי, אבל לא שוכח שזה גם יכול להיות מסוכן"

אוראל צברי הפך בשנתיים האחרונות לכוכב נוער אהוב במיוחד. הוא התחיל מחיקויים ברשת בצבא, עזב את התחום לטובת קריירה במשרד הבטחון - עד אשר החליט במפתיע לעזוב הכל ולצאת לדרך, שלא ידע אם תצליח, בעולם הבידור. בשנתיים האחרונות הוא מככב בוולוגים של קווין רובין, עשה פסטיגל, זכה בפרס "פריצת השנה במשחק" ולוהק לסדרות נחשקות ("שבאבניקים", "זיגי"). כעת, צברי מגיע לסובב את גלגל האותיות שלנו בתוכנית א' עד ת' (המשודרת גם בערוץ KIDZ) ולענות על השאלות שכולכם רציתם לדעת עליו!

עוד פרקי א' עד ת':

 

"כשקיבלתי את הפרס אצלכם (פריצת השנה במשחק - מ.א), לא דמיינתי שבכל כך מעט זמן הרבה דברים יקרו", מספר אוראל ומסביר שמסלול החיים שלו לא היה מכוון לעולם הבידור באופן אוטומטי, "בתקופת הצבא התעסקתי במודיעין וערבית, אחרי הצבא טסתי לחו"ל ועבדתי שם, וכשחזרתי הוריי לחצו עליי לעשות תואר. הלכתי לעשות תואר ראשון ב'מזרח תיכון ומדיניות חוץ' והיה מאוד מעניין. בשנה הראשונה של התואר פלרטטתי עם עולם המשחק והבמה, עשיתי סרטונים עם יוני חרל"פ ב'שרוטונים', אבל היה לי חשש כלכלי ואי וודאות לגבי זה כי לא הייתה לי סוכנות ולא ידעתי איך זה עובד. החלטתי למצוא פרנסה מסודרת והלכתי לעבוד במשרד הבטחון, מצאתי את הקרקע הבטוחה שלי שם".

"עבדתי שם במשך שנה והייתי הכי מבסוט בעולם, אבל זה היה מקום שסגר מהבחינה הזשאת שאם אתה עובד במשרד הבטחון אתה לא יכול להיות אדם מוכר ולפרסם סרטונים ברשת. אחרי שנה בא אליי אותו יוני חרל"פ ואמר לי שפותחים סוכנות לכוכבי רשת (SPOT - מ.א) ושרוצים אותי בפנים. היו לי המון לבטים שליוו אותי בתקופה, כי לעזוב משהו בטוח עם כסף כדי לנסות להגשים חלום זה גם לקחת סיכון, לא ידעתי אם לעשות את זה או לא. בסופו של דבר ההחלטה שלי נבעה מזה שראיתי מולי את אוראל בן ה-40 או 50 שמסתכל על ההזדמנות הזאת מהעבר ולחיות עם העובדה שלא ניצלתי את ההזדמנות זה היה שובר אותי. גם אם כבר ליפול זה עכשיו בגיל הזה כי אפשר לקום".

© oreltsabari@ מתוך אינסטגרם

התפטרת ישר?

"כן. התפטרתי מהעבודה. עברתי למלצרות וקצת מאחורי הקלעים של הטלוויזיה. חרל"פ כתב סדרה לערוץ הילדים ונתן לי תפקיד אורח, שם הכרתי את קווין רובין. כשקווין החליט לפתוח ערוץ יוטיוב לבד הוא זכר אותי ורצה לצרף אותי אליו. באתי לעולם הוולוגים והיוטיוב מבלי להכיר את העולם הזה לפני, אבל מהרגע שהחלטתי לעזוב ולהגשים חלום מבחינתי היה לקחת כל הזדמנות שתבוא לפתחי. חצי שנה מהיום שהתחלנו את הוולוגים קיבלתי הצעה לעשות פסטיגל וזכיתי אצלכם בפרס, הרבה דברים נפתחו כי הלכתי עם הלב. לא מצטער על התואר והעבודה שעשיתי, כל דבר כזה פיתח אותי כאדם והפך אותי למי שאני".

קווין ואוראל
קווין ואוראל © ענת מוסברג

אתה מגדיר את עצמך ככוכב רשת?

"אני לא מגדיר אותי ככוכב רשת אבל גם מצד שני זאת תהיה בגידה שאגיד שאני לא, כי כן צמחתי משם ומהעולם הזה, אבל אני גם מגדיר את עצמי כשחקן, קומיקאי, חקיין. הרשת גידלה וחשפה אותי, כל וולוג שאנחנו מעלים מגיע למאתיים אלף צפיות ומעלה. הדברים התפתחו משם למקומות שאני נמצא בהם היום. אגב, אנשים נוטים לזלזל במונח כוכב רשת שלא בצדק... אבל לאט לאט זה קורה ויש תהליך שקיים, קווין הפך לשחקן קולנוע עם שני סרטים, סדרות. הוא פילס את הדרך. אנשים לא יכולים להתעלם מכוכבי רשת יותר".

לא מפחד להיתפש לפעמים כסייד קיק או הצל של קווין או שאנשים יקחו את זה ככה?

"ללא ספק זה נוכח. בסופו של דבר זה הערוץ של קווין ואני הכי מכבד את המקום הזה ומבין את המקום שלי בוולוגים, אבל קווין הכי מפרגן לי גם בצמיחה שלי. ברגע שגם אני גדל זה מרים לוולוגים. אולי יש אנשים שחושבים ככה, אבל ברגע שאני גם עושה דברים בנפרד אז תופסים אותנו כשתי יישויות נפרדות". 

 

יש סיכוי שתנהל ערוץ יוטיוב פעיל בעצמך?

"השאיפה שלי היא כן לפתוח משהו מוגדר ביוטיוב. לא אעשה וולוגים, לא רואה בזה צורך אצלי. אם אעשה משהו זה יותר מתוסרט ומערכונים, דמויות וכאלה". 

כמה המראה שלך הוא אישיו בתגובות ברשת?

"אני מקבל תגובות על המראה שלי, זה נוכח. אם זה בתגובות בטיקטוק ובאינסטגרם בקטנה, אבל זה לא פוגע בי אישית. אני יותר חושב על אותם הילדים עם עודף משקל שלא פיתחו חוסן לזה כמוני ובהם זה יכול לפגוע. מעצבן אותי שמישהו שלא מכיר אותי מרשה לעצמו להעיר לי על המשקל. אתה לא מכיר אותי! אתה לא יודע מה אני חווה, אם ניסיתי או לא ניסיתי לרדת במשקל ואם זה קל לי או לא! אנשים מרשים לעצמם להכנס לך לחיים עם אמירות כמו: 'איזה יפה תהיה אם תרזה'. למדתי להחליק את זה, גם תלוי בסיטואציה ובבן אדם. הייתי רוצה לפנות לאנשים האלה שמרשים לעצמם ולהגיד להם - אתם לא הייתם רוצים שיכנסו לכם לחיים ככה מבלי שמכירים אתכם!".

© צילום: מאי סביר

אתה נלחם ועומד נגד שמנופוביה?

"אני מצד אחד מאוד תומך בזה שכל אחד יחיה איך שהוא אוהב - זה נכון, אני אוהב את עצמי איך שאני ושמח בגוף שלי, אבל לא מזניח את העובדה שזה לא דבר שהוא בריא ושלפעמים זה גם יכול להיות מסוכן. אתה חושב על הבריאות ועל העתיד ואתה רוצה לטפל בו, אבל זה גם אתה מול עצמך - לא שמישהו יבוא ויגיד לי 'לך תשנה את זה', זה צריך לבוא ממך. בסוף הצבא למשל הורדתי 25 קילו והייתי הרבה יותר רזה, הרגשתי טוב עם עצמי והיה לי כיף. המצב חזר לקדמותו, אבל אני תמיד מודע להשלכות של עודף המשקל. זה יפה ללכת עם דגל ברחוב עם דגל של 'תהיה שלם עם הגוף שלך', אבל גם אל תזניחו את הבריאות. לא מחפש להיות מודל לחיקוי בנושא הזה, אבל מקבל תגובות שמרגישים יותר טוב עם עצמם וחולמים בגדול כשרואים אותי על המסך וזה מרגש ומחזק אותי בטירוף, אבל אני לא מחפש לשאת דגל של 'היי אני שמן שמצליח תראו אותי', אני חושב שאני מצליח בזכות הכשרון שלי. אני לוקח את היתרונות הטובים של להיות שמן, בין אם זה באודישנים למשל".

הדבר שהכי מזוהה עם צברי הוא הצחוק, ההומור והחיוך התמידי שלו, אבל לא תמיד המצב היה כך והוא מספר שכתלמיד חווה גם רגעים פחות נעימים, על גבול הנידוי החברתי.

"בכיתה ו' עברתי שנתיים לבלגיה ושנה לצרפת כי ההורים שלי היו מורים לעברית בבתי ספר יהודים. זאת הייתה חוויה שמאוד עיצבה אותי. בבלגיה הייתי קצת דחוי חברתית, לא ידעתי את השפה והייתי 'הישראלי שבטח עוד רגע יעזוב', אז לא היו לי יותר מדי חברים שם. לא הייתי מרכז העניינים ובדיעבד, שנים אחרי, מצאתי חולצה עם תמונה של הכיתה ותלמידים כתבו לי עליה הקדשות - הסתכלתי על החולצה וראיתי שיש כמה ילדים שכתבו דברים לא יפים כמו 'מי אוהב אותך בכלל'. באותה התקופה לא הייתי מודע לזה, רק אחרי כמה שנים כשראיתי את זה. זה עדיין העציב אותי ובטוח שזה היה פוגע בי בטירוף אם הייתי נחשף לזה באותו הזמן".

© צילום פרטי

בעבר היית דתי, יש סיכוי שתחזור בתשובה?

"לא פוסל, אבל לא יודע". 

בגלל שכל החברים הדתיים שלך שהם בגילך כבר נשואים ויש להם ילדים, זה גם עושה חשק?

"חד משמעית, לא אשקר. אני מאוד אוהב את סיון (תם - מ.א), חגגנו לאחרונה שנה ועברנו לגור יחד. אין לחץ, זה נמצא במחשבות, גם שלה".

© oreltsabari@ מתוך אינסטגרם

הגשה: משה אבוטבול | עורכת האתר: אורטל לוי | עורכת: רז רפאל | הפקה: אורן טוב | סושיאל: רון הלימי | במאי וניתוב: אלי סגל | סאונד: ניסו עזרן | צילום: חגי דקל | איפור: נוי תנעמי  | ארט אולפן: MINISO | הלבשת מגיש: American Eagle Outfitters | מנכ"ל פרוגי: אלכס נסטר | צילומי תמונות סטילס וולים: מתוך האינסטגרם של אוראל, ענת מוסברג | כתוביות: קבוצת יפעת | מוזיקת פתיחה: Boost by Joakim Karud | צולם באולפני ynet | ייצוג אוראל: SPOT |

האם אוראל הוא כוכב השנה שלכם ברשת? לחצו כאן והצביעו!

א' עד ת' משודרת בימי חמישי בשעה 14:10 בפרוגי ובערוץ KIDZ (ב-HOT וב-yes וגם ב-VOD).

תגובות